PlusTerveys Kangasalan Hammaslääkäriasema avaa tammikuussa

Yksityisiä suun terveydenhuollon palveluita tarjoava PlusTerveys avaa hammaslääkäriaseman Kangasalan keskustassa vuoden 2018 alussa.

PlusTerveys Kangasalan Hammaslääkäriasema aloittaa toimintansa maanantaina 8.1.2018. Hammaslääkäriasemalla työskentelevät hammaslääkäri Riina Jokiniemi ja asemavastaavana toimiva suuhygienisti Marjaana Tapanila.

”Meille on tärkeää tarjota Kangasalan ja lähialueen asukkaille laadukasta hammashoitoa paikallisista lähtökohdista. On tärkeää, että asiakas saa suun terveydenhuollon palvelut omassa asiointikunnassaan”, PlusTerveyden lääketieteellinen johtaja Kaj Karlsson sanoo.

Uusi sylkitesti auttaa selvittämään suun kunnon

Kangasalan Hammaslääkäriasemalla panostetaan erityisesti perushammashoitoon sekä ennaltaehkäisevään suun terveydenhoitoon. Tätä tukee Kangasalalla käyttöön otettava Periosafe-sylkitesti, jonka avulla voidaan mitata hoidon tarve potilaan syljestä.

”Testissä arvioidaan suun entsyymiä, jota esiintyy kollageenin hajoamisen yhteydessä. Kollageenin hajoaminen viittaa ongelmiin hampaiden kiinnityskudoksessa. Parhaassa tapauksessa testi voi paljastaa mahdollisesti tulossa olevat ongelmat ennen kuin suussa näkyy selkeitä muutoksia. Testin avulla voidaan välttää vakavien ja vaikeasti hoidettavien vaurioiden syntymistä ennaltaehkäisevällä hoidolla”, Karlsson kertoo.

Kangasalan Hammaslääkäriaseman avajaisia vietetään 8.2.2018 klo 16-18.