Presidential couple arrives at Kultaranta, Naantali

Office of the President of the Republic of Finland
Press release 10/2021
4 June 2021

President of the Republic of Finland Sauli Niinistö and Mrs Jenni Haukio and their family arrived at Kultaranta, the President’s summer residence, on Friday 4 June 2021. During the summer, the President of the Republic works mainly at Kultaranta.

Kultaranta, located on Naantali’s Luonnonmaa Island, has been the summer residence of the President of the Republic of Finland since 1922. Construction of the main building, a granite castle-like structure completed in 1916, was commissioned by industrialist Alfred Kordelin and designed by architect Lars Sonck. The Kultaranta residence lies in extensive parkland and has a garden devoted to the growing of flowers and vegetables.

A sculpture exhibition, Encounters, opens in the Kultaranta park at the beginning of June. The exhibition presents animal-motif Finnish sculptures from the beginning of the last century to the present day. The exhibition is organised in collaboration with the Alfred Kordelin Foundation.

The artists featured in this exhibition are Emil Cedercreutz, Timo Heino, Viktor Jansson, Matti Kalkamo, Veikko Myller, Jussi Mäntynen, Taru Mäntynen, Pirkko Nukari, Heli Ryhänen and Jenni Tieaho.

During the summer, the public can visit the Kultaranta park and the sculpture exhibition on Fridays from 6 pm to 8 pm. In addition, Visit Naantali organises guided tours of the park area from 8 June. Further information on guided tours and exceptions to opening hours can be found on the Visit Naantali website. The opening of the park and the guided tours will take place in accordance with current coronavirus restrictions and recommendations.

About Tasavallan presidentin kanslia

Subscribe to releases from Tasavallan presidentin kanslia

Subscribe to all the latest releases from Tasavallan presidentin kanslia by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Tasavallan presidentin kanslia

President Niinistö to attend the UN General Assembly in New York17.9.2021 10:04:39 EEST | Press release

Office of the President of the Republic of Finland Press Release 17/2021 17 September 2021 President of the Republic of Finland Sauli Niinistö will travel to New York to attend the opening week of the 76th session of the United Nations General Assembly on 20–21 September 2021. President Niinistö will deliver Finland’s National Statement at the General Debate of the UN General Assembly on Tuesday, 21 September. In addition, he will attend the opening of the General Assembly and have bilateral meetings with UN Secretary-General António Guterres and other heads of state and government. Events of the General Assembly High Level Week will also be held virtually this year. President Niinistö’s programme includes video speech for example at the Food Systems Summit hosted by the UN Secretary-General on Thursday, 23 September, which seeks to reform the way the world produces and consumes food in a sustainable manner as part of the UN’s 2030 Agenda for Sustainable Development. President Niinistö

President Niinistö deltar i FN:s generalförsamling i New York17.9.2021 10:03:48 EEST | Tiedote

Republikens presidents kansli Pressmeddelande 17/2021 17.9.2021 Republikens president Sauli Niinistö reser till New York där han den 20–21 september 2021 deltar i Förenta nationernas högnivåvecka som inleder FN:s 76:e generalförsamling. President Niinistö håller Finlands nationella anförande i generalförsamlingen tisdagen den 21 september. Han deltar också i öppnandet av generalförsamlingen och träffar FN:s generalsekreterare António Guterres och andra stats- och regeringschefer vid bilaterala möten. Evenemangen under generalförsamlingens högnivåvecka ordnas i år också virtuellt. I president Niinistös program ingår ett videoanförande bland annat vid det toppmöte om livsmedelssystem som FN:s generalsekreterare har sammankallat torsdagen den 23 september där målet är att som en del av FN:s Agenda 2030 för hållbar utveckling förändra det sätt på vilket världen producerar och konsumerar livsmedel. President Niinistö är ordförande för Finlands delegation i FN:s generalförsamling. I delegati

Presidentti Niinistö YK:n yleiskokoukseen New Yorkiin17.9.2021 10:03:08 EEST | Tiedote

