Pohjola Rakennus -konserni kasvaa voimakkaasti - tilauskanta yli kaksinkertaistui

Tiedote kokonaisuudessaan PDF-liitteenä, sis.taulukko.
Pohjola Rakennuksen kasvun avain on asiakas- ja henkilöstötyytyväisyys. Great Place to Work-tutkimuksessa menestynyt yhtiö panostaa henkilöstön tyytyväisyyteen muun muassa sisäisen koulutusohjelman, Pohjola Akatemian muodossa.

Konsernin avainluvut

1-6/2016

1-6/2015

Liikevaihto

63,5 MEUR

52,4 MEUR

Tulos ennen veroja

3,3 MEUR

5,0 MEUR

Tilauskanta

180 MEUR

80 MEUR

Henkilöstömäärä

131

89

”Tilauskantamme yli kaksinkertaistui, mikä antaa erinomaisen pohjan strategiamme mukaiselle voimakkaalle kasvulle. Arvioimme koko vuoden liikevaihdon kasvavan 180 miljoonaan euroon, mikä tarkoittaa yli 40 %:n kasvua edellisvuodesta. Henkilöstömäärä kasvoi edellisvuoteen nähden 47 %, ja loppuvuoteen mennessä henkilöstö tulee kasvamaan entisestään”, konsernijohtaja Juha Metsälä toteaa.

Kasvun avaimena asiakastyytyväisyys

Pohjola Rakennuksessa kasvun avaimena nähdään asiakastyytyväisyys. Myönteisen asiakaskokemuksen varmistamiseksi yhtiössä rakennetaan palveluhenkistä asennetta läpi koko organisaation.

”Olemme tunnistaneet, että esimerkiksi kiinteistönvälittäjien toiminnassa on parantamisen varaa. Asiakastyytyväisyyden parantamiseksi kehitetään vuoden loppuun mennessä mittari, jolla seurataan jalkautettavien toimenpiteiden tehokkuutta ja tuottavuutta”, Juha Metsälä kertoo.

Great Place to Work -menestyjä panostaa henkilöstön viihtyvyyteen

Helmikuussa 2016 Pohjola Rakennus nousi Great Place to Work -tutkimuksessa parhaiden, keskisuurten yritysten listalle. Tutkimuksessa vastaajista 92 prosenttia oli sitä mieltä, että Pohjola Rakennus on todella hyvä työpaikka.

”Tavoitteemme on varmistaa jatkossakin, että henkilöstö nauttii työstään. Yksi työkalu tässä on sisäinen koulutusohjelmamme, Pohjola Akatemia, jonka muodossa panostamme henkilöstön kouluttamiseen ja hyvien käytäntöjen jalkauttamiseen. Työtyytyväisyyttä myös seurataan pikakyselyillä vuoden mittaan, jotta olemme koko ajan perillä henkilöstön toiveista ja tarpeista”, Juha Metsälä toteaa.

Rakennusalan näkymät

Pohjola Rakennuksen näkymät nojaavat alan positiiviseen markkinakehitykseen. Talous ja työllisyys ovat hienoisessa nousussa, uusia kerros- ja rivitalokohteita on aloitettu runsaasti ja uusien asuntojen kauppa käy hyvin. Korjausrakentamisen kasvu jatkuu, samoin inframarkkinoilla on pientä kasvua tänä ja ensi vuonna.

Lisätietoa
Juha Metsälä, Pohjola Rakennus Group PRG Oy, konsernijohtaja, p. 041 4590 600, juha.metsala@pohjolarakennus.fi

Pohjola Rakennus Group PRG Oy on projektinjohtomallilla toimiva rakennusliike sekä aluesuunnittelun ja kiinteistökehittämisen asiantunteva kumppani, joka toimii Uudellamaalla, Pirkanmaalla, Hämeessä sekä Keski-, Itä- ja Länsi-Suomessa. Pohjola on rakentanut yli 10 000 kotia, ja olemme suurimpia asuntorakentajia Tampereen, Turun ja Jyväskylän alueella. Lisäksi toteutamme liike-, tuotanto- ja toimitiloja, infrakohteita sekä Eloisa-konseptimme mukaisia senioritaloja. Konserni työllistää yhteensä noin 1 500 henkilöä, joista omaa henkilökuntaa on 142. Kasvatimme vuonna 2015 liikevaihtoa 48 % ja tänä vuonna tavoittelemme 180 miljoonan euron liikevaihtoa. Konsernin tavoitteena on olla johtava asuntorakentaja toiminta-alueillaan.

”Tilauskantamme yli kaksinkertaistui, mikä antaa erinomaisen pohjan strategiamme mukaiselle voimakkaalle kasvulle”, konsernijohtaja Juha Metsälä toteaa.

Televisiokatu 4

020 7759 600http://www.pohjolarakennus.fi

Pohjola Rakennus on projektinjohtomallilla toimiva rakennusliike sekä aluesuunnittelun ja kiinteistökehittämisen asiantunteva kumppani, joka toimii Uudellamaalla, Pirkanmaalla, Hämeessä, Keski-, Itä- ja Länsi-Suomessa sekä Pohjois-Suomessa. Pohjola on rakentanut yli 10 000 kotia, ja on suurimpia asuntorakentajia Tampereen, Turun ja Jyväskylän alueella. Tällä hetkellä Pohjola Rakennuksella on noin 2000 asuntoa rakenteilla. Lisäksi Pohjola Rakennus toteuttaa liike-, tuotanto- ja toimitiloja sekä infra- ja peruskorjauskohteita. Konserni työllistää yhteensä noin 2 500 henkilöä, joista omaa henkilökuntaa on noin 200. Konsernin tavoitteena on olla johtava asuntorakentaja toiminta-alueillaan.