Poistaako ruoka-apu köyhyyden? Millainen on ruoka-apua tarvitsevan ihmisen osa yhteiskunnassa? Millaista toimintaa tarvitaan, että leipäjonosta pääsee elämässä eteenpäin?

Hanke on ESR-rahoitteinen, ja sen toteuttavat yhdessä Sininauhaliitto sekä sen jäsenyhteisöt ViaDia ry, Helsingin Vieraskoti ry, Keravan Suojakotiyhdistys ry, Lahden Sininauha ry, Ystäväntupa ry (Keuruu), Myrskylyhty ry (Etelä-Savo), Operaatio Ruokakassi ry (Turku) ja Rovaniemen Päiväkeskus ry ajalla 1.1.2018-30.6.2020.

Ruokajono osallistavana yhteisönä -seminaari

Ruokajono osallistavana yhteisönä ‑seminaarissa sosiaali- ja terveyspolitiikan professori Juho Saari ja tutkija Maria Ohisalo tuovat tutkimuksellisia näköaloja leipäjonoihin, hyvinvointiin ja huono-osaisuuteen. Sosiaali- ja terveysministeriön puheenvuoron aiheesta käyttää erikoissuunnittelija Ritva Liukonen. Lisäksi kuullaan valtakunnallisia kokemuksia ruoka-avun oheen syntyvistä toimintatavoista Yhteinen keittiö- ja Yhteinen pöytä ‑hankkeista sekä Yhteisvastuu-keräyksestä.

Tiedotusvälineiden edustajat ovat tervetulleita seuraamaan tilaisuutta. Lyhyet haastattelut ovat mahdollisia ennen tilaisuuden alkua. Ilmoittautuminen suoraan projektipäällikkö Teija Nuutiselle (teija.nuutinen@sininauha.fi, puh. +358 50 439 0018).

Aika: 22.3.2018 klo 12.00 - 16.00

Paikka: Eläketurvakeskus, Kirjurinkatu 3, Ravintola Pikku-Pihlaja (P-kerros), Pasila, Helsinki

Ruokajonosta osallisuuteen -projekti: https://www.sininauhaliitto.fi/toimintamme/ruokajonosta-osallisuuteen/

Ruokajonosta osallistavana yhteisönä ‑aloitusseminaarin ohjelma: https://www.sininauhaliitto.fi/tapahtumat/ruokajonosta-osallisuuteen-valtakunnallinen-aloitusseminaari-helsinki/

Projektipäällikkö Teija Nuutinen
teija.nuutinen@sininauha.fi
puh. +358 50 439 0018

Enemmän viinaa on kuolemaksi - Päihdekuolemat ei ole seksikäs argumentti, kun tavoitteena on kansantalouden vahvistaminen19.9.2017 16:24Tiedote

TIEDOTE 19.9.2017. Alkoholilain kauniina tavoitteena on normipurku. Byrokratia vähenee ja sitä kautta kansantalous vahvistuu. Tarkoitus on hyvä. Valitettavasti haittojen lisääntyminen nostaa sosiaali- ja terveydenhuollon, poliisin ja järjestyksenvalvonnan kustannuksia. Tuototkaan eivät ohjaudu Suomeen vaan pääosin kansainväliselle alkoholiteollisuudelle.