Kansallinen koulutuksen arviointikeskus Karvi

Poliisiammattikorkeakoululle laatuleima – vahvaa näyttöä koulutuksen kehittämisestä laatujärjestelmän avulla

Jaa

Poliisiammattikorkeakoulu sai Kansallisen koulutuksen arviointikeskuksen toteuttamassa kansainvälisessä auditoinnissa laatuleiman, joka on voimassa kuusi vuotta 18.4.2018 alkaen. Poliisiammattikorkeakoulun laatujärjestelmä täyttää korkeakoulujen laadunhallinnan kansalliset kriteerit ja vastaa eurooppalaisia periaatteita ja suosituksia.

Kansainvälisen auditointiryhmän mukaan yksi Poliisiammattikorkeakoulun (Polamk) laatujärjestelmän keskeisiä vahvuuksia on kattavat menettelytavat korkeakoulun ydintoiminnan kehittämiseen. Toiminnan ja talouden suunnittelu on toimivaa ja sen seuranta järjestelmällistä. Laatujärjestelmä tunnetaan laajasti henkilöstön, opiskelijoiden ja ulkoisten sidosryhmien keskuudessa. Toimintakäsikirjan laaja saatavuus Polamkin verkkosivuilla on esimerkki hyvästä käytännöstä, joka tukee korkeakoulun sisäistä ja ulkoista laatuviestintää.

“Laatujärjestelmä toimii erityisen hyvin koulutuksen kehittämiseksi Poliisiammattikorkeakoulussa”, kertoo auditointiryhmän puheenjohtaja professori John Taylor. ”Ulkoisten sidosryhmien osallistaminen tutkintotavoitteisen koulutuksen kehittämiseen on myös Polamkin huomattava vahvuus. Työelämässä kertyvää tietoa ja kokemusta hyödynnetään järjestelmällisesti korkealaatuisen, tulevaisuuteen tähtäävän ja yhteiskunnan tarpeita kohtaavan poliisikoulutuksen tarjoamiseksi Polamkissa.”

Kansainvälinen yhteistyö on Polamkille enenevässä määrin merkittävä alue. Korkeakoulun valitsema vapaavalintainen auditointikohde olikin globaali yhteistyö.

Yksi auditointiryhmän kehittämissuosituksista Poliisiammattikorkeakoululle on, että palautetyökalujen tuottaman tiedon määrään kiinnitetään huomiota. “Varmistamalla, että kerätty tieto voidaan analysoida perusteellisesti ja tehokkaasti, Polamk voi edistää strategisten tavoitteidensa saavuttamista,” painottaa professori Taylor. Lisäksi ohjeistuksen ja lomakkeiden saatavuus ruotsiksi tulisi varmistaa ruotsinkielisille opiskelijoille.

Harjoittelun laadunhallinta on esimerkillistä ja korostaa Polamkin laatujärjestelmän vahvuuksia: läheistä yhteistyötä kumppaneiden ja sidosryhmien kanssa sekä selkeää yhteyttä koulutuksen ja työelämän välillä.

Auditointiryhmän loppuraportti

Lisätietoja

Auditointiryhmän puheenjohtaja, professori John Taylor j.r.taylor@lancaster.ac.uk, +44 153 953 0277 (yhteydenotot englanniksi)

Auditoinnin projektipäällikkö, arviointiasiantuntija Hilla Aurén, hilla.auren@karvi.fi,+358 29 533 5544

Raportin tilaukset

Assistentti Anu Lehikko 029 533 5503, anu.lehikko(at)karvi.fi

Tietoja julkaisijasta

Kansallinen koulutuksen arviointikeskus Karvi
Kansallinen koulutuksen arviointikeskus Karvi
PL 28
00101 HELSINKI

