Pohjola Rakennus Oy Keski- ja Itä-Suomi

Pohjola Rakennus rakentaa NREP:lle Jyväskylään yli sata asuntoa

Pohjola Rakennus on ostanut 15.9.2016 allekirjoitetun kaupan myötä Jyväskylän Mannisenmäestä kuusi kerrostalotonttia, joista kolme toteutetaan NREP:n hallinnoimalle kiinteistörahastolle. Kolmelle tontille nousee neljä- ja viisikerroksisia taloja, joihin valmistuu yli 100 asuntoa. Kohteiden rakentaminen käynnistyy keväällä 2017 ja kodit valmistuvat kesän 2018 aikana.

Pohjola Rakennus on rakentanut keväästä 2016 lähtien NREP:lle 176 asuntoa Jyväskylän Kaijanlammen alueelle sekä Mannisenmäkeen.

”Sopimus jatkaa erinomaista yhteistyötämme NREP:n sijoitusrahaston kanssa. Tonttikaupan myötä meillä on Mannisenmäessä 10 200 kerrosneliötä rakennusoikeutta, joista meidän on ilo toteuttaa noin puolet NREP:lle”, Pohjola Rakennus Oy Keski- ja Itä-Suomen toimitusjohtaja Tomi Jukola toteaa.

”Hankittu kokonaisuus vastaa hyvin strategiaamme toteuttaa hyvillä sijainneilla laadukkaita mutta kohtuuhintaisia asuntoja. Asunnot toteutetaan NREP:n laatukonseptin mukaisesti normaalia laadukkaammilla materiaaleilla ja sisustusratkaisuilla. Asuntojen suunnittelutyötä ovat ohjanneet vahvasti asukkaiden tarpeet ja ne toteutetaan tehokkailla pohjaratkaisuilla. Kauppa jatkaa hyvin toiminutta yhteistyötämme Pohjola Rakennuksen kanssa”, NREP Oy:n johtaja Petri Valkama kertoo.

Pohjola Rakennus Group PRG Oy -konserniin kuuluva Pohjola Rakennus Oy Keski- ja Itä-Suomi on Jyväskylän seudun suurimpia asuntorakentajia. ”Urakoimme juuri 109 asuntoa valmiiksi ja nyt meillä on Jyväskylän seudulla 257 kotia rakenteilla. Tavoitteemme on olla jatkossa johtava asuntorakentaja Jyväskylän lisäksi myös Kuopion seudulla”, Tomi Jukola kertoo yhtiön vauhdikkaasta kasvustrategiasta.

Lisätietoja:
Tomi Jukola, toimitusjohtaja, Pohjola Rakennus Oy Keski- ja Itä-Suomi, p. 040 546 8322, tomi.jukola@pohjolarakennus.fi
Juha Metsälä, konsernijohtaja, Pohjola Rakennus Group PRG Oy, p. 041 4590 600, juha.metsala@pohjolarakennus.fi

Pohjola Rakennus oy Keski- ja Itä-Suomi on osa Pohjola Rakennus Groupia, joka toimii lisäksi Uudellamaalla, Pirkanmaalla, Hämeessä ja Länsi-Suomessa. Pohjola Rakennus on vuonna 1989 perustettu projektinjohto-mallilla toimiva, monipuolisen osaamisen rakennusliike sekä aluesuunnittelun ja kiinteistökehittämisen asiantunteva kumppani. Pohjola Rakennus rakentaa asuinrakennuksia, liike-, tuotanto- ja toimitiloja sekä Eloisa-konseptin mukaisia senioritaloja. Ripeästi kasvaneen yrityksen vuoden 2016 budjetti on noin 180 miljoonaa euroa ja se työllistää yhteensä noin 1500 henkilöä, joista omaa henkilökuntaa on 142. www.pohjolarakennus.fi

Pohjola Rakennus Oy Keski- ja Itä-Suomi
Kalevankatu 10 / Puijonkatu 22 B 4. krs
40100 JYVÄSKYLÄ / KUOPIO

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Pohjola Rakennus Oy Keski- ja Itä-Suomi

Äänekosken ensimmäiset asumisoikeusasunnot rakenteille helmikuussa – Avain Yhtiöt ja Pohjola Rakennus Oy Keski- ja Itä-Suomi allekirjoittivat urakkasopimuksen27.11.2017 09:00:00 EET | Tiedote

Avain Yhtiöt rakennuttaa Äänekosken keskustaan Rautatienkadulle kaksi asumisoikeuskohdetta, joihin tulee yhteensä 77 asuntoa. Rakennusurakoitsijana hankkeessa toimii Pohjola Rakennus Oy Keski- ja Itä-Suomi. Rakentamisen on tarkoitus alkaa ensi vuoden helmikuussa, arvioitu valmistuminen ajoittuu kesälle 2019.