Pohjola Rakennus ja Osnakodit ovat tehneet kaupat Oulun Välivainiolle tulevasta kerrostalohankkeesta

Pohjola Rakennus Oy Suomi on myynyt Oulun Välivainiolle tulevan kerrostalohankkeen Oulun Moniasunnot Oy:lle. Asunnot valmistuvat Osnakodeille. Keskiviikkona 25.8.2021 solmittu kauppa pitää sisällään 54 asunnon kerrostalokohteen, jossa huoneistopinta-alaa on yhteensä 2309,5 neliömetriä.

Asunto Oy Oulun Sisu, josta kaupat solmittiin, sijaitsee rauhallisessa pientalovaltaisessa Välivainiossa loistavien kulkuyhteyksien varrella. Välivainio on osa Oulun kaupungin Alppilan Bulevardi -kehityshanketta. Alueen on tarkoitus rakentua vaiheittain vuosien 2020–2026 välisenä aikana.

”Tämä hanke tuo hyvän jatkumon Välivainion aluerakentamisellemme ja vahvistaa asemaamme Oulussa monipuolisena ja merkittävänä asuntorakentajana. Osnakodit alueellisena kumppanina on erittäin mieluinen yhteistyötaho Pohjola Rakennukselle, sillä molemmat yhtiöt haluavat luoda uusia mukavuusalueita ja kehittävät omalta osaltaan Ouluun toteutuvaa Alppilan Bulevardia”, kertoo Pohjola Rakennus Oy Suomen Oulun hankejohtaja Ari Loukkola.

Alppilan Bulevardista on tarkoitus kehittyä tiivis ja monipuolinen uusi osa kantakaupunkia. Alueen sijainti keskustan ja Linnanmaan kampuksen välillä tarjoaa saavutettavuudeltaan erinomaisen sijainnin myös Asunto Oy Oulun Sisulle. Oulun kaupungin hankkeessa on myös varauduttu muun muassa raitiotien rakentamiseen.

Osnakodeille Välivainolle rakentuva vuokra-asuntokohde on merkittävä lisäys kohtuuhintaiseen asuntotarjontaan Oulussa.

Kohteen valmistumisen myötä pystymme tarjoamaan sekä uusia nuorisoasuntoja, että tavanomaisia vuokra-asuntoja kehittyvän kaupunkirakenteen ytimeen kohtuullisella vuokratasolla”, toteaa Oulun Moniasunnot Oy:n toimitusjohtaja Jaakko Ruokola.

Pohjola Rakennukselta on tulossa Välivainiolle kaikkiaan noin 200 uutta kotia, joista osa valmistui joulukuussa 2020 ja seuraavat syyskuussa 2021.

Ari Loukkola, Pohjola Rakennus Oy Suomi, hankejohtaja, 0400 942 890, ari.loukkola@pohjolarakennus.fi

Jaakko Ruokola, Oulun Moniasunnot Oy, toimitusjohtaja, 044 511 7307, jaakko.ruokola@osna.fi

Pohjola Rakennus Oy Suomi on luonut mukavuusalueita Pohjolan elosuhteisiin jo vuodesta 1989. Suunnittelemme ja rakennamme vuosittain yli 2 000 kotia, joita yhdistävät hyvä sijainti, toimiva pohjaratkaisu ja laadukkaat materiaalit. Olemme yksi Suomen suurimmista rakennusalan yrityksistä ja työllistämme yli 3 000 ammattilaista, joista noin 250 on omaa henkilökuntaa. Kun haluat löytää oman mukavuusalueesi, voit luottaa meihin.

Osnakodit

Osnakodit on Oulun Moniasunnot Oy:n ja Oulunseudun Nuorisoasuntoyhdistyksen yhteinen vuokra-asumisen ja asumisen palvelutuotannon brändi, joka toteuttaa asiakaslähtöistä ja monipuolista vuokra-asumista Oulun seudulla. Brändin alla on noin 1 300 vuokrakotia.

Pohjola Rakennus aloitti toisen Tammelan stadionin yhteyteen rakennettavan asuntokohteensa ennakkomarkkinoinnin17.9.2021 09:30:00 EEST | Tiedote

Pohjola Rakennus on aloittanut Tampereen Tammelan uuden stadionin yhteyteen rakennettavan Asunto Oy Tampereen Vestan ennakkomarkkinoinnin. Vesta on järjestyksessään toinen ja samalla viimeinen Tammelan stadionin yhteyteen rakennettavista Pohjola Rakennuksen asuntokohteista. Vesta sijaitsee stadionin Salhojankadun puoleisessa päässä ja kohteen on tarkoitus valmistua elokuussa 2023.

Pohjola Rakennus käynnisti toisen Lauttasaaren kohteensa ennakkomarkkinoinnin3.9.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Pohjola Rakennus on käynnistänyt Helsingin Lauttasaareen rakennettavan Asunto Oy Helsingin Särkiniemenpuiston ennakkomarkkinoinnin. Kohde on järjestyksessään toinen Pohjola Rakennuksen asuinkerrostalo, joka sijaitsee Lauttasaaressa. Ensimmäinen kohde, Asunto Oy Helsingin Julius, varattiin täyteen ennätysnopeasti. Myös Särkiniemenpuisto on herättänyt laajaa kiinnostusta jo ennen ennakkomarkkinoinnin käynnistymistä.

Pohjola Rakennus aloitti ensimmäisen Helsingin Lauttasaareen tulevan uudiskohteensa ennakkomarkkinoinnin13.8.2021 14:01:28 EEST | Tiedote

Pohjola Rakennus on käynnistänyt Helsingin Lauttasaareen rakennettavan Asunto Oy Helsingin Juliuksen ennakkomarkkinoinnin. Juliuksen 51 uutta kotia rakennetaan Gyldénintie 2:een aivan metroaseman viereen Tallbergin Puistotien kupeeseen. Tontilta puretaan vanha toimistorakennus, ja uusi asuintalo rakennetaan ajattoman tyylikkääksi naapuruston rakennuskantaa kunnioittaen. Yli 90 prosenttia kodeista varattiin ennen julkista ennakkomarkkinointia.