029 533 5500http://karvi.fi

Kansallinen koulutuksen arviointikeskus (Karvi) on itsenäinen koulutuksen arviointiviranomainen, joka toimii Opetushallituksen erillisyksikkönä. Karvi toteuttaa koulutukseen sekä opetuksen ja koulutuksen järjestäjien toimintaan liittyviä arviointeja varhaiskasvatuksesta korkeakoulutukseen. Arviointikeskus koostuu arviointineuvostosta, korkeakoulujen arviointijaostosta ja kolmesta osaamisyksiköstä: yleissivistävän koulutuksen ja varhaiskasvatuksen, ammatillisen koulutuksen sekä korkeakoulutuksen ja vapaan sivistystyön yksiköstä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kansallinen koulutuksen arviointikeskus Karvi

Mistä suomalainen varhaiskasvatuksen laatu koostuu? - Suomalaiset varhaiskasvatuksen laadun indikaattorit julkaistaan ensimmäistä kertaa22.10.2018 08:00Tiedote

Varhaiskasvatuksen laatu puhuttaa julkisessa keskustelussa. Varhaiskasvatusta ja sen laatua voidaan kuitenkin tarkastella ja arvioida vain, jos tiedetään, mitä laadulla tarkoitetaan. Karvi julkaisee Varhaiskasvatuksen laadun arvioinnin perusteet ja suositukset -asiakirjan 25.10.2018. Se pitää sisällään ensimmäistä kertaa laajan tutkimuskoonnin siitä, mistä suomalaisen varhaiskasvatuksen laatu koostuu.

KUTSU: Pohjoismaiden PISA- ja TIMSS-tulokset vertailussa Northern Lights -konferenssissa 27.–28.9.13.9.2018 08:00Kutsu

Tervetuloa Kansallisen koulutuksen arviointikeskuksen (Karvi) ja Pohjoismaisen arviointiverkoston järjestämään Northern Lights -konferenssiin, jossa käsitellään Pohjoismaiden uusimpia PISA- ja TIMSS-oppimistuloksia. Puheenvuorojen keskeisiä teemoja ovat opettajan rooli, motivaatio, digitalisaatio ja sosiaaliset erot kaupunkien ja maaseudun välillä. Konferenssissa julkaistaan raportti Northern Lights on TIMSS and PISA 2018. Kyseessä on ainoa julkaisu, jossa verrataan eri Pohjoismaiden PISA- ja TIMSS-tuloksia ja niiden taustamuuttujia. Aika: to–pe 27.–28.9.2018, torstaina klo 13–18 ja perjantaina klo 8.45–13 Paikka: Hanasaaren kulttuurikeskus, Espoo Tuloksia esittelevät ja kommentoivat raportin kirjoittajat ja kutsuvieraspuhujat pohjoismaisista yliopistoista sekä asiantuntijat OECD:stä ja IEA:sta. Tapahtumaan osallistuu 120 opetushallinnon ja tutkimuksen edustajaa eri Pohjoismaista. Tilaisuuden juontaa Kirsi Heikel. Tapahtuma on englanninkielinen. Konferenssin ohjelma Konferenssin ja rap

En kvalitetsstämpel till Högskolan på Åland – arbetslivskontakterna och en strävan att möta arbetslivets behov är högskolans styrka27.8.2018 08:00Tiedote

En nordisk auditeringsgrupp tillsatt av Nationella centret för utbildningsutvärdering (NCU) har genomfört en auditering av Högskolan på Åland. NCU har beviljat högskolan en kvalitetsstämpel som gäller i sex år från och med den 23 augusti 2018. Högskolan på Ålands kvalitetssystem uppfyller de nationella kriterierna för kvalitetshantering som fastställts för högskolor och motsvarar de europeiska principerna och rekommendationerna.

Planerna för småbarnpedagogik ger goda riktlinjer för det småbarnpedagogiska arbetet15.8.2018 08:00Tiedote

Nationella centret för utbildningsutvärdering har utvärderat planerna för småbarnspedagogik som styr det småbarnspedagogiska arbetet och planernas implementering inom kommunala och privata tjänster. Planerna fungerar rätt väl som stöd för arbetet, men det förekom dock kvalitativa problem med barnens planer för småbarnspedagogik. Resultaten visar att fokus inom småbarnspedagogiken borde riktas på barnens likabehandling samt tjänsternas jämna kvalitet.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme