Pohjola Rakennus ja Luotsi Capital ovat tehneet esisopimuksen Ouluun ja Espooseen rakennettavista kerrostalohankkeista

Pohjola Rakennus Oy Suomi ja kiinteistöpääomarahastojen hallinnointiin keskittyvä Luotsi Capital Oy ovat allekirjoittaneet 12.5.2022 esisopimuksen Ouluun ja Espooseen rakennettavista asuinkerrostalohankkeista. Kauppa pitää sisällään yli 100 uutta asuntoa.

Esisopimuksessa on alustavasti sovittu kahden asunto-osakeyhtiön, Asunto Oy Oulun Oskarin ja Espoon Kiviruukin hankkeen myynnistä KVR-urakkasopimuksineen Luotsi Capital Oy:lle. Kauppa pyritään toimeenpanemaan vaiheittain; Oulun osalta kesäkuussa 2022 ja Espoon kohteen osalta kevään 2023 aikana.

Kuusikerroksiseen ydinkeskustassa sijaitsevaan Asunto Oy Oulun Oskariin rakennetaan yhteensä 60 asuntoa ja 16 autopaikkaa, joiden lisäksi myös kaksi liiketilaa. Espoon asuinkerrostalokohde tulee puolestaan koostumaan 46 asunnosta ja 24 autopaikasta. Oulun kohteen rakennuslupa on lainvoimainen ja Espoon kohteen lupasuunnittelu alkaa toukokuun 2022 aikana.

"On hienoa päästä aloittamaan yhteistyö Luotsin kanssa. Kevään aikana käydyt neuvottelut etenivät suoraviivaisesti ja tämä kahden kohteen kokonaisuus tukee hyvin Pohjola Rakennuksen strategiaa toimia Suomen suurimmissa kaupungeissa”, kertoo liiketoimintajohtaja Hannu Hirvensalo.

”Ennakoimme vuokralla-asumisen suosion lisääntyvän epävarmassa taloustilanteessa ja sen johdosta kysynnän moderneille ja hyvillä sijainneilla oleville vuokra-asunnoille jatkuvan vahvana. Oulun Oskarin sijainti aivan kaupungin ydinkeskustassa ja Espoon Kiviruukin sijainti vain kivenheiton päässä Kivenlahden metroasemalta takaavat tuleville asukkaillemme runsaat lähipalvelut ja vahvat kulkuyhteydet. Tavoitteidemme mukaisesti molemmat kohteet ovat energiatehokkuudeltaan parasta A-luokkaa”, taustoittaa Luotsin hankejohtaja Kim Jolkkonen.

”Odotan innolla yhteistyön aloittamista vahvan kotimaisen rakentajan Pohjola Rakennuksen kanssa”, Jolkkonen jatkaa.

Pohjola Rakennus Oy Suomi on kotimainen perheyritys, joka on luonut mukavuusalueita Pohjolan elosuhteisiin jo yli 30 vuotta. Suunnittelemme ja rakennamme vuosittain lähes 3 000 kotia, joita yhdistävät hyvä sijainti, toimiva pohjaratkaisu ja laadukkaat materiaalit. Olemme yksi Suomen suurimmista rakennusalan yrityksistä ja työllistämme yli 3 000 ammattilaista, joista noin 300 on omaa henkilökuntaa. Kun haluat löytää oman mukavuusalueesi, voit luottaa meihin.

Pohjola Rakennus ja Asuntoyhtymä ovat tehneet kaupat Jyväskylän Kangasvuoreen rakennettavista Joo Kodeista4.5.2022 10:00:00 EEST | Tiedote

Pohjola Rakennus Oy Suomi ja Asuntoyhtymä Oy allekirjoittivat marraskuussa 2021 osakekaupat Jyväskylän Kangasvuoreen tulevan kerrostalohankkeen tiimoilta. Nyt kohteen rakentaminen on käynnistynyt, ja solmittu kauppa pitää sisällään 93 asunnon kerrostalokohteen, jossa huoneistopinta-alaa on yhteensä noin 2900 neliömetriä. Rakennettavat vuokra-asunnot tulevat olemaan Joo Koteja. Asuntoyhtymän syksyllä 2021 lanseeraama vuokra-asumisen brändi Joo Kodit lupaa huolettomuutta, joka syntyy ensisijaisesti henkilökohtaisesta palvelusta, joustavuudesta, yhteisöllisyydestä sekä ekologisuudesta.

Perheyhtiö Pohjola Rakennus nousi historiansa parhaaseen sijoitukseen EPSI Rating -tutkimuksessa21.3.2022 09:00:00 EET | Tiedote

Tänään 21.3.2022 julkaistussa EPSI Rating -asiakastyytyväisyystutkimuksessa Pohjola Rakennus sijoittui upeasti toiseksi, joka on samalla myös yhtiön historian paras tulos kyseisessä tutkimuksessa. EPSI Ratingin vuosittain tekemä uudisasuntorakentamisen toimialatutkimus tutkii rakennusliikkeiden asiakastyytyväisyyttä ja asiakasuskollisuutta sekä eri osa-alueiden vaikutusta asiakaskokemukseen. Vuosittainen tutkimus on kattavin uudisrakennusalan tutkimus Suomessa ja se kattaa koko toimialan asiakastyytyväisyyden, sekä julkiseen rankingiin suostuneiden kahdeksan yhtiön tulokset.