Pohjola Rakennus ja eQ:n asuntorahasto allekirjoittivat 1.7.2021 sopimuksen neljästä asuntokohteesta. Sopimuksen mukaan Pohjola Rakennus myy neljä asuntohanketta urakkasopimuksineen eQ:n asuntorahastolle. Sopimus kattaa yhteensä 301 asuntoa ja 12 664 asuinneliömetriä.
Pohjola Rakennus ja eQ:n asuntorahasto ovat solmineet kaupat neljästä asuntokohteesta.

Kaupat solmittiin Tampereen Santalahteen, Espoon Finnooseen ja Helsingin Vallilaan sekä Haagaan suunnitelluista kohteista. Pohjola Rakennuksen ja eQ Asuntojen solmimien kauppojen arvo on yli 71 miljoonaa euroa.

”Neuvottelimme hankkeista erikseen usean tahon kanssa ja lopulta eQ valikoitui kumppaniksemme ja sovimme merkittävän portfolion asunnoista. Samalla syvennämme yhteistyötämme myös muutamassa hankekehityshankkeessa. eQ:n dynaaminen ja rehti toimintapa tekee heistä täydellisen asiakkaan meille. Olen varma, että yhteistyömme jatkuu entistä parempana uusien hankkeiden myötä”, Pohjola Rakennuksen varatoimitusjohtaja Miika Oksanen toteaa.

”Olemme erittäin iloisia hyvän yhteistyön jatkumisesta Pohjola Rakennuksen kanssa. Nämä uudet kohteet sopivat mainiosti rahastollemme ja tulevat tarjoamaan monipuolista ja laadukasta asumista keskeisillä sijainneilla”, kertoo sijoitusjohtaja Markus Pitkänen eQ Varainhoidosta.

Asuntokohteiden lisäksi Pohjola Rakennus rakentaa osana Espoon Finnoon kokonaisuutta päiväkotirakennuksen, jonka toteuttajana on Erikoissijoitusrahasto eQ Yhteiskuntakiinteistöt.

eQ Varainhoidon ensimmäinen asuntorahasto Erikoissijoitusrahasto eQ Asunnot suljettiin 28.5.2021. Rahastoon kerättiin 100 miljoonaa euroa sijoitussitoumuksia ja se sijoittaa yli 300 miljoonaa euroa vuokra-asuntoihin pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja Turussa. Sijoituskohteena ovat kokonaiset kerrostalot ja rahastossa tulee olemaan noin 1 500 asuntoa.

Miika Oksanen, Pohjola Rakennus Oy Suomi, varatoimitusjohtaja, puh. 0400 781 341 miika.oksanen@pohjolarakennus.fi

Markus Pitkänen, eQ Varainhoito Oy, sijoitusjohtaja, p. 050 371 2898, markus.pitkanen@eq.fi

Pohjola Rakennus Oy Suomi on luonut mukavuusalueita Pohjolan elosuhteisiin jo vuodesta 1989. Suunnittelemme ja rakennamme vuosittain yli 2 000 kotia, joita yhdistävät hyvä sijainti, toimiva pohjaratkaisu ja laadukkaat materiaalit. Olemme yksi Suomen suurimmista rakennusalan yrityksistä ja työllistämme yli 3 000 ammattilaista, joista noin 250 on omaa henkilökuntaa. Kun haluat löytää oman mukavuusalueesi, voit luottaa meihin.

eQ-konserni

eQ-konserni on kotimainen Varainhoitoon ja Corporate Finance -toimintaan keskittyvä yhtiöryhmä. eQ Varainhoito tarjoaa monipuolisia varainhoitopalveluita (ml. pääomarahastot ja kiinteistövarainhoito) sekä instituutioasiakkaille että yksityishenkilöille. Konsernin hallinnoitavat varat ovat 10 miljardia euroa. Konserniin kuuluva Advium Corporate Finance tarjoaa yritys- ja kiinteistöjärjestelyihin sekä pääomajärjestelyihin liittyviä palveluja.