Knowit Oy

Pohjoismainen SaaS-yhteistyö haastaa pankkipalvelujen tarjoajat

Knowit ja Mambu yhdistyvät, jotta voivat tarjota SaaS-pankkialustan, joka pystyy kilpailemaan tunnettujen pohjoismaisten pankkipalvelujen tarjoajien kanssa.

OSLO, 26. LOKAKUUTA 2021: Norjalainen digitaalisen konsultoinnin yritys, Knowit on aloittanut yhteistyön Mambun kanssa tarjoamalla sen käyttöön pilvipohjaisen Dploy-pankkialustan, joka kilpailee tunnettujen pohjoismaisten pankkipalvelujen tarjoajien kanssa.

Uusi alusta tarjoaa kattavia pankki- ja rahatalouspalveluita, joiden ansiosta Dploy ja Mambu voivat tulla alueellisiksi johtajiksi rahatalousteknologian alalla ja parantaa käyttäjäkokemusta. Alusta voi tarjota tukea perinteisille rahatalouslaitoksille sekä niiden digitaalisille haastajille ja myös finanssiteknologiayrityksille, vähittäiskauppiaille, televiestintäyrityksille ja muille vastaaville.

Mambun pilvipohjainen, johtava globaali alusta tarjoaa palveluita yli 49 miljoonalle käyttäjälle päivittäin ja sen asiakkaana on yli 200 pankkia ja rahatalouslaitosta maailmanlaajuisesti. Koska Mambu on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 2016, monet sen asiakkaat ovat myös alueelta. Niitä ovat esimerkiksi Fixura, Folkefinans AS, kompassbank ja P.F.C.

Yksi yleisimmistä ja suurimmista haasteista nykypäivän keskeisille pankkialustoille on se, että pankit ovat osa monoliittista tai vanhentunutta ja turvatonta järjestelmää. Siksi ne eivät pysty muuntautumaan, kun markkinat vaativat uusia ja käyttäjäystävällisiä ratkaisuja.

Rolf Kleppestø, Knowit Dployn teknologiajohtaja, kertoo: ”Yhteistyömme Mambun kanssa tarkoittaa, että pankit voivat nyt hyötyä pilviteknologian tarjoamasta tehokkuudesta ja potentiaalista ja voivat tehdä jatkuvasti parannuksia, joiden avulla ne pysyvät kilpailukykyisinä ja ovat valmiita markkinoille ja tarjoamaan jatkuvasti muuttuvan käyttäjäkokemuksen.

Covid-19-pandemia on myös nopeuttanut tarvetta saada aikaan digitaalinen muutos rahatalouspalveluiden alalla sekä vaatimusta mahtavien kokemusten tarjoamisen tärkeydestä loppukäyttäjille. Tämä ratkaisu voi auttaa ongelman ratkaisussa.

Kun Knowitin Dploy-ratkaisu yhdistetään Mambun alustaan, saadaan aikaan sujuva digitaalinen pankkikokemus, joka on alusta lähtien valmis muuttumaan asiakkaiden vaatimusten mukaisesti. Asiakkaat voivat saada sekä alkuvaiheen että ydinratkaisuja, jotka ovat helposti konfiguroitavissa, nopeasti toteutettavissa ja turvallisia sekä tarjoavat käyttäjäkokemuksen, joka vastaa ihmisten arkipäivää ja tarpeita.

Alusta tarjoaa rahatalouslaitoksille mahdollisuuden tarjota virtaviivaisia ja automatisoituja asiakaspalveluita kiihdyttäen uusien tuotteiden markkinoilletuontiaikaa huonontamatta asiakaskokemusta. Alusta tarjoaa keskeisiä pankkipalveluita hyödyntäen puhdasta SaaS-teknologiaa, jolloin on helpompaa kuin koskaan integroida uudet palvelut loppukäyttäjien hyödyksi.

Pohjoismaiset pankit käyttävät jo Knowitin Dploy-alustaa, mikä mahdollistaa kaikkien digitaalisten asiakassuhteiden ja rahataloustuotteiden automaattisen hallinnan.

Bent Winkel, Mambun Pohjoismaiden aluejohtaja, sanoo: ”Tämä yhteistyö käynnistyy pankkialan kannalta jännittävänä aikana, kun joustavuudesta tulee kaikkien menestystarinoiden merkittävä osa. Aloittaessaan yhteistyön Knowitin kanssa Mambu tarjoaa Dploylle teknologian, joka on välttämätöntä, kun virtaviivaistetaan ja parannetaan käyttäjäkokemuksia ja samalla annetaan Dploylle mahdollisuus tulla markkinajohtajaksi Pohjoismaissa.”

Lisätietoja saa osoitteesta:
jg@knowit.no
Jan Georg Lehmann

Knowit Oy
Tehtaankatu 27-29 D

Tietoa Knowitin Dploysta

Knowit on pohjoismainen tulevaisuuden digitaalisten ratkaisujen yritys. Visionamme on luoda kestävä ja humaani yhteiskunta digitalisaation ja innovaation avulla. Dploy on moduulipohjainen, skaalautuva teknologia-alusta, joka digitalisoi ja automatisoi kaikenlaiset maksuprosessit ja on tarkoitettu asiakkaille, kumppaneille ja pankkien ja rahatalouslaitosten sisäiseen käyttöön.

Knowitilla on noin 3 800 työntekijää Pohjoismaissa, Saksassa ja Puolassa. Yhdistämällä tieto- ja viestintätekniikan, suunnittelun ja kommunikaation luomme digitaalisia mahdollisuuksia ja pitkäaikaista arvoa asiakkaillemme.

Tietoa Mambusta

Mambu on maailman ainoa todellinen SaaS-pankkialusta. Mambu perustettiin vuonna 2011 ja mahdollistaa miltei kaikenlaisten rahataloudellisten palvelujen suunnittelun ja rakentamisen kaiken kokoisille pankeille, rahoittajille, finanssiteknologiayrityksille, vähittäiskauppiaille, televiestintäyrityksille ja muille vastaaville. Uniikki, koottavuuteen perustuva lähestymistapamme tarkoittaa, että erilliset osat, järjestelmät ja liittimet voidaan koota mihin tahansa kokoonpanoon, jotta voidaan vastata yrityksen tarpeisiin ja loppukäyttäjän vaatimuksiin. Mambulla on 700 työntekijää, jotka tukevat 200 asiakasta yli 65 maassa, mukaan lukien N26, OakNorth, Tandem, ABN AMRO, Bank Islam ja Orange Bank. www.mambu.com

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi