Pohjois-Pohjanmaan Kasvu Open sparrauksissa voittajiksi Cajo Technologies ja Efficient Network Partner

Pohjois-Pohjanmaan lupaavimmaksi kasvajaksi on Kasvu Openin sparrausprosessin jälkeen valittu Cajo Technologies Oy Oulusta. Kunniamaininnan sai Efficient Network Partner Oy Limingasta. Yritykset etenevät valtakunnalliseen finaaliin 100 parhaan kasvuyrityksen joukkoon. Tästä sadan joukosta valitaan Startup ja Start Again -sarjojen parhaat yritykset valtakunnallisessa finaalissa lokakuussa.

Vasemmalta: ENP:sta Juha Pyyhtiä ja toimitusjohtaja Ilkka Säkkinen sekä Cajo Technologiesin Niko Karsikas.

Valinnat tehtiin kaikkiaan 15 kasvuhaluisen yrityksen joukosta Oulun Teknologiakylässä, Technopolis 10:ssä.

Tuomaristo kiinnitti valintoja tehdessään huomiota mm. kasvupotentiaaliin – eli yritysten kykyihin, resursseihin, tiimiin ja sen osaamiseen kasvusuunnitelman toteuttamiseksi – skaalautuvuuteen, ansaintamalliin sekä kasvuhaluun.

Voittajaksi valittiin Cajo Technologies Oy, vuonna 2010 perustettu oululaisyritys, jolla on hallussaan ainoana maailmassa patentoitu menetelmä väri- ja jäljitettävyysmerkintöjen tekemiseen laserilla ilman lisäaineita. Tuomaristo piti Cajon tuotetta erittäin potentiaalisena.

“Voittajasta voisi kertoa, että se on kehittänyt omalla osaamisellaan teollisuuteen menetelmiä, joilla on voimakas skaalautuvuus. Jos ajatellaan globaalisti teollisuutta, merkitseminen liittyy erittäin moniin aloihin,” Sami Heikkilä Nordeasta puhui tuomariston äänellä.

Kunniamaininta myönnettiin Limingassa majaansa pitävälle Efficient Network Partner Oy:lle, joka on perustettu vuonna 2014. Yritys toteuttaa sähkönjakelu- ja tietoliikenneverkkojen rakennushankkeita niiden pääurakoitsijana. Tuomaristo kertoi, että yritys on osoittanut vahvaa kasvua perinteisellä alalla (rakentaminen), mutta myös pystynyt muuttamaan vanhaa toimintamallia.

Asiantuntijoiden kahden päivän maksuttoman sparrauksen saivat myös Ledistys Oy Kempeleeltä, Coulu Systems Oy Haapavedeltä, Kipuwex Oy, Luova Laboratorio Oy, MeKiwi Oy, PlayGain Oy, Remod Oy, Tecinspire Oy sekä Tuiran Fysio Oy Oulusta, Kontioforest Oy Kalajoelta, muovitontalo.fi Kuusamosta, Nerve Oy Kajaanista sekä Oulunseudun Fysioterapia Oy Oulunsalosta.

Tuomaristoon kuuluivat Sami Heikkilä Nordeasta, Jari Tuovinen Oulun kauppakamarista, Jarmo Lauronen Business Oulusta, Harri Niskala Nettikaks Oy:stä, Paula Pihlajamaa Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjistä, Jaakko Lampela Nordic Option Oy:stä, Sami Niemelä OAMKista sekä Jonna Muurinen Markkinointiviestintätoimisto Kuulu Oy:stä.

Pohjois-Pohjanmaan Kasvupolku on osa Kasvu Openia, jonka valtakunnallinen finaali, Kasvu Open Karnevaali järjestetään 24.–25.10.2018 Jyväskylässä. Finaaliin pääsee kaikkiaan 100 yritystä eri Kasvupoluilta, joita järjestetään tänä vuonna eri toimialoilla ja alueilla yhteensä 26.

Lisätietoja

Maria Häkkinen, Kasvupolun fasilitoija, Kasvun Roihu Oy*, p. 045 130 3751, maria.hakkinen@kasvunroihu.fi

Niko Karsikas, toimitusjohtaja, Cajo Technologies Oy, p. 050 517 6906, niko.karsikas@cajo.fi

Ilkka Säkkinen, toimitusjohtaja, Efficient Network Partner Oy, p. 044 988 6733

Lutakonaukio 7

Kasvu Open on valtakunnallinen sparrausohjelma pk-yrityksille, joka auttaa yrityksiä niiden kasvuhaasteissa. Sparraus on valituksi tulleille yrityksille maksutonta. Vuonna 2018 tavoitteena on antaa ohjausta 450 yritykselle yli tuhannen asiantuntijan voimin. Vuosi huipentuu Kasvu Open Karnevaaliin lokakuussa 2018, jossa 100 finalistin joukosta valitaan Suomen parhaat kasvuyritykset.
--------------------------
Kasvupolun mahdollistavat BusinessOulu, Nordic Option Oy, Nettikaks Oy, Oulun kauppakamari, Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjät, Oulunkaaren Kuntayhtymä, OSAO (Oulun seudun ammattiopisto) ja OAMK (Oulun ammattikorkeakoulu) ─ sekä valtakunnalliset kumppanit Nordea, Finnvera, Technopolis, Varma, If, Team Finland, BusinessJKL, Keski-Suomen Liitto, Grano, Laukaan kunta, TT-Säätiö, Jyväskylän Messut, Jyväs-Caravan, Isku ja San Francisco Oy.
-------------------------
*Kasvun Roihu Oy on valtuutettu Kasvu Open -tapahtumien järjestäjä ja voittoa jakamattoman Kasvu Open Oy:n osakas. Muut osakkaat ovat Keski-Suomen kauppakamari, Jyväskylän kaupunki ja Aava & Bang Oy.

Kiertotalouden yrityssparraus-ohjelman voittajaksi Soilfood Oy13.8.2018 08:30Tiedote

Kiertotalouden Kasvupolun lupaavimmaksi kasvajaksi on Kasvu Openin sparrausprosessin jälkeen valittu Soilfood Oy Helsingistä. Kunniamaininnan sai yhteensä kolme yritystä: SFTec Oy Oulusta sekä Soil Scout Oy ja Koepala Packaging Oy Helsingistä. Kaikki yritykset etenevät valtakunnalliseen finaaliin 100 parhaan kasvuyrityksen joukkoon. Tästä sadan joukosta valitaan Startup ja Start Again -sarjojen parhaat yritykset valtakunnallisessa finaalissa lokakuussa.