Podit® Originals ”Bisnekset kasvuun ” -podcastissa Iwo Zakowski laukoo: ”Jos sä et pyri tekemään parempaa, niin sä jossain vaiheessa oot vaan – turha.”
”Jos sä et laita tavoitteeksi, että New York Times kirjoittaa siitä (markkinointikampanjasta) niin luultavasti se mitä teet on aika scheissee”. Näin lausuu suomalainen Burger Kingillä johtotehtävissä työskentelevä Iwo Zakowski.

Tomi Hilvon ja Mika D. Rubanovitschin Podit® Originals sarjan ”Bisnekset kasvuun” toisessa jaksossa on vieraana Burger Kingin johtaja, Iwo Zakowski, joka on maailman ehkä menestyneimmän kampanjan nimeltä ”Moldy Whopper” takana.
Iwo kertoo siitä, kuinka Burger King teki ison satsauksen globaalisti ja poisti säilöntäaineet tuotteistaan. Kampanjoita tehtiin muutamia, eikä ne kiinnostanut ketään. Burger Kingillä oli yksi avoin brief toimistoille, jonka mukaisesti ruoka on puhdasta, siinä ei ole keinotekoisia säilöntäaineita. Noin kymmenen toimistoa globaalisti teki briefien parissa töitä.
Islannissa on olemassa real stream, jossa striimataan kuinka McDonaldsin hampurilainen ja ranskalaiset näyttävät samalta kuin kymmenen vuotta sitten. Ajatus Moldy Whopper -kampanjaan lähti siitä, että tehdään asia toisinpäin eli kauneinta on se, että tuote menee pilalle ja itseasiassa homehtuu. Eli kampanjassa tuote homehtuu kauniisti ja näyttävästi.
Iwo myös kertoo prosessista, kuinka tällainen idea myydään sisäisesti. Hän kertoo siitä, kuinka on joutunut puolustamaan kampanjaa lukuisissa komiteoissa, jotka halusivat itse asiassa tappaa kampanjan. Päällimmäisenä hän mainitsee silloisen pomonsa vaimon mielipiteen.
Hän kertoo myös Burger Kingin legendaarisesta globaalista ex-markkinointijohtajasta Fernando Machadosta ja kuinka hän pystyi tekemään mistä tahansa ideasta paremman ja kuinka Fernando tuki Iwoa, vaikka organisaatiosta tuli piiskaa kampanjan takia.
Iwon mukaan Burger Kingillä kenenkään bonustavoitteissa ei ole tavoitteena saada palkintoja mainonnalla. Mutta heillä on vahva usko siihen, että luovalla idealla saadaan enempi vaikutusta. Iwon mukaan on olemassa myös tutkimuksia, että palkitut kampanjat ovat huomattavasti tehokkaampia.
Podcastissa Iwo paljastaa pari asiaa, joista hänen mukaansa ei ehkä pitäisi puhua. Paljastukset liittyvät siihen, miten huippuihmiset toimivat tai ajattelevat työympäristöstä. Jaksossa analysoidaan myös suomalaisia start-upeja ja Iwo sanookin, että tärkein asia on se, että myytävä tuote on kunnossa: ”Jos tuote on huono, niin et sä hyvällä markkinoinnilla tee mitään”.
Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.45 sekuntisen Moldy Whopper mainosspotin voit nähdä tästä
Yhteyshenkilöt
Juho JokinenPodit Oy
Puh:050 350 5964juho@podit.fihttps://podit.fiKuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Podit® on yrityksen avainhenkilöiden ja suomalaisten yksityisten sijoittajien 100 prosenttisesti omistama start-up yritys, jonka päämaja on Helsingissä.
Podit® -applikaatio ladattavissa Google Playssa ja AppStoressa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Podit Oy
10-osainen ”Myyntistudio” podcast -sarja opettaa myynnin perusperiaatteet14.4.2022 08:00:00 EEST | Tiedote
Mika D. Rubanovitschin uusi, tänään ilmestynyt Podit® Originals -sarja ”Myyntistudio” on 10-osainen näppärä myyntikoulutus podcast-muodossa. Jokainen jakso on noin 10 minuutin pituinen tehopaketti myynnin eri osa-alueista.
Jopa kolme Podit® Originals -podcastia ehdolla Audioland Awardseissa!14.2.2022 07:30:00 EET | Tiedote
Audioland Awardsien Business ja talous -kategoriassa äänestetään Suomen parasta liike-elämän ja kaupallisen menestymisen teemoja käsittelevää podcastia. Ehdolla on jopa kolme Podit® Originalsia!
Jorma Ollila ja Miki Kuusi kohtasivat historiallisessa podcast-keskustelussa ”Edustamme kahta sukupolvea ja samaa digitaalisuuden vallankumouksen tarinaa”11.1.2022 07:30:00 EET | Tiedote
Woltin perustajiin kuuluva Miki Kuusi ja Nokian menestykseen johtanut Jorma Ollila kohtasivat ensimmäistä kertaa VALO Hotel & Workin podcast-studiolla Helsingissä. Ollila näkee, että Wolt ja Kuusi jatkavat samaa digitaalisen murroksen menestystarinaa, jonka Nokia Suomessa aloitti.
Juuri 45 miljoonan euron rahoituksen saaneen suomalaisen fintech-yhtiö Enfucen perustaja Monika Liikamaa on rohkea yrittäjä - myös mielipiteissään ja laukookin totuuksia podcast-sarjassa ”Kasvupääoma”15.12.2021 07:30:00 EET | Tiedote
Pääomasijoittajat ry:n toimitusjohtaja Pia Santavirran uudessa Podit® Originals podcast -sarjan ”Kasvupääoma” kuudennessa jaksossa vieraana on finanssiteknologiayritys Enfucen toimitusjohtaja ja perustaja Monika Liikamaa. Viime viikolla julkaistiin suomalaisen fintech-yhtiö Enfucen saama 45 miljoonan euron rahoitus. Pääsijoittajina tällä rahoituskierroksella oli eurooppalainen pääomasijoitusrahasto Vitruvian Partners, kiinalainen teknologiayhtiö Tencent, suomalainen Maki.vc sekä yhtiön aikaisempia sijoittajia.
Markkinointihatusta ei löydy kaikille sopivaa jänistä25.11.2021 07:30:00 EET | Tiedote
Pitkän linjan markkinoinnin ammattilainen, henkilöstöyritys Baronan CMO Aarne Töllinen vierailee Podit® Originals -sarjan Tee Ite Paremmin toisessa jaksossa. Töllinen on muun muassa toiminut Tjäreborgin markkinointi- ja myyntijohtajana sekä ToinenPHDn varatoimitusjohtajana.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme