Premico Morgan Stanleyn hallinnoiman rahaston neuvonantajana historiallisen asuinkiinteistön kaupassa Helsingin Töölössä, myyjänä Kansanvalistusseura.

Morgan Stanley Real Estate Investing (MSREI):n hallinnoima kiinteistörahasto on hankkinut omistukseensa 7.7.2021 tehdyllä kaupalla Helsingin Töölössä sijaitsevan asuinkiinteistön.

Vuonna 1913 valmistunut jugendtalo on aiemmin toiminut mm. toimisto- ja huoneistohotellikäytössä. Museokadun ja Cygnaeuksenkadun kulmassa sijaitsevaan taloon tullaan saneeraamaan korkealuokkaisia vuokra-asuntoja. MSREI:n hallinnoimien rahastojen omistuksessa on Suomessa nyt yli 2000 asuntoa. Premico toimi kaupassa ostajan neuvonantajana ja vastaa asuntokohteiden hallinnoinnista.

MSREI:n toimitusjohtaja ja Co-Head of European Real Estate Investments Ulf Pleschiutschnig kommentoi:

”Uskomme, että Helsingin seudun positiivinen demografinen kehitys ja kaupungistumisen trendi tarjoavat pitkän tähtäimen potentiaalia sijoitukselle. Kohde sopii strategiaamme ostaa kiinteistöjä keskeisiltä huippusijainneilta. Olemme tyytyväisiä voidessamme lisätä kohteen asuntoportfolioomme.”

Premicon sijoitusjohtaja ja osakas Samuel Tuomola kommentoi:

”Olemme erittäin tyytyväisiä Premicon saadessa jälleen toimia MSREI:n neuvonantajana uuden suomalaisen kiinteistösijoituskohteen hankinnassa. Historiallinen kohde on sijaintinsa puolesta poikkeuksellinen, on hienoa päästä jalostamaan siitä korkealuokkainen asuintalo. Vuonna 2017 alkanut yhteistyömme MSREI:n kanssa on ollut menestyksekäs. Tulemme tekemään heidän kanssaan myös jatkossa vastaavantyyppisiä investointeja Suomen kiinteistömarkkinassa.”

Morgan Stanley Real Estate Investing

Morgan Stanley Real Estate Investing (MSREI) is the global private real estate investment management arm of Morgan Stanley. One of the most active property investors in the world for nearly three decades, MSREI employs a patient, disciplined approach through global opportunistic / value-add and regional core real estate investment strategies. With offices throughout the U.S., Europe and Asia, regional teams of dedicated real estate professionals combine a unique global perspective with local presence and significant transaction execution expertise.  As of March 31, 2021, MSREI manages approximately $46 billion of gross real estate assets worldwide on behalf of its clients.

Premico

Premico on vuokra-asuntojen rakennuttamiseen ja omistamiseen erikoistunut kiinteistösijoitus- ja kehitysyhtiö, jolla on kaksi liiketoiminta-aluetta; asuntoihin sijoittavat pääomarahastot, sekä palveluliiketoiminta, johon sisältyy kiinteistökehitys, rakennuttamiseen liittyvä konsultointi, sekä vuokra-asuntojen hallinnointi, isännöinti ja vuokraus. Premico on rakennuttanut tai peruskorjannut yli 5000 vuokra-asuntoa ja yhteensä yhtiö hallinnoi yli 6000 vuokra-asuntoa yli 20 kaupungissa. Premico on Morgan Stanleyn paikallinen kumppani Suomessa, yhteisomistuksessa on yli 2000 vuokra-asuntoa.

Morgan Stanleyn hallinnoima rahasto hankki omistukseensa 151 vuokra-asuntoa, sekä rakennusoikeuden noin 130 uudelle asunnolle, myyjänä oli Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma. Kohde sijaitsee Espoon Haukilahdessa.7.1.2021 14:27:31 EET | Tiedote

Premico Asuntorahasto II Ky ylimerkittiin ja sulkeutui7.12.2020 11:36:27 EET | Tiedote

Premico perustaa Suomen ensimmäisen hiilineutraalin vuokra-asuntorahaston25.9.2020 08:00:00 EEST | Tiedote