Pohjoiskarjalainen kylpylähotelli Bomba uudistuu ja laajenee

Kesällä avautuvat uudet perhehuoneet, vuonna 2022 uusi hotellisiipi. Pielisen rannalla Nurmeksessa sijaitseva kylpylähotelli Bomba uudistuu. Hotellin parvelliset perhehuoneet peruskorjataan ja uudistetaan kesäksi 2021. Myös hotellikäytävät ja talon kokoustilat uudistuvat. Nyt tehtävät työt ovat osa hotellin merkittävää kehitysprojektia, johon sisältyy 93-huoneisen hotellisiiven ja uuden ravintolan rakentaminen Pielisjärven rantamaisemaan. Uudisosa valmistuu vuonna 2022. Pohjois-Karjalan Osuuskauppa investoi Break Sokos Hotel Bomban kehitykseen 16 miljoonaa euroa vuosina 2021–2022.
Break Sokos Hotel Bomban uudet perhehuoneet.

”Matkailutrendeissä näkyvät suomalaisten muuttuneet arvot. Pinnalla ovat perinteiden arvostus, turvallisuuden kaipuu sekä kiinnostus omiin juuriin. Matkailijoina suomalaiset hakevat nyt kansalliskohteita siinä missä luonto- ja hyvinvointikohteita. Bomban matkailualue kylpylähotelleineen pystyy tarjoamaan kaiken tämän, jonka vuoksi käyttöasteemme ovat jatkuvassa nousussa, vaikka ulkomaan matkailu on kokonaan jäissä. On ajankohtia, jolloin meillä ei ole enää myytävää, joten huonemäärän lisäys on yhtä tarpeen kuin laadun varmistaminen olemassa olevat huoneet uudistamalla”, kertoo Pohjois-Karjalan Osuuskaupan matkailu- ja myyntijohtaja Tiina Kanninen. Hotellin metsäsiiven huoneet ja elämyskylpylä on uudistettu vuonna 2017.

”Kesäksi valmistuvissa perhehuoneissa on isot parvet, jotka tarjoavat perheen nuorisolle oman, yksityisen tilan”, kertoo Break Sokos Hotel Bomban hotellinjohtaja Sanna Tenhunen. ”Bomban kylä tarjoaa perheille muutakin uutta. Villin Pohjolan retkillä voi lähteä kotieläintilalle tai perheen yhteiselle suppailu- tai kalastusretkelle. Myös kesän viikko-ohjelmissa on huomioitu erityisesti lapset. Elämyksellisen kylpylän lisäksi hotellin edessä on iso hiekkaranta kesäleikkeihin”, Tenhunen jatkaa.

Monipuolinen Bomba tarjoaa vierailleen nykykarjalaista luksusta

Bomban elämyskokonaisuus tarjoaa kaikenikäisille matkailijoille uniikin yhdistelmän Pielisen erämaaluontoa, nykykarjalaista kulttuuria ja laadukkaita hotelli-, ravintola- ja kylpyläpalveluita.

Kalevalaisuutta henkivä kylpylä, luontoelementtien tuominen hotellin sisustukseen ja aktiviteetit kolmen kansallispuiston alueella luovat matkailijalle kiinnostavan kokonaisuuden. Paikallinen kulttuuri tulee tutuksi Bomban karjalaistalossa näyttelyiden, käsityöläispuotien, musiikkiohjelmien ja ruokakulttuurin kautta. Lomaa voi laajentaa vierailulla Kolin kansallispuistoon, jonne on Bombalta vain tunnin ajomatka.

”Puitteet alkavat olla kohdillaan, mutta sanoisin, että parasta meillä on karjalainen vieraanvaraisuus, aito huolehtiminen vieraista ja toisistamme”, hotellinjohtaja Sanna Tenhunen toteaa. ”Sama syy, joka sai minut muuttamaan Pohjois-Karjalaan viime vuonna.”

Break Sokos Hotel Bomban kehitys tukee hotellia pyörittävän Pohjois-Karjalan Osuuskaupan Pielisen altaan -strategiaa, jonka mukaan osuuskauppa luo Bomba–Koli–Joensuu-alueesta Itä-Suomen houkuttelevimman matkakohteen ja tuplaa majoitusvuorokaudet alueella.

