Pohjois-Savon sparrausohjelmaan valittiin 13 yritystä

Pohjois-Savon sparrausohjelman tavoite on tarjota uusia toimintamalleja ja luoda verkostoja, joiden avulla yrittäjät voivat parantaa oman liiketoimintansa kasvunäkymiä. Pohjois-Savon Kasvupolku® -sparrausohjelmaan valittiin mukaan 13 yritystä.

Pohjois-Savon sparrausohjelman kumppanit ovat Business Kuopio, KPY, Kuopion alueen kauppakamari, Pohjois-Savon liitto, Talentree ja Ylä-Savon ammattiopisto YSAO.

Valitut yritykset ovat:

• Appola, Leppäkaarre
  • Autopuhdistus Karppanen, Kuopio
  • Bromeco, Kuopio
  • Envineer, Kuopio
  • FRG Group, Kuopio
  • Iljan Isännöintikeskus, Kuopio
  • Insinööritoimisto Entek, Kuopio
  • Ketoinen, Kuopio
  • OS Automation, Varkaus
  • Puijo Peak, Kuopio
  • Rocsole, Kuopio
  • Solves, Varkaus
  • Spine Networks, Kuopio

Valinnat tehneen ohjelmakohtaisen tuomariston edustaja Jussi Rieppo sanoo, että Kasvupolulle haki paljon ja monipuolisia yrityksiä, mutta valinnat olivat lopulta yksimielisiä.

– Yritysten toimittamat materiaalit olivat korkeatasoisia, ja niistä sai hyvän kuvan yritysten nykytilasta ja tavoitteista. Seuraavassa vaiheessa yritykset pääsevät sparraajien kanssa tarkentamaan näitä tavoitteita ja ennen kaikkea sitä, mitä sinne pääseminen konkreettisesti edellyttää, Rieppo kertoo.

Tuomaristo arvioi sparraukseen hakeneita yrityksiä kriteereillä: markkinapotentiaali, tiimi, kasvukyky ja näytöt. Kasvupolun tuomaristoon kuuluvat:

• Mira Repo, EduSavo
  • Marja-Leena Laitinen, Business Kuopio
  • Kirsi Huusko, KPY
  • Kaija Savolainen, Kuopion alueen kauppakamari
  • Antti Haapakorva, Talentree
  • Jussi Rieppo, Nordea

KASVUPOLULTA TUKEA LIIKETOIMINTAAN

Sparraukseen valitut yritykset saavat maksutonta sparrausta kahdessa tapahtumapäivässä sekä verkostoituvat alan tai alueen toimijoiden kanssa.

– Kasvu Openin konsepti on mahtava, olipa yritys sitten alussa tai jo täydessä vauhdissa. Asiantuntijasparraus antaa sellaista lisäarvoa, jota ei muualta saa, vakuuttaa sparrauksiin osallistunut yrittäjä Pasi Ainasoja, Natural Indigo Finland.

KASVUPOLKU-OHJELMAN KUMPPANIT

Kasvupolku®-ohjelman kumppanit yhdessä Kasvu Openin valtakunnallisten kumppanien kanssa mahdollistavat kasvuyrityksille maksuttoman sparrauksen.

LISÄTIEDOT

Vivi Pöntiö
Tuotanto, Kasvu Open
vivi.pontio@kasvuopen.fi

Kasvu Open tarjoaa monipuolisesti palveluja yrittäjille, joilla on kiikarissa liiketoiminnan kehittäminen ja kasvu. Kasvu Openin palveluiden ytimessä on liiketoiminnan sparraus.

Kasvu Openin valtakunnalliset kumppanit ovat: Nordea, Business Jyväskylä, If, Keski-Suomen Liitto, KPMG, KPY, Staffpoint Executive, Technopolis, Varma ja Yksityisyrittäjän säätiö.