Tasavallan presidentin kanslia Tiedote 17/2021 17.9.2021 Tasavallan presidentti Sauli Niinistö matkustaa New Yorkiin ja osallistuu Yhdistyneiden kansakuntien 76. yleiskokouksen avajaisviikolle 20.–21. syyskuuta 2021. Presidentti Niinistö pitää Suomen kansallisen puheenvuoron yleiskokouksessa tiistaina 21. syyskuuta. Lisäksi hän osallistuu yleiskokouksen avajaisiin sekä tapaa YK:n pääsihteeri António Guterresin ja muita päämiehiä kahdenvälisesti. Yleiskokouksen korkean tason viikon tapahtumia järjestetään tänä vuonna myös virtuaalisesti. Presidentti Niinistön ohjelmassa on videopuheenvuoro muun muassa YK:n pääsihteerin isännöimässä ruokajärjestelmähuippukokouksessa torstaina 23. syyskuuta, missä tavoitteena on uudistaa ruoan tuotanto- ja kulutustapoja kestävällä tavalla osana laajempaa YK:n kestävän kehityksen Agenda 2030 -ohjelmaa. Presidentti Niinistö toimii YK:n yleiskokouksessa Suomen valtuuskunnan puheenjohtajana. Valtuuskuntaan kuuluvat myös ulkoministeri Pekka Haavisto ja kehitys

President Niinistö to attend the meeting of the Arraiolos Group of European presidents in Italy10.9.2021 10:06:28 EEST | Press release

Office of the President of the Republic of Finland Press Release 16/2021 10 September 2021 President of the Republic of Finland Sauli Niinistö will travel to Italy to attend a meeting of the Arraiolos Group in Rome on 14–16 September 2021. Discussions at the Quirinale Palace on Wednesday, 15 September will this year focus on Europe’s global influence and the state of the multilateral system. The meeting will be hosted by President of Italy Sergio Mattarella and it will be attended by the presidents of 15 EU Member States. President Niinistö’s programme also includes bilateral meetings with President Mattarella and other heads of state. The Arraiolos Group has convened for informal presidential-level discussions since the year 2003. Meetings of the Group have also been held in Finland in 2005 and 2012.

President Niinistö reser till Italien för att delta i Arraiolos-mötet för europeiska presidenter10.9.2021 10:05:28 EEST | Tiedote

Republikens presidents kansli Pressmeddelande 16/2021 10.9.2021 Republikens president Sauli Niinistö deltar i Arraiolos-gruppens möte för europeiska presidenter den 14–16 september 2021 i Rom. Diskussionerna i Quirinalepalatset onsdagen den 15 september fokuserar i år på Europas inflytande i världen och det multilaterala systemets tillstånd. Italiens president Sergio Mattarella är värd för mötet i vilket sammanlagt 15 EU-länders presidenter deltar. I president Niinistös program ingår dessutom bilaterala möten med president Mattarella och andra statschefer. Arraiolos-gruppen har samlats för inofficiella diskussioner på presidentnivå sedan 2003. Möten har även ordnats i Finland åren 2005 och 2012.

Presidentti Niinistö Italiaan Euroopan presidenttien Arraiolos-kokoukseen10.9.2021 10:04:11 EEST | Tiedote

Tasavallan presidentin kanslia Tiedote 16/2021 10.9.2021 Tasavallan presidentti Sauli Niinistö matkustaa Italiaan ja osallistuu Arraiolos-ryhmän kokoukseen 14.–16. syyskuuta 2021 Roomassa. Quirinalen palatsissa keskiviikkona 15. syyskuuta järjestettävät keskustelut keskittyvät tänä vuonna Euroopan globaaliin vaikutusvaltaan ja monenkeskisen järjestelmän tilaan. Kokousta isännöi Italian presidentti Sergio Mattarella ja siihen osallistuu yhteensä 15 EU-maan presidenttiä. Presidentti Niinistön ohjelmassa on lisäksi kahdenvälisiä tapaamisia presidentti Mattarellan ja muiden päämiesten kanssa. Arraiolos-ryhmä on kokoontunut epävirallisiin presidenttitason keskusteluihin vuodesta 2003 lähtien. Kokouksia on järjestetty myös Suomessa vuosina 2005 ja 2012.

President Niinistö to make working visit to France6.9.2021 13:11:54 EEST | Press release

Office of the President of the Republic of Finland Press Release 15/2021 6 September 2021 President of the Republic of Finland Sauli Niinistö will make a working visit to France and meet President of France Emmanuel Macron in Paris on Tuesday, 7 September 2021. At the meeting, which will be held at the French President’s official residence, the Presidents will discuss, among other things, bilateral relations, European security and defence policy, great power relations and the spirit of Helsinki, and climate change. During the visit, President Niinistö will also meet President of the Constitutional Council of France Laurent Fabius as well as French researchers and experts in international politics.