Pohjola Rakennus -konserni jatkaa voimakasta kasvuaan

”Arvioimme koko vuoden liikevaihdon kasvavan noin 270 miljoonaan euroon. Henkilöstömäärä on noussut jo yli 200 ja uusien hankkeiden myötä henkilöstömäärä tulee kasvamaan edelleen”, kertoo konsernijohtaja Juha Metsälä.

Konsernin avainluvut

1-6/2017

1-6/2016

Liikevaihto

115,4 MEUR

63,5 MEUR

Tulos ennen veroja

6,0 MEUR

3,3 MEUR

Tilauskanta

218 MEUR

180 MEUR

Henkilöstömäärä

Asiakastyytyväisyys koko konsernin keskiössä

Pohjola Rakennuksen toiminnassa mennään asiakkaan näkökulma edellä. Valmistuneista kohteista tehtävän asiakastyytyväisyyskyselyn suositteluindeksi on nousussa, tällä hetkellä keskiarvo on 4,48 (asteikolla 1-5), kun koko vuoden 2016 keskiarvo oli 4,42.

”Olemme palveluntarjoaja. Kehitämme toimintamallejamme jatkuvasti vastaamaan asiakkaidemme tarpeita. Vaikka asiakastyytyväisyyskyselyindeksi on nousussa, meillä on edelleen parannettavaa aikataulujen selkeydessä ja pitävyydessä. Lisäksi tiedottamisen lisääminen muun muassa muutostöistä ja reklamaatioiden käsittelynopeus ovat työstettävien asioiden listalla”, Juha Metsälä painottaa.

Teemme töitä yhdessä, emme vain yksilöinä

Pohjola Rakennus paransi edelleen sijoitustaan Suomen 50 parhaan työpaikan joukossa Great Place to Work -tutkimuksessa. Listasijoitus parani edellisvuodesta (sija 23) ollen 18.

”Ilman sitoutunutta ja osaavaa henkilöstöä ei ole kasvua. Pohjola Rakennuksella on rakennusalalle usein epätyypillisen matala hierarkia, mikä näkyy esimerkiksi siinä, että työmaahenkilöstö tekee itse päätökset paikan päällä, eikä niitä kierrätetä useamman johtoportaan kautta”, Juha Metsälä valottaa.

Rakennusalan näkymät edelleen hyvät

”Perheasuntojen kysyntä on jälleen kääntynyt kasvuun. Asuntosijoittajat eivät ole kadonneet mihinkään, mutta rakennuskustannusten jatkuvasti noustessa hintoja on vaikea pitää enää kohtuullisina, jolloin sijoittajan näkökulmasta asuntojen tuotto laskee ja sijoittajien kiinnostus lopahtaa. Kysyntä tulee kuitenkin jatkumaan niin kauan, kun hinnat pysyvät kohtuullisina ja korot matalalla. Matalan koron aikana investointi asuntoon tai muuhun toimitilaan on fiksu päätös”, Juha Metsälä arvioi.

Lisätietoja
Juha Metsälä, konsernijohtaja, Pohjola Rakennus Group PRG Oy, p. 041 4590 600, juha.metsala@pohjolarakennus.fi

020 7759 600, pohjola@pohjolarakennus.fihttp://www.pohjolarakennus.fi

Pohjola Rakennus on projektinjohtomallilla toimiva rakennusliike sekä aluesuunnittelun ja kiinteistökehittämisen asiantunteva kumppani, joka toimii Uudellamaalla, Pirkanmaalla, Hämeessä sekä Keski-, Itä- ja Länsi-Suomessa. Pohjola on rakentanut yli 10 000 kotia, ja olemme suurimpia asuntorakentajia Tampereen, Turun ja Jyväskylän alueella. Tällä hetkellä Pohjola Rakennuksella on noin 2000 asuntoa rakenteilla. Lisäksi toteutamme liike-, tuotanto- ja toimitiloja sekä infra- ja peruskorjauskohteita. Konserni työllistää yhteensä noin 2 500 henkilöä, joista omaa henkilökuntaa on noin 200. Konsernin tavoitteena on olla johtava asuntorakentaja toiminta-alueillaan. www.pohjolarakennus.fi