POHJOIS-KARJALAAN TOINEN BURGER KING® -RAVINTOLA HELMIKUUSSA 2018

Pohjois-Karjalaan avataan lyhyessä ajassa kaksi BURGER KING® -ravintolaa. Joensuun keskustaan avattava ravintola saa talvella pikkusisaren Liperin Shell HelmiSimpukka Ylämyllyn yhteyteen. Liperin-ravintolan autokaista tuo liekillä grillatut herkut niin paikallisten kuin ohikulkijoiden saataville. Rakennustyömaa Shell HelmiSimpukan tontilla on aloitettu, ja BURGER KING® avataan helmikuun 2018 aikana.

BURGER KING® -ravintolaa ehdittiin odottaa Pohjois-Karjalaan pitkään. Lähitulevaisuudessa seudun WHOPPER®-hampurilaisen herkuttelumahdollisuudet jopa tuplaantuvat, kun Joensuun ydinkeskustan ravintolan lisäksi Liperiin avataan 50-paikkainen ravintola. Autokaistallista ravintolaa rakennetaan parhaillaan Shell HelmiSimpukka Ylämyllyn yhteyteen, Valtatie 9:n varrelle.

– Vastaavasta Shell HelmiSimpukka -aseman ja BURGER KING® -ravintolan yhteistyöstä on jo kokemusta muun muassa Mäntsälästä, Tuusulasta ja Jyväskylästä, joista on tullut paljon positiivista palautetta. Yhteistyön myötä kasvatamme niin ravintolavalikoimaamme kuin asiakaskokemusta ja pystymme tarjoamaan yhä monipuolisempaa ja laadukkaampaa palvelua sekä paikallisille että ohikulkijoille, Shell HelmiSimpukka -ketjun johtaja Tarja Kuittinen iloitsee.

Autokaistallinen BURGER KING® -ravintola palvelee matkailijoita ja ohikulkijoita pitkien välimatkojen maassa hyvin. Kun samalla tontilla on lisäksi bensa-asema, jossa pysähtyvät niin kevyen- kuin raskaanliikenteen ajoneuvot, mukaan otettavalle pikaruoalle on tilausta. Moni autoilija arvostanee myös tuotteiden räätälöitävyyttä, jolloin matkan varrella nautittu ateria on varmuudella omien makumieltymysten mukainen.

Autoilijoiden ohella 9-tie tuo Ylämyllyn alueelle myös työvoimaa. Shell HelmiSimpukka Ylämylly on jo nyt merkittävä työllistäjä paikkakunnalla ja BURGER KING® -ravintolan tulon myötä se vahvistuu entisestään. Shell HelmiSimpukka Ylämylly työllistää tällä hetkellä 27 työntekijää. BURGER KING® tulee työllistämään 30 työntekijää, ja ravintolan esimiehiä haetaan parhaillaan.

Mikko Mollberg, ketjujohtaja BURGER KING®, Restel Fast Food Oy,
+358 40 485 4227, mikko.mollberg@restel.fi

Tarja Kuittinen, ketjujohtaja Shell HelmiSimpukka, Restel Oy, +358 40 55 62 517, tarja.kuittinen@restel.fi

Vuonna 1954 perustettu BURGER KING® on maailman toiseksi suurin hampurilaisravintolaketju. Ketjuun kuuluu yli 16 000 ravintolaa noin 100 maassa eri puolilla maailmaa. Suurin osa (n. 97 %) BURGER KING® -ravintoloista on itsenäisesti franchise-sopimuksilla toimivien yrittäjien pyörittämiä ravintoloita, joista monet ovat vuosikymmeniä toimineita perheyrityksiä. BURGER KING® -ravintolat palvelevat n. 11 miljoonaa asiakasta päivittäin. Lisätietoja Facebookista ja osoitteesta www.burgerking.fi.

Restel Oy on Suomen johtava ravintola-alan yritys. Konserniin kuuluu noin 250 ravintolaa. Restelin liikevaihto vuonna 2016 oli 394 M €. Restelin ravintoloita ovat mm. BURGER KING®-, Rax Buffet-, HelmiSimpukka-, Grillsson-, Martina-, O’Learys-, Wanha Mestari- ja Hemingway’s -ravintolat ja Tapahtumaravintolat. www.restel.fi