Pohjola Rakennus Oy Hämeen uuden toimitilarakentamisen yksikön vetäjäksi Tommi Terho

Pohjola Rakennus Oy Häme vahvistaa palvelutarjontaansa perustamalla oman yksikön toimitilarakentamiseen. Yksikön ottaa haltuunsa marraskuun alussa kokenut rakennuttaja Tommi Terho.
Diplomi-insinööri ja kauppatieteiden maisteri Tommi Terho on toiminut yli kymmenen vuotta Pirkanmaan Osuuskaupalla vastaten kiinteistöistä ja niiden kehittämisestä tietäen hyvin, mitä palvelun pitää olla asiakkaan näkövinkkelistä.

Toimitilarakentamisen yksikössä kuunnellaan asiakkaan tarpeita. Asiakaslähtöisen toimintamallin pohjalla on halu ratkaista asiakkaan toimitilatarpeet vastaamalla niihin Pohjolan omalla ja varmalla osaamisella. Kattavien verkostojen, hyvän olemassa olevan tonttivarannon ja koko toimialueen tonttitarjonnan laajan tietoisuuden avulla uusi tulosyksikkö rakentaa monipuolisesti toimitiloja aina liike-, teollisuus- ja logistiikkatiloista toimisto-, urheilu- ja koulutustiloihin.

Tällä hetkellä kehitteillä on toimitilakohteita muun muassa Pirkkalan lentokentän Winglet-yritysalueella teollisuuden, logistiikan ja toimistotilojen tarpeisiin (n. 40.000 kem2 rakennusoikeutta), Tampereen Vestonkadun tontti teollisuuden ja logistiikan tarpeisiin (n. 11.500 kem2 rakennusoikeutta), Santalahden Tikkutehtaan korttelin kaupan tontti (n. 1.300 kem2) sekä lukuisia asuinkerrostalojen katutasoihin sijoittuvia liiketiloja Tampereella (yhteensä n. 5.000 kem2).

Pohjola Rakennus Oy Hämeen toimitilarakentamisen yksikkö toteuttaa hankkeet varmaotteisella projektinjohtomallillaan ja perustaa palveluntarjontansa Best Value-konseptiin, joka kattaa koko hankeprosessin sopivan tontin hausta tilojen käyttöönottoon asti. Tuotannon organisoitumiseen uudella tulosyksiköllä ei ole vaikutusta. Tuotantojohtaja Miika Oksanen vastaa edelleen Pohjola Rakennus Oy Hämeen kaikesta tuotannosta.

”Pohjolan varmaotteinen projektinjohtomalli ja Best Value-konsepti sopivat erinomaisesti toimitilarakentamiseen ja miellyttävät toimintamalleina myös minua henkilökohtaisesti. Best Value-konsepti on kustannustehokas ja nopea tapa viedä hanke maaliin joustavasti asiakkaan toiveet huomioiden”, Tommi Terho kertoo.

”Toimitilarakentaminen on vilkastunut huomattavasti viimeisen vuoden aikana. Kansainvälisten yhtiöiden kiinnostus Tamperetta kohtaan on noussut räjähdysmäisesti suurten tunnettujen hankkeiden myötä. Tampere on selkeästi nousemassa yhdeksi suurkaupungiksi maailman kartalla”, Pohjola Rakennus Oy Hämeen toimitusjohtaja Miikka Routama kertoo toimitilarakentamiseen perustetun yksikön taustoista.

Tommi Terho, Pohjola Rakennus Oy Häme, yksikönjohtaja, p. 050 323 8475, tommi.terho@pohjolarakennus.fi

Miikka Routama, Pohjola Rakennus Oy Häme, toimitusjohtaja, p. 044 751 0291, miikka.routama@pohjolarakennus.fi

Juha Metsälä, Pohjola Rakennus Group PRG Oy, konsernijohtaja, p. 041 4590 600, juha.metsala@pohjolarakennus.fi

Pohjola Rakennus Oy Häme on osa Pohjola Rakennus-konsernia, joka on projektinjohtomallilla toimiva rakennusliike sekä aluesuunnittelun ja kiinteistökehittämisen asiantunteva kumppani. Pohjola Rakennus on rakentanut yli 10 000 kotia, ja se kuuluu suurimpiin asuntorakentajiin Tampereen, Turun ja Jyväskylän alueella. Tällä hetkellä Pohjola Rakennuksella on yli 2000 asuntoa rakenteilla. Lisäksi Pohjola Rakennus toteuttaa liike-, tuotanto- ja toimitiloja, infra- ja peruskorjauskohteita. Konserni työllistää yhteensä noin 2 500 henkilöä, joista omaa henkilökuntaa on noin 200. Konsernin tavoitteena on olla johtava asuntorakentaja toiminta-alueillaan. www.pohjolarakennus.fi