Pohjois-Karjalan Osuuskauppa kehittää matkailupalveluitaan myös Joensuussa, missä Original Sokos Hotel Kimmelin kokonaisvaltainen uudistustyö on parhaillaan käynnissä. Hotelli Kimmelin kaikki tilat, LVI-tekniikka ja piha-alue uusitaan. Kokonaisuus on valmiina alkuvuonna 2022. Uudistushankkeiden tavoitteena on kehittää Pohjois-Karjalan matkailua sekä parantaa alueen elinvoimaa ja kilpailukykyä.

Lisätietoja:

Tiina Kanninen, matkailu- ja myyntijohtaja, Pohjois-Karjalan Osuuskauppa, puh. 050 440 3385, tiina.kanninen@sok.fi

Sanna Tenhunen, hotellinjohtaja, Break Sokos Hotel Bomba / Pohjois-Karjalan Osuuskauppa, puh. 050 301 0419, Sanna.Tenhunen@sok.fi

Break Sokos Hotel Bomban uudet perhehuoneet.
Uudistuva Break Sokos Hotel Bomba. Alue vuonna 2022.
Uusi maisemahuone, 2022. Break Sokos Hotel Bomba.

Break Sokos Hotel Bomba on nykykarjalaista luksusta tarjoava kylpylähotelli Pielisen rannalla, Bomban matkailualueella Nurmeksessa. Spa Bomban ylellisessä kylpylässä luonto ja karjalainen mystiikka pilkahtelevat esiin yllättävissäkin paikoissa. Kylpylässä on kolme saunaa ja yhdeksän allasta sekä järvelle avautuva panoraamanäkymä. Hotellin läheisyydessä oleva Bomban talo näyttelyineen, puoteineen ja ravintoloineen toimii karjalaisen kulttuurin näyteikkunana. Villi Pohjola järjestää Break Sokos Hotel Bomban asiakkaille upeita elämyspalveluita pohjoiskarjalaiseen luontoon.
Break Sokos Hotel Bomba uudistuu; vuonna 2022 Pielisen rantaan avautuu kokonaan uusi 93-huoneinen hotellisiipi ravintoloineen. www.sokoshotels.fi/fi/nurmes/sokos-hotel-bomba

Pohjois-Karjalan Osuuskauppa on asiakasomistajiensa omistama kuluttajaosuuskunta, joka tuottaa etuja ja palveluita omistajilleen 13 kunnan ja kaupungin alueella Pohjois-Karjalassa. PKO:lla on eri puolilla maakuntaa 128 toimipaikkaa, jotka työllistävät yli 1 400 henkilöä.
PKO:lle on myönnetty Avainlippu-tunnus merkkinä suomalaisesta työstä ja osaamisesta.
PKO:n perustehtävä on tuottaa palveluja ja etuja omistajilleen sekä edistää maakunnan elinvoimaisuutta. Arvomme ovat kilpailukyky ja yhteistä hyvää.

Coop-tuotteita löytyy S-ryhmän myymälöistä jo yli 400 – Coop-simasta kevään hittituote?9.4.2024 07:30:00 EEST | Tiedote

Jo lähes neljäsosa entisistä Rainbow-tuotteista korvautuu kevään aikana laatu-hinta-suhteeltaan erinomaisilla Coop-tuotteilla S-ryhmän myymälöissä ja Coop-tuotesarjaan tuodaan jatkuvasti myös uusia tuotteita. Coop-tuotteita löytyy siis jo osapuilleen saman verran kuin mitä Xtra- tai Kotimaista-tuotesarjoihin kokonaisuudessaan kuuluu. Coopista kasvaa S-ryhmän selvästi laajin oma tuotesarja, johon tulee kuulumaan yli 1500 tuotetta.

Prisman data näyttää: Suomalaisten tapa grillata on murroksessa – nyt halutaan pitkää nautintoa8.4.2024 07:45:00 EEST | Tiedote

Koronavuosina suomalaiset panostivat kalliiden ja hienojen grillien ostamiseen, mutta nyt suunta on kääntynyt, kertoo Prisman tuore myyntidata. Tällä hetkellä suomalaiset hakevat grillauksesta uudella tavalla pitkäkestoisia elämyksiä, mistä kertoo muun muassa savustuslastujen ja erityisesti pitkään hauduttamiseen soveltuvien digitaalisten paistomittareiden myynnin merkittävä kasvu. Ylipäätänsä grillauksen lisävarusteisiin satsataan nyt uudella innolla.