PlusTerveys vahvistaa asemaansa kehittämällä konsernirakennettaan

Suomalainen terveydenhuoltopalveluja tuottava PlusTerveys Oy vahvistaa asemaansa siirtämällä terveyspalveluiden liiketoimintansa 100 %:sti omistamiinsa tytäryhtiöihin 1.1.2018 alkaen.

PlusTerveys Oy:n tytäryhtiöt 1.1.2018 alkaen ovat:

• PlusTerveys Hammaslääkärit Oy (hammaslääkäripalvelut)
  • PlusTerveys Lääkärit Oy (lääkäri- ja fysioterapiapalvelut)
  • PlusTerveys Kvalident Oy (hammaslaboratoriopalvelut)

Liiketoimintasiirto ei vaikuta PlusTerveyden päivittäiseen toimintaan eikä työntekijöiden asemaan tule muutoksia. PlusTerveys säilyy edelleen täysin suomalaisena hammaslääketieteen ja lääketieteen ammattilaisten omistamana yhtiönä.

Liiketoimintasiirroilla vastataan toimintaympäristön muutoksiin

Uuden yhtiörakenteen avulla mahdollistetaan asiakkaiden muuttuneisiin tarpeisiin ja toimintaympäristön muutoksiin vastaaminen. Liiketoimintasiirrot ovat osa PlusTerveyden valmistautumista sote-uudistukseen.

”Uskon, että toimintamme on selkeämpää niin asiakkaan kuin johtamisenkin kannalta, kun eri liiketoiminnot ovat omissa yhtiöissään. Tytäryhtiöt pystyvät paremmin keskittymään juuri oman liiketoiminta-alueensa kehittämiseen ja sote-valmistautumiseen”, PlusTerveyden toimitusjohtaja Eila Annala kertoo.

PlusTerveyden liiketoimintasiirroilla ei ole henkilöstövaikutuksia. PlusTerveys Oy:n sekä PlusTerveys Hammaslääkärit Oy:n ja PlusTerveys Lääkärit Oy:n toimitusjohtajana toimii Eila Annala. PlusTerveys Kvalident Oy:n toimitusjohtajana jatkaa Harri Repo.