Pohjola Rakennus nousi suurimmaksi asuntorakentajaksi Pirkanmaalla ja Jyväskylässä

Pohjola Rakennus on noussut asuntorakentamisen markkinajohtajaksi Pirkanmaalla ja Jyväskylässä ja Turussakin rakennusliike on kolmen suurimman joukossa. Pohjola Rakennuksella on tällä hetkellä käynnissä yhteensä yli 1600 asunnon rakentaminen - enemmän kuin yrityksen historiassa koskaan. Tahti ei näytä laantumisen merkkejä, vaan ennen vuodenvaihdetta käynnistyy vielä noin 540 asuntoaloitusta.
Jyväskylän Joenranta on neljän luhtitalon kokonaisuus, joka valmistuu Äijälänrantaan vuonna 2017. Pohjola Rakennus valmistelee Jyväskylään ja Kuopioon noin 200 asunnon aloitusta vuoden 2017 alussa.

Pohjola Rakennuksella on tällä hetkellä rakenteilla Pirkanmaalla 651, Uudellamaalla 487, Jyväskylässä 257 ja Turun seudulla 225 asuntoa.

”Olemme onnistuneet monin tavoin täyttämään markkinan tarpeet. Kustannustehokkaalle, hyvin konseptoidulle rakentamiselle on ollut kysyntää. Olemme olleet myös aktiivisia kaavakehityksessä ja saaneet näin sopivia aluerakentamishankkeita hyvillä sijainneilla. Tapamme katsoa ja tehdä asioita eri tavalla on avannut uusia mahdollisuuksia”, konsernijohtaja Juha Metsälä kertoo.

Pohjola Rakennus on vuonna 1989 Tampereella perustettu rakennusliike, jonka pääkonttori toimii Helsingissä. Yhtiö on laajentunut viime vuosina voimakkaasti. Uudellamaalla on toiminut tytäryhtiö vuodesta 2013 ja Länsi-, Keski- ja Itä-Suomessa toiminta käynnistyi keväällä 2015. Infrarakentamiseen keskittyvä Pohjola Rakennus Oy Infra perustettiin vuonna 2014. Pohjola Rakennus on noussut toiminta-alueillaan nopeasti asuntorakentamisen kärkeen.

Kiivas tahti vain kiihtyy entisestään, kun lähestytään ensi vuotta. Vielä ennen vuoden loppua käynnistyy Uudellamaalla 230, Pirkanmaalla 250 ja Turussa 60 asuntoaloitusta.

Lisätietoa
Juha Metsälä, Pohjola Rakennus Group PRG Oy, konsernijohtaja, p. 041 4590 600, juha.metsala@pohjolarakennus.fi

Pohjola Rakennus on projektinjohtomallilla toimiva rakennusliike sekä aluesuunnittelun ja kiinteistökehittämisen asiantunteva kumppani, joka toimii Uudellamaalla, Pirkanmaalla, Hämeessä sekä Keski-, Itä- ja Länsi-Suomessa. Pohjola on rakentanut yli 10 000 kotia, ja olemme suurimpia asuntorakentajia Tampereen, Turun ja Jyväskylän alueella. Lisäksi toteutamme liike-, tuotanto- ja toimitiloja, infrakohteita sekä Eloisa-konseptimme mukaisia senioritaloja. Konserni työllistää yhteensä noin 1 500 henkilöä, joista omaa henkilökuntaa on 142. Kasvatimme vuonna 2015 liikevaihtoa 48 % ja tänä vuonna tavoittelemme 180 miljoonan euron liikevaihtoa. Konsernin tavoitteena on olla johtava asuntorakentaja toiminta-alueillaan.

Kuva: BST-Arkkitehdit Oy
Pohjola Rakennuksen korkeimman kohteen, 12-kerroksisen Tampereen PMK-Tornin rakentaminen käynnistyy syksyllä 2016 ja kodit ovat muuttovalmiita vuoden 2018 lopulla. Kuva: BST-Arkkitehdit Oy
Kuva: L Arkkitehdit
Pohjola Rakennuksen aluekehityshanke Porvoon Slottsgården on kymmenen asuinkerrostalon ja noin 300 asunnon muodostama kaupunkikortteli, jonka rakentaminen käynnistyi syksyllä 2016. Kuva: L Arkkitehdit
Turun Linnanhuippu on toinen Pohjola Rakennuksen rakenteilla olevista kohteista Turun Kakolassa. Yhteensä Pohjola Rakennuksella on noin 34 000 k-m2 asuinrakennusoikeutta Kakolan alueella, mikä mahdollistaa jopa 550 kodin rakentamisen.

Televisiokatu 4

020 7759 600http://www.pohjolarakennus.fi

Pohjola Rakennus on projektinjohtomallilla toimiva rakennusliike sekä aluesuunnittelun ja kiinteistökehittämisen asiantunteva kumppani, joka toimii Uudellamaalla, Pirkanmaalla, Hämeessä, Keski-, Itä- ja Länsi-Suomessa sekä Pohjois-Suomessa. Pohjola on rakentanut yli 10 000 kotia, ja on suurimpia asuntorakentajia Tampereen, Turun ja Jyväskylän alueella. Tällä hetkellä Pohjola Rakennuksella on noin 2000 asuntoa rakenteilla. Lisäksi Pohjola Rakennus toteuttaa liike-, tuotanto- ja toimitiloja sekä infra- ja peruskorjauskohteita. Konserni työllistää yhteensä noin 2 500 henkilöä, joista omaa henkilökuntaa on noin 200. Konsernin tavoitteena on olla johtava asuntorakentaja toiminta-alueillaan.