PlusHälsa Hangö Tand tryggar framtida tandvårdstjänster

PlusHälsa Hangö Tand tar över verksamheten vid tandläkarna Sture Söderholms och Helena Wassermanns tandläkarstation på Boulevarden. Målet är att utveckla och trygga mångsidiga tandvårdstjänster i Hangö.

Specialtandläkaren Timo Kallio, som ansvarar för verksamheten vid Hangö Tand, anser det viktigt att mångsidiga tandvårdstjänster utvecklas i Hangö och västra Nyland.

”Social- och hälsovårdsreformen som med all sannolikhet träder i kraft 2019 ger den privata sektorn möjlighet att delta i den helhetsbetonade hälsovården som befolkningen har tillgång till.  Med vår kunniga vårdpersonal och moderna utrustning vill vi säkerställa en god servicenivå. Vi anser det särskilt viktigt att kunna betjäna kunderna både på finska och svenska”, säger Timo Kallio. Timo Kallio konstaterar också att företaget med anledning av den utdragna ekonomiska nedgången och konsumenternas försvagade köpkraft strävar efter att tillhandahålla tandvårdstjänster så kostnadseffektivt som möjligt.

En del krävande behandlingar kan göras i Hangö

Hangö Tand tillhandahåller allmänna tandläkartjänster och på mottagningen arbetar i fortsättningen fem tandläkare. Timo Kallio berättar att alla tandläkare är mycket erfarna och därför kapabla att utföra även mycket krävande behandlingar.

”I detta område verkar det i synnerhet finnas ett behov av protetisk behandling och behandling av tandköttssjukdomar. Våra tandläkare utför dessa behandlingar med stor skicklighet”, säger Kallio.

De allra besvärligaste behandlingarna och undersökningarna som måste göras av en specialtandläkare kan Hangö Tand skicka till Ekenäs eller Helsingfors.

PlusHälsa har tillhandahållit tandvård i Hangö redan i 30 år

Sture Söderholm, som har en lång tandläkarkarriär bakom sig, går i pension i mars 2017. Helena Wassermann fortsätter sitt arbete vid Hangö Tand fram till sommaren 2017.

Sture Söderholm började arbeta som tandläkare vid PlusHälsa 1986 och tandläkarstationen på Boulevarden har varit verksam sedan 1989. Helena Wassermann inledde sitt arbete på Boulevarden 2006.

”Det känns bra att någon tar över vår mottagning så att våra kunder inte lämnas vind för våg. Jag tror också att förnyelserna kommer att göra serviceutbudet mångsidigare och bättre”, konstaterar tandläkaren Helena Wassermann.

Specialtandläkare Timo Kallio, 0500 750 526, timo.kallio@plusterveys.fi

PlusHälsa är ett av landets största företag som tillhandahåller hälsovårdstjänster och det största företaget i Finland som tillhandahåller mun- och tandvårdstjänster. Det inhemska företaget PlusHälsa ägs av experterna i odontologi och medicin som är anställda vid bolaget. PlusHälsa har 1 400 anställda på cirka 100 orter. PlusHälsa-koncernens omsättning var 120,8 miljoner euro 2015.