Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma siirtyy toukokuulle 2022

Kesäkuun 2021 alkuun suunniteltu Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma siirtyy toukokuulle 2022. Tarkat päivämäärät ovat 18.-19.5.2022 ja tapahtumapaikkana säilyy Ouluhalli Oulussa.

Pohjoinen Teollisuus järjestettiin edellisen kerran toukokuussa 2018. Kuva: Heikki Jokinen

Siirtopäätös johtuu pandemiatilanteen aiheuttamasta epävarmuudesta. Päätös tapahtuman siirtämisestä vuodella eteenpäin tehtiin näytteilleasettajille, yhteistyökumppaneille ja messukävijöille toteutetun kyselyn tulosten pohjalta. Vaikka uutiset koronarokotuksista ovat toiveikkaita, vaikuttaa pandemia edelleen näytteilleasettajien ja kävijöiden mahdollisuuksiin valmistautua ja osallistua alkukesälle suunniteltuun tapahtumaan.

"Haluamme kutsua teollisuuden toimijat koolle, kun tapahtumaan on jälleen turvallista osallistua", kiteyttää Expomark Oy:n toimitusjohtaja Tomi Niemi.

Pohjoinen Teollisuus on nimensä mukaisesti teollisuuden suurtapahtuma, johon osallistui vuonna 2018 yli 4000 kävijää ja noin 350 näytteilleasettajaa. Tapahtuman toteutuksesta vastaa ammattitapahtumiin erikoistunut Suomen Messut Osuuskuntaan kuuluva Expomark Oy.

Pohjoinen Teollisuus suurtapahtuma Oulussa 18.-19.5.2022.

Lisätietoja:
Expomark Oy, toimitusjohtaja Tomi Niemi, 040 765 6248, tomi.niemi@expomark.fi
Expomark Oy, ohjelma- ja markkinointipäällikkö Tiina Aho, 040 588 2974, tiina.aho@expomark.fi

Expomark järjestää teollisuuden ja terveyden alan ammattitapahtumia, jotka kokoavat yhteen toimialojensa osaajat, tiedon ja ratkaisut. Expomark on Suomen Messujen tytäryhtiö ja 7 hengen tiimin toimipaikkana on Jyväskylä. Lisätietoja: expomark.fi

Apuväline 2019: Apuvälineen oikea käyttö mahdollistaa yhdenvertaisen arjen ja osallisuuden aitoja kokemuksia8.11.2019 06:00:00 EET | Tiedote

”Apuvälineen oikeanlainen käyttö mahdollistaa käytännössä parempaa elämänlaatua. Kun on saanut vaikkapa pyörätuolin käyttöön oikeaa ohjeistusta ja se on mahdollisimman ergonominen, sen kanssa ulos kodista lähteminen ja asioiden hoitaminen on paljon helpompaa. Ja kun arjen osallistuminen on mielekkäämpää, se toki vaikuttaa itsenäiseen elämään, itsetuntoon ja omakuvaan”, Validia Kuntoutuksen vertaisohjaaja ja liikunnanohjaaja Markku Poikela alleviivaa apuvälineen oikean käytön merkitystä.

Apuväline 2019: Miten yhdenvertaisuus toteutuu apuvälineitä käyttävien arjessa?31.10.2019 06:30:00 EET | Tiedote

”Yli 40 vuoden fysioterapeutin kokemuksellani kohtaan yhä tilanteita, joissa apuvälineen käyttäjä huomaa, ettei olekaan saanut käyttöön tarvittavaa opastusta ja harjoittelumahdollisuuksia. Eri puolilla Suomea harjoittelua ei aina automaattisesti järjestetä. Se olisi kuitenkin toivottavaa, sillä esimerkiksi pyörätuolia käyttävän kohdalla puhutaan päivittäisistä mahdollisuuksista liikkua ja osallistua.”