Teerenpeli Panimo & Tislaamo Oy

Pohjoiskaarre Pale Ale – jalkapallofanien panema olut jalkapallofaneille

Suomen Maajoukkueen Kannattajat ry on tehnyt historiallisen arvokisapaikan kunniaksi oman oluen yhteistyössä Teerenpelin panimon kanssa. Pohjoiskaarre-niminen pale ale -olut tulee myytäväksi kevään aikana 2020 K-ryhmän vähittäiskauppoihin kautta maan sekä Teerenpelin omiin ravintoloihin.
Suomen Maajoukkueen Kannattajat ry ja Teerenpeli pani yhdessä Pohjoiskaarre-oluen.

- Oluenteon idea tuli panimolta ja lähdimme mukaan todella innoissamme, kertoo Suomen Maajoukkueen Kannattajat ry:n toiminnanjohtaja Jussi Hartikainen. - Yhdistys on tehnyt olutta jo aikaisemminkin, mutta emme näin suuressa mittakaavassa. Yhdistyksen hallitus antoi vapaat kädet oluen tyylin suhteen ja päädyimme Teerenpelin kanssa pale aleen. Tätä tyyliä maistelimme kolmena versiona, joista valitsimme maukkaimman. Lopullisen oluen teimme Teerenpelin panimolla Lahdessa yhdessä panimomestari Juha Kylä-Kailan kanssa.

Yhdistyksestä osallistui käytännön töihin neljän hengen tiimi, joka pääsi esimerkiksi lisäämään humalan keiton aikana.

Idean olutyhteistyöstä keksi alun perin Teerenpelin myynti- ja markkinointipäällikkö Jari Mämmi. -Halusimme tehdä jalkapalloon liittyvän oluen nimenomaan faninäkökulmasta, kertoo Mämmi. - Olemme aiemminkin tehneet yhteistyötä eri urheiluseurojen kanssa, mutta nyt miesten maajoukkueen historiallisen kisoihin pääsyn kunniaksi halusimme tehdä jotain erilaista.

Osa oluen tuotosta lahjoitetaan jalkapallon junioritoimintaan.

- Hyväntekeväisyys-näkökulma oli esillä alusta asti ja se on tärkeä sekä panimolle että Suomen Maajoukkueen Kannattajat ry:lle, hehkuttaa Teerenpeli Panimo & Tislaamo Oy:n toimitusjohtaja Samuli Korhonen.

Pohjoiskaarre-olut osana EM-kisafiilistä

Nimen Pohjoiskaarre inspiroi Suomen Maajoukkueen Kannattajat ry:n vakipaikka maajoukkueen peleissä: heidät löytää Olympiastadionin pohjoiskaarteesta.

- Pohjoiskaarteena meidät tunnetaan jopa yhdistyksemme virallista nimeä paremmin, tuumaa Hartikainen. - Olen varma, että tämä olut maistuu useimmille kannattajille. Teimme oluesta tarkoituksella helposti juotavan, että se luistaa alas jalkapalloa katsottaessa.

Suomi pääsi miesten jalkapallon EM-kisoihin nyt ensimmäistä kertaa. Jo paikka arvoturnauksessa keräsi ihmiset toreille.

- Uskomme, että Pohjoiskaarre-olut herättää mielenkiintoa kaikkien jalkapallon ystävien keskuudessa kisakatsomosta riippumatta, kertoo Teerenpelin Mämmi. - Selvitämme myös oluen vientimahdollisuuksia – olisihan komeaa nauttia Pohjoiskaarre-olutta Suomen alkulohkon peleissä Kööpenhaminassa ja Pietarissa, toimitusjohtaja Korhonen ennakoi.

Jari Mämmi,
Myynti- ja markkinointipäällikkö, Teerenpeli Panimo & Tislaamo Oy
+358 40 6793 605, jari.mammi@teerenpeli.com

Samuli Korhonen
Toimitusjohtaja, Teerenpeli Panimo & Tislaamo Oy
+358 40 861 1081, samuli.korhonen@teerenpeli.com

Kuvat

Panimomestari Juha Kylä-Kaila esittelee panimoa ja kertoo oluen valmistuksesta.
Jalkapallofanit ja panimomestari Juha Kylä-Kaila valitsevat olutmaltaita.
Porjoiskaarrelaiset seuraavat olutkeiton etenemistä.
Jalkapallofanit ja panimomestari Juha Kylä-Kaila maistavat olutmaltaita.

Teerenpeli Panimo & Tislaamo Oy
Liimaajankatu 9

0424 925 240https://www.teerenpeli.com/

Teerenpeli Yhtiöt on innovatiivinen ravintola-, tislaamo- ja panimoalan perheyritys, joka koostuu kymmenestä ravintolasta ympäri Suomen sekä Teerenpeli Panimo & Tislaamosta. Teerenpeli Yhtiöiden liikevaihto on yli 14 miljoonaa euroa ja yritys työllistää yli 100 henkilöä. teerenpeli.com

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Teerenpeli Panimo & Tislaamo Oy

Teerenpeli on ehdolla maailman parhaaksi viskitislaamoksi2.10.2020 15:24:47 EEST | Tiedote

Lahtelainen Teerenpeli Brewery & Distillery on ehdolla maailman parhaaksi viskitislaamoksi. Maailman suurimman alkoholikilpailun vuosittain järjestävä IWSC eli International Wine and Spirit Competition kutsui Teerenpelin Panimo & Tislaamon finaaliin kilpailussa, jossa etsitään maailman parasta viskitislaamoa. Kilpailuun ei voi itse ilmoittautua vaan siihen kutsutaan. Kilpailun voittaja julkistetaan 18. marraskuuta.