Porin Pihlavassa miljoonavoiton Eurojackpotissa pelannut ilmoittautui Veikkaukselle

Viime viikon perjantain Eurojackpot-arvonnassa Suomeen saatiin yksi suurvoittaja. Peli oli pelattu Porin Pihlavan R-kioskilla. Voittosumma on 3,1 miljoonaa euroa.

Voittaja on ilmoittautunut viikon alussa Veikkaukselle. Hän oli jättänyt rivinsä sisään tunnistautumattomana, eli voitto on lunastettava Veikkauksen pääkonttorista Helsingistä. Jos pelaaja olisi käyttänyt Veikkaus-korttia, hän olisi saanut rahat suoraan tililleen.

- Voittaja on porilainen mies. Olemme päässeet onnittelemaan häntä, ja tietenkin kuka tahansa olisi tuollaisesta onnenpotkusta iloinen, niin hänkin. Mies tahtoo kuitenkin pitää erittäin matalaa profiilia, eikä tahdo lähteä hekumoimaan voitollaan julkisesti mitenkään, sanoo Veikkauksen viestintäpäällikkö Tomi Auremaa.

Porilaismiehen lapussa oli 5+1-oikein. Pienestä oli kiinni todellinen jättipottikin: tuloksella 5+2 Suomeen oltaisiin saatu kautta aikojen toinen 90 miljoonan osuma. Se ainokainen pelattiin helmikuussa 2018 Loimaan Prismassa.

- 90 miljoonan megapotin voittaminen on mahdollista taas tämän viikon perjantaina, koska viime viikolla ei täysosumia tullut. Tällä viikolla myös 5+1-tuloksille on jaossa muhkea summa, 20 miljoonaa euroa, Auremaa kertoo.

Suomalaisille jo yli miljardi euroa voittoja Eurojackpotista14.3.2019 10:10:00 EETTiedote

Suomalaispelaajien voitot Eurojackpotista ylittivät miljardin rajan viime perjantaina. Peli on ollut suomalaisille suotuisa, sillä Suomeen on osunut jo 15 päävoittoa, jotka ovat lisäksi olleet suuria; kymmenen suurimman voiton joukossa on neljä Suomen voittoa. Keskimääräinen suomalaisen päävoiton suuruus on 40,5 miljoonaa euroa. Ruotsiin on osunut vain yksin täysosuma. Se oli suuruudeltaan 20,3 miljoonaa euroa.