Premicon edustamalle kiinteistörahastolle Suomen toinen BREEAM-sertifikaatti

Asunto Oy Kokkovuorelle on myönnetty suunnitteluvaiheen BREEAM-sertifikaatti Very Good-arvosanoin. Kyseessä on Suomen toinen suunnitteluvaiheen BREEAM-sertifikaatti. Ensimmäinen myönnettiin Asunto Oy Espoon Zeniitille kuluvan vuoden huhtikuussa. Molempien hankkeiden rakennuttajakonsulttina toimii Premico Consulting, Morgan Stanley Real Estate Investingin (MSREI) lukuun. Premico on myös vastannut sertifikaattijärjestelmän luomisesta molemmille hankkeille.

Asunto Oy Kokkovuori, Kuva: L Arkkitehdit Oy

Firan urakoima 121 huoneiston vuokra-asuntokohde käsittää kaksi kerrostaloa Espoon Haukilahdessa erinomaisilla kulkuyhteyksillä. Asunnoista 70 kpl on yksiöitä ja kaksioita ja loput perheasuntoja. Asuntojen keskipinta-ala on noin 52 neliömetriä. Kuten aiemmassakin BREEAM-sertifioidussa kohteessa, erityispiirteenä jokaisessa asunnossa on etätyöskentelylle varattu työpiste. Lisäksi hankkeessa on painotettu erityisesti yhteistilojen laatuun ja toimivuuteen. Kohde on arviolta muuttovalmis loppukesästä 2023.

BREEAM-luokitus on yksi Euroopan käytetyimmistä rakentamisen ympäristöluokitusjärjestelmistä ja vastuullisuuden arviointimenetelmistä. Sertifikaatin saanut kiinteistö täyttää tietyt kestävän kehityksen mukaiselle kiinteistölle asetetut kriteerit ja kiinteistö on käynyt läpi ulkopuolisen auditoinnin. Sweco suoritti kohteenympäristökonsultoinnin ja -arvioinnin, sisältäen muun muassa hiilijalanjälkilaskennan, elinkaarikustannusvertailuja ja päivänvaloselvityksen. Lopullinen toisen vaiheen BREEAM-sertifiointi haetaan kohteenvalmistuttua.

Asunto Oy Kokkovuori, Kuva: L Arkkitehdit Oy

+358 29 007 5050https://premico.fi

Premico is a Finnish real estate investment and development Company established in 1963 with four core business areas: residential private equity funds, real estate development, construction management, and property management together with residential leasing services and rental management.

Together with its partners Premico has established eight residential private equity funds with a total investing capacity of 1,3 billion euros. Premico Residential Fund Ky (Premico Asuntorahasto), established in 2016, owns 969 units of new affordable rental apartments. The 2019 established Premico Residential Fund II (Premico Asuntorahasto II) is pursuing to construct approximately 1700 units of new affordable rental apartments in Finnish growth centers by 2023.

During 2010-2019 Premico has constructed over 3000 new rental apartments mainly in the Helsinki metropolitan area. In 2018 Premico in joint venture with Morgan Stanley acquired 1594 rental apartments located in Finnish growth centers.

Premicon kvartaalitason transaktiovolyymi ennätyksellinen 413 M€4.4.2022 10:09:37 EEST | Tiedote

Vuokra-asuntoihin erikoistuneen kiinteistösijoitusyhtiö Premicon transaktiovolyymi vuoden 2022 ensimmäisellä kvartaalilla oli 413 miljoonaa euroa, joka on korkein vuosineljännestason volyymi yhtiön historiassa. Transaktiot tehtiin Premicon hallinnoimien rahastojen, sekä joint venture – hankkeiden kautta. Osto- ja myyntitransaktiot käsittivät kaikkiaan noin 2600 vuokra-asuntoa suomalaisissa kasvukeskuksissa.

Premico’s quarterly transaction volume peaks at all-time high of 413 million euros4.4.2022 10:09:37 EEST | Press release

Premico - a real estate investment company based in Finland specializing in residential assets – achieved a transaction volume of € 413 million in the first quarter of 2022, the highest quarterly volume in the company’s history. Transactions were made through Premico’s funds and joint ventures involving acquisitions and sales of approximately 2600 apartments in Finnish growth centres.

Premico acquired 148 rental units to be constructed in Kruunuvuorenranta, Helsinki and in Porvoo city centre28.1.2022 07:00:00 EET | Press release

Premico Residential Fund II Ky, a fund managed by Premico, has signed a contract with Skanska for the construction of a residential building in Kruunuvuorenranta, Helsinki, consisting of 83 affordable rental apartments and ca. 350m2 retail space, which will serve the residents as a grocery store of the local neighborhood. Premico has also signed a contract with Pohjola Rakennus to construct a residential building consisting of 65 rental apartments to be located in Porvoo city centre. These development projects will complement the portfolio of Premico Residential Fund I and II, which both invest in affordable housing. Premico is developing the assets with short-term interest subsidy loans.