Pohjanmaan Kasvupolun yritysvalinnat kuvastavat alueen monipuolisuutta

Kasvu Open - Pohjanmaan Kasvupolulle valittiin 13 yritystä. Pohjanmaan Kasvupolulle mukaan valitut yritykset saavat sparrausta kahdessa tapahtumapäivässä.

Nyt seuraa yksi Kasvupolun mielenkiintoisimpia vaiheita, kun pääsemme sparraamaan yrityksiä, Viexpon toimitusjohtaja Kristian Schrey sanoo. Kuva: Kasvu Open

Kasvupolulle haki yhteensä 24 yritystä. Pohjanmaan Kasvupolun maksuttomaan sparraukseen valittiin mukaan:

• EMPK Oy, Kokkola
  • Kannuksen Keskuspesula Oy, Kannus
  • Mammun Hyväkakku Oy, Kokkola
  • MMI Company Ab Oy, Kokkola
  • PaaPii Design Oy, Kruunupyy
  • Platonic Partnership Oy, Vaasa
  • Pohjanmaan erikoislattiat Oy, Kokkola
  • SERITEC Oy, Kokkola
  • Sähköpalvelu Walberg Ab Oy, Pietarsaari
  • Techat Oy, Kristiinankaupunki
  • Tuisku Terveys- ja Sosiaalipalvelut Oy, Laihia
  • Viittoen Oy, Kokkola

Näiden lisäksi yksi yritys ei halunnut nimeään julkisuuteen.

Pohjanmaan Kasvupolun tuomaristo arvioi yrityksiä valintakriteereillä: markkinapotentiaali, tiimi, kasvukyky ja näytöt.

- Valitsimme ja kutsuimme mukaan eri toimialojen yrityksiä alueelta. Kävimme perusteellisesti lävitse ehdokkaat ja tuomariston valinnat olivat yksimielisiä. Saimme mukaan eri vaiheissa olevia kasvuyrityksiä, jotka hienolla tavalla kuvastavat alueemme elinkeinorakenteen monipuolisuutta. Nyt seuraa yksi Kasvupolun mielenkiintoisimpia vaiheita, kun pääsemme sparraamaan yrityksiä. Odotamme innolla tulevia sparrauspäiviä, Viexpon toimitusjohtaja Kristian Schrey sanoo.

Pohjanmaan Kasvupolun tuomaristoon kuuluvat:

• Paula Erkkilä, Pohjanmaan kauppakamari
  • Sabina Storbacka, KOSEK
  • Anu Haapasalo, Kpedu
  • Mikael Hallbäck, Vaasan Yliopisto
  • Antti Alasaari, VASEK
  • Kristian Shrey, Viexpo

Kasvupolun sisältö ja eteneminen

Pohjanmaan Kasvupolulle mukaan valitut yritykset saavat sparrausta kahdessa tapahtumapäivässä 14.5.2020 ja 20.8.2020.

Sparrauspäivät on mahdollista järjestää etäyhteyksien avulla. Kaikille tapahtumapäiviin osallistuville yrityksille lähetetään henkilökohtaiset ohjeet osallistumisesta etäyhteyksien ja digitaalisen oppimisympäristön kautta.

LISÄTIEDOT

Inka-Sofia Hokkanen
inka-sofia.hokkanen@kasvuopen.fi

Kasvu Open on Suomen suurin, kaikille yrityksille avoin ja maksuton kasvun sparrausohjelma. Mukaan sparraukseen voi hakea yrityksen liikevaihdosta, toimialasta, sijainnista tai iästä riippumatta.

Kasvu Openin valtakunnalliset kumppanit ovat: Nordea, DNA, TT-säätiö, Technopolis, MAK-MarkkinointiAkatemia, Innovestor, Keski-Suomen Liitto, Business Jyväskylä, Varma, Kauppalehti, Isku, KPMG, Kauppakamari, Kitee, Suomen Yrittäjät, Rastor ja If.