Pohjola Rakennus Oy Infran toimitusjohtaja vaihtuu

Pohjola Rakennus-konsernin hallitus on päättänyt vapauttaa toimitusjohtaja Kalle Tammisen tehtävistään. Uudeksi toimitusjohtajaksi on valittu DI Mika Terhelä.

Mika Terhelä aloittaa marraskuussa Pohjola Rakennus Oy Infran toimitusjohtajana.

Vuodesta 2015 toimitusjohtajana toiminut Kalle Tamminen jättää tehtävänsä syksyn aikana. Uutena toimitusjohtajana aloittaa Mika Terhelä 13.11.2017.

”Pohjola Rakennus Oy Infra on jäänyt selvästi taloudellisista tavoitteistaan, eikä ole onnistunut korjaamaan tätä kehitystä. Pohjola Rakennus Oy Infra tarvitsee uudenlaista johtajuutta vastaamaan tulevaisuuden haasteisiin”, Pohjola Rakennuksen konsernijohtaja Juha Metsälä kertoo.

”Kiitämme Kalle Tammista hänen työpanoksestaan ja omistautumisestaan Pohjola Rakennuksen infrarakentamisen yksikön kehittämiselle tiukassa kilpailuympäristössä”, Metsälä jatkaa.

Pohjola Rakennus Oy Infralla on tällä hetkellä hyvä tilauskanta ja liikevaihtonäkymät ovat yli 17 miljoonaa vuodelle 2017.

Lisätietoja:

Juha Metsälä, konsernijohtaja, Pohjola Rakennus Group PRG Oy, p. 041 4590 600, juha.metsala@pohjolarakennus.fi

Mika Terhelä, DI, p. 044 244 7900

020 7759 600, pohjola@pohjolarakennus.fihttp://www.pohjolarakennus.fi

Pohjola Rakennus Oy Infra on projektiosaaja ja asiakaslähtöinen kumppani, jonka projektinjohtomalli varmistaa kustannustehokkaan ja sujuvan työnkulun. Pohjola Rakennus Oy Infra toteuttaa maanrakennustyöt, louhinnat, kunnallistekniikan työt, perustustyöt ja projektikohtaisesti myös muut infrarakentamisen kokonaisuudet vankalla osaamisella. Pohjola Rakennus Oy Infran liikevaihto oli vuonna 2016 noin 9,4 miljoonaa euroa.

Pohjola Rakennus Group PRG Oy on projektinjohtomallilla toimiva rakennusliike sekä aluesuunnittelun ja kiinteistökehittämisen asiantunteva kumppani. Pohjola Rakennus on rakentanut yli 10 000 kotia, ja se kuuluu suurimpiin asuntorakentajiin Tampereen, Turun ja Jyväskylän alueella. Lisäksi Pohjola Rakennus toteuttaa liike-, tuotanto- ja toimitiloja, infra- ja peruskorjauskohteita. Konserni työllistää yhteensä noin 2 500 henkilöä, joista omaa henkilökuntaa on noin 200.