Pohjola Rakennus ja S-Pankin asuntorahasto ovat tehneet kaupat 161 asunnosta Tampereella ja Nokialla

Pohjola Rakennus ja S-Pankin tytäryhtiön hallinnoima FIM Asuntotuotto Erikoissijoitusrahasto ovat allekirjoittaneet sopimukset yhteensä 161 asunnon rakentamisesta. Sopimus kattaa lähes 7 000 asuinneliömetriä ja myydyt asunnot sijaitsevat Tampereella ja Nokialla.

Yhtiökaupat sekä Tampereen Kalevaan että Nokian keskustaan rakennettavista kohteista solmittiin 7.6.2021. Kummankin kohteen rakennuslupa on myös jo lainvoimainen.

Kaupan kohteena olevan Tampereen Puisto-Kalevan Vaahteran rakentaminen käynnistyy heti Tampere Areenan purkutöiden jälkeen. Nokian keskustaan, osoitteeseen Välikatu 22, rakennettavan kohteen rakennustyöt puolestaan alkoivat jo kesäkuun alussa 2021. Nokian kohteeseen tulee asuinhuoneistojen lisäksi myös liiketila, johon on suunnitteilla päiväkoti.

Ostajana toimii S-Pankin tytäryhtiön FIM Varainhoito Oy:n hallinnoima FIM Asuntotuotto Erikoissijoitusrahasto ja sillä on S-Asuntorahasto-niminen osuussarja. Rahastosijoittajamääriensä perusteella se on Suomen suosituimpia asuntorahastoja.

”Kauppa on hieno jatkumo pitkäaikaiselle yhteistyöllemme asuntorahaston kanssa. Laadukas vuokra-asuntotuotanto täydentää molempien alueiden asuntotarjontaa”, kertoo Pohjola Rakennus Oy Suomen hankejohtaja Henna Korpiluoto.

”Tampereen seutu on yksi Suomen merkittävimmistä kasvukeskuksista. Nämä asunnot vastaavat osaltaan alueen kasvavaan tarpeeseen laadukkaista vuokra-asunnoista. Tampereen Puisto-Kalevan Vaahtera sijaitsee arvostetussa ja kehittyvässä kaupunginosassa hyvin yhteyksien äärellä. Myös Nokian kohteessa palvelut ovat lähellä”, rahastonhoitaja Juho Santaharju S-Pankista kommentoi.

Henna Korpiluoto, Pohjola Rakennus Oy Suomi, hankejohtaja, 050 517 7552,
henna.korpiluoto@pohjolarakennus.fi

Juho Santaharju, FIM Asuntotuotto Erikoissijoitusrahasto, rahastonhoitaja, 040 769 2252, juho.santaharju@fim.com

Pohjola Rakennus Oy Suomi on luonut mukavuusalueita Pohjolan elosuhteisiin jo vuodesta 1989. Suunnittelemme ja rakennamme vuosittain yli 2 000 kotia, joita yhdistävät hyvä sijainti, toimiva pohjaratkaisu ja laadukkaat materiaalit. Olemme yksi Suomen suurimmista rakennusalan yrityksistä ja työllistämme yli 3 000 ammattilaista, joista noin 250 on omaa henkilökuntaa. Kun haluat löytää oman mukavuusalueesi, voit luottaa meihin.

S-Pankki on suomalainen pankki, joka haluaa mahdollistaa vähän rahakkaamman huomisen jokaiselle lompakon paksuudesta riippumatta. Meillä asiantuntemus tarkoittaa sekä talouden että ihmisen ymmärtämistä: osana S-ryhmää tunnemme 3,1 miljoonan asiakkaamme arjen. Uudistamme pankkialaa tarjoamalla ylivoimaista helppoutta ja hyötyä pankin ja kaupan palveluita yhdistämällä.

Pohjola Rakennus aloitti toisen Tammelan stadionin yhteyteen rakennettavan asuntokohteensa ennakkomarkkinoinnin17.9.2021 09:30:00 EEST | Tiedote

Pohjola Rakennus on aloittanut Tampereen Tammelan uuden stadionin yhteyteen rakennettavan Asunto Oy Tampereen Vestan ennakkomarkkinoinnin. Vesta on järjestyksessään toinen ja samalla viimeinen Tammelan stadionin yhteyteen rakennettavista Pohjola Rakennuksen asuntokohteista. Vesta sijaitsee stadionin Salhojankadun puoleisessa päässä ja kohteen on tarkoitus valmistua elokuussa 2023.

Pohjola Rakennus käynnisti toisen Lauttasaaren kohteensa ennakkomarkkinoinnin3.9.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Pohjola Rakennus on käynnistänyt Helsingin Lauttasaareen rakennettavan Asunto Oy Helsingin Särkiniemenpuiston ennakkomarkkinoinnin. Kohde on järjestyksessään toinen Pohjola Rakennuksen asuinkerrostalo, joka sijaitsee Lauttasaaressa. Ensimmäinen kohde, Asunto Oy Helsingin Julius, varattiin täyteen ennätysnopeasti. Myös Särkiniemenpuisto on herättänyt laajaa kiinnostusta jo ennen ennakkomarkkinoinnin käynnistymistä.

Pohjola Rakennus aloitti ensimmäisen Helsingin Lauttasaareen tulevan uudiskohteensa ennakkomarkkinoinnin13.8.2021 14:01:28 EEST | Tiedote

Pohjola Rakennus on käynnistänyt Helsingin Lauttasaareen rakennettavan Asunto Oy Helsingin Juliuksen ennakkomarkkinoinnin. Juliuksen 51 uutta kotia rakennetaan Gyldénintie 2:een aivan metroaseman viereen Tallbergin Puistotien kupeeseen. Tontilta puretaan vanha toimistorakennus, ja uusi asuintalo rakennetaan ajattoman tyylikkääksi naapuruston rakennuskantaa kunnioittaen. Yli 90 prosenttia kodeista varattiin ennen julkista ennakkomarkkinointia.