Pohjola Rakennus Oy Häme urakoi VTS-kodeille 134 asuntoa Tampereelle

Pohjola Rakennus Oy Häme ja VTS-kodit ovat allekirjoittaneet urakkasopimukset kahdesta kohteesta, VTS Rollikasta sekä VTS Viri Kolunkadusta. VTS Rollikka täydentää Tampereen Kalevanrinteen aluetta, ja Viri Kolunkatu 1 on Tampereen Annalassa sijaitseva vuokratalo, jonka tieltä puretaan elinkaaren päähänsä tulleet kerrostalot ja rakennetaan uudet tilalle. Asuntoja kohteissa on yhteensä 134.

VTS Rollikassa asuntotarjonta vaihtelee kompakteista yksiöistä tilaviin neliöihin. Asuntoja kohteessa on yhteensä 52.  Kohde sijaitsee Kalevanrinteen uudella asuinalueella tulevan ratikkareitin välittömässä läheisyydessä. Rakennustyöt Kalevanrinteellä ovat jo käynnissä. Kohde valmistuu syyskuussa 2018. Urakan arvo on n. 5,7 miljoonaa euroa.

Viri Kolunkatu 1 on VTS-kotien/Vilusen Rinne Oy:n rakennuttama täydennysrakentamiskohde. Kohde sijaitsee Tampereen Annalassa, josta puretaan urakkaan kuuluvana kaksi vanhaa kerrostaloa. Tilalle valmistuu kaksi nykyaikaista kerrostaloa. Kohde valmistuu lokakuussa 2018 ja asuntoja on kokonaisuudessaan 82. Urakan arvo on n. 8,9 miljoonaa euroa.

”Molemmat asuintalot vastaavat hyvin vuokra-asuntokysyntään, paikat ovat hyviä ja vuokratasosta tulee kohtuullinen edullisten urakkatarjousten ansioista. Kolunkadulle saamme puolitoistakertaisen määrän asuntoja, toimivan hissiratkaisun ja enemmän kysyntää vastaavia pienasuntoja. Rollikan sijainti ratikkareitin varrella on erinomainen ja kalliihkosta kaavasta huolimatta rakennuskustannukset pysyvät kurissa. Tässä onnistumiseen tarvitsemme Pohjola Rakennuksen rautaista ammattitaitoa”, sanoo VTS-kotien toiminnanjohtaja Ahto Aunela.

Pohjola Rakennus Oy Häme sai molemmat urakat kilpailun kautta.

”Olemme nousseet alueen suurimmaksi asuntorakentajaksi ja yksi siihen vaikuttava tekijä on, että olemme alkaneet jakamaan asuntorakentamisen osaamistamme myös urakkamarkkinoiden käyttöön. Nämä urakkakohteet ovat meille tärkeitä tukijalkoja ja VTS kumppanina on selkeä toimija, jonka kanssa on ilo rakentaa”, toteaa Pohjola Rakennus Oy Hämeen tuotantojohtaja Miika Oksanen.

Ahto Aunela, toiminnanjohtaja (VTS-Kodit), p. 0201 277 277, ahto.aunela@vts.fi

Timo Koskinen, kiinteistöpäällikkö p. 0201 277 242, timo.koskinen@vts.fi

Miika Oksanen, tuotantojohtaja (Pohjola Rakennus Oy Häme), p. 040 078 1341, miika.oksanen@pohjolarakennus.fi

Miikka Routama, toimitusjohtaja (Pohjola Rakennus Oy Häme), p. 044 751 0291, miikka.routama@pohjolarakennus.fi

Juha Metsälä, konsernijohtaja (Pohjola Rakennus Group PRG Oy), p. 041 459 0600, juha.metsala@pohjolarakennus.fi

Pohjola Rakennus Oy Häme on Pohjola Rakennus-konsernin Tampereen ja Hämeenlinnan alueelle syksyllä 2014 perustettu tytäryhtiö.  Vuonna 1989 perustettu Pohjola Rakennus Group PRG Oy rakentaa parhaillaan n. 2.000 asuntoa, toimitilakohteita ja julkisia hankkeita sekä infra-alan töitä Pirkanmaan, Hämeen, Uudenmaan, Länsi-Suomen sekä Keski- ja Itä-Suomen seuduille. Konserni työllistää yhteensä yli 2000 henkilöä, joista omaa henkilökuntaa on noin 200. Konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli n. 190 miljoonaa euroa.