Pohjola Rakennus rakentaa Taaleri Vuokrakoti Ky:lle 116 asuntoa Turun Linnakortteliin

Pohjola Rakennus Oy Suomi ja Taaleri Vuokrakoti Ky ovat solmineet kaupat kahdesta Turun Linnakorttelissa sijaitsevasta asuinkerrostalosta. Pohjola Rakennus rakentaa uusia vuokrakoteja Taalerille yhteensä 116 kappaletta.

Turun Linnakortteliin rakennetaan 116 uutta vuokra-asuntoa.

Pohjola Rakennus rakentaa sataman läheisyyteen uuden asuinalueen, Linnakorttelin. Linnakortteli sijaitsee vauhdilla kehittyvässä Linnakaupungin kaupunginosassa aivan Turun sataman läheisyydessä. Alue on kehittymässä vanhasta teollisuusalueesta moderniksi naapurustoksi, jossa viihtyvät sekä lapsiperheet, pariskunnat ja muutkin asujat. Kaiken kaikkiaan Linnakortteliin valmistuu yhteensä kymmenen asuinkerrostaloa sekä koko korttelia palveleva pysäköintiyhtiö. Koko Linnakortteliin rakennetaan yhteensä noin 500 uutta kotia tulevien vuosien aikana.

”Nyt alkavat Linnakorttelin hankkeemme Taalerille ovat osoitus hyvän yhteistyön jatkumisesta ja osallistumisesta kaupunkikuvan kehittämiseen uudistuvalla Linnakaupungin alueella. Rakennus- ja kiinteistöalan tämän hetken haasteista huolimatta Linnakorttelissa on näiden yhtiökauppojen myötä aloitettu tänä vuonna jo viisi asuinkerrostaloa sekä koko korttelia palveleva pysäköintiyhtiö”, Pohjola Rakennuksen Turun hankejohtaja Antti Saarinen kertoo.

Taaleri Vuokrakodit Ky:n tulevien asuinkerrostalojen, Asunto Oy Turun Ritarin ja Asunto Oy Turun Voudin rakentaminen aloitetaan syyskuussa. Ritarin 55 uutta vuokrakotia valmistuvat vuoden 2023 loppuun mennessä ja Voudin 61 kotia tammikuussa 2024. Korttelin yhteiskäyttöön, suojatulle sisäpihalle rakennetaan myös mukava ja monikäyttöinen pihatalo, johon tulee kahden saunan lisäksi kotoisa kerhotila. Suojainen leikkialue ja monitoimikenttä ilahduttavat alueen tulevia asukkaita.

Turun Linnakortteliin rakennetaan 116 uutta vuokra-asuntoa.

Pohjola Rakennus Oy Suomi on kotimainen perheyritys, joka on luonut mukavuusalueita Pohjolan elosuhteisiin jo yli 30 vuotta. Suunnittelemme ja rakennamme vuosittain lähes 3 000 kotia, joita yhdistävät hyvä sijainti, toimiva pohjaratkaisu ja laadukkaat materiaalit. Olemme yksi Suomen suurimmista rakennusalan yrityksistä ja työllistämme yli 3 000 ammattilaista, joista yli 300 on omaa henkilökuntaa. Kun haluat löytää oman mukavuusalueesi, voit luottaa meihin.

Pohjola Rakennukselle voitto Tampereen kaupungin tontinluovutuskilpailussa – Kissanmaalle uusi kiertotaloutta edistävä asuinkerrostalo13.10.2022 13:08:38 EEST | Tiedote

Tampereen kaupunki on päättänyt varata Pohjola Rakennus Oy Suomelle Kissanmaalla sijaitsevan tontin omistusasuntotuotantoon. Tontinluovutuskilpailussa edellytyksenä oli tehdä konseptitason suunnitelma siitä, miten tontille sijoitettavassa hankkeessa tullaan hyödyntämään kiertotalouden periaatteiden mukaisia rakennusosia tai -materiaaleja. Kissanmaalla sijaitsevaan tonttiin tuli yhteensä 18 hakemusta, joista raati valitsi Pohjola Rakennuksen konseptisuunnitelman parhaimmaksi.

Pohjola Rakennus on aloittanut hitas-uudiskohteensa rakentamisen Vallilaan30.9.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Pohjola Rakennus Oy Suomi on käynnistänyt Vallilan Karstulantielle rakennettavan hitas-uudiskohteensa, Asunto Oy Helsingin Vallilan Siluetin rakentamisen. Hitas-kotien osto-oikeuden arvonta suoritettiin 11.8.2022. Hakemuksia uusiin koteihin tuli lähes 800 kpl, jonka johdosta kaikki asunnot ovat varattuja ja kaupanteko on alkanut vauhdilla.12-kerroksiseen Siluettiin valmistuu yhteensä 41 uutta kotia arviolta syksyllä 2023.