Pohjola Rakennus Oy Länsi-Suomi

Pohjola Rakennus Oy Länsi-Suomi kehittää Kakolan aluetta rakentamalla satoja koteja

Turun Kakolan historiallisen alueen kehittäminen ottaa aimo harppauksen eteenpäin. 1.9.2016 allekirjoitettiin kauppakirja, jossa Senaatti-kiinteistöt myy Pohjola Rakennus Oy Länsi-Suomelle ja Kakola Yhtiöt Oy:lle Kakolanmäellä sijaitsevan lääninvankilan sekä siihen liittyvät tontit. Kaupan myötä 17 000 kerrosneliömetriä Linnankadun suuntaista uudisrakennusoikeutta siirtyy Pohjola Rakennus Oy Länsi-Suomelle. Kaupan arvo on 10 miljoonaa euroa.

Kakolanmäki

”Tänään allekirjoitetun sopimuksen myötä meillä on Turun kiinnostavimmalla alueella yhteensä 34 000 k-m2 asuinrakennusoikeutta, mikä mahdollistaa jopa 550 kodin rakentamisen. Kakolanmäellä historialliset rakennukset ja kauniit puistoalueet yhdistyvät uudisrakentamisen kanssa uniikiksi, tämän päivän vaatimukset täyttäväksi asuinalueeksi. Tämä viimeisin hankintamme on jatkumoa suunnitelmillemme rakentaa koteja kiinnostaville alueille järkevään hintaan”, Pohjola Rakennus Oy Länsi-Suomen toimitusjohtaja Mikko Kilpi kertoo.

Pohjola Rakennus on rakentanut Kakolanmäelle keväästä 2016 lähtien kahtaasuntoyhtiötä, joissa on yhteensä 137 asuntoa. Michailowinkatu 9:ään rakentuu kahdessa vaiheessa nelikulmainen umpikortteli, johon on tällä hetkellä rakenteilla tammikuussa 2018 valmistuva As. Oy Turun Linnanpuisto. Naapurikorttelissa Michailowinkatu 5:ssä rakennetaan kaksikerroksista rivitalo As. Oy Turun Linnanhuippua, joka valmistuu heinäkuussa 2017. Linnankadun suuntaiselle korttelille toteutetaan kerrostaloalue, jonka rakentaminen on tarkoitus käynnistää syksyllä 2017.

Lisätietoja
Pohjola Rakennus Oy Länsi-Suomi, Mikko Kilpi, toimitusjohtaja, 050 467 5768, mikko.kilpi@pohjolarakennus.fi
Senaatti-kiinteistöt,Mauri Sahi, johtaja, 040 037 6303, mauri.sahi@senaatti.fi
Kakola Yhtiöt Oy, Olli Ojala, toimitusjohtaja, 040 061 5006,olli.ojala@kakola.fi

Pohjola Rakennus Oy Länsi-Suomi on projektinjohto-mallilla toimiva, monipuolisen osaamisen rakennusliike sekä aluesuunnittelun ja kiinteistökehittämisen asiantunteva kumppani, joka on toiminut Turussa vuodesta 2015 lähtien. Se on kotimaisen perheyhtiön Pohjola Rakennus Group PRG Oy:n tytäryhtiö, ja sen osaomistajina on yhtiön toimiva johto. Pohjola Rakennus Oy Länsi-Suomi työllistää tällä hetkellä 18 toimihenkilöä ja sen vuoden 2016 liikevaihto tulee olemaan noin 17 miljoonaa euroa. Pohjola Rakennus Oy Länsi-Suomella on vuonna 2016 Turun seudulla asuntoja rakenteilla yhteensä 225 kpl, joten se sijoittuu jo ensimmäisenä toimintavuotenaan alueen merkittävimpien asuntorakentajien joukkoon.

www.pohjolarakennus.fi

Kakolanmäki