Presidentti Origin Blend vie makumatkalle kolmelle eri mantereelle

Pauligin Presidentti-kahvi tarjoaa aina uutta nautittavaa kahvimakujen löytöretkeilijöille. Syksyn uudet Presidentti Origin Blend -kahvisekoitukset tarjoavat kahvikokeilijoille inspiroivia makuelämyksiä, joissa maistuvat kahvin alkuperämantereiden erilaiset vivahteet. Sarjaan kuuluvat: Presidentti Origin Blend Tanzania, Colombia ja Papua New Guinea.

Presidentti Origin Blends

Pauligilla on vahva kahviammattitaito tehdä maukkaita ja ainutlaatuisia kahvisekoituksia. Uudet Presidentti Origin Blend -sarjan kahvit vievät alkuperämantereelle tyypilliseen makumaailmaan. Jokainen sarjan kahveista on sataprosenttisesti arabica-kahvisekoituksia. Mantereiden uniikkeja makuvivahteita täydentämään Pauligin asiantuntijat ovat valinneet kahvisekoituksiin papuja myös muilta alueilta.

Presidentti Origin Blend Tanzania on tasapainoisen hapokas ja ryhdikäs kahvisekoitus parhaista afrikkalaisista ja väliamerikkalaisista kahvipavuista. Afrikan perinteisen kahvimaan, Tansanian ravinteikas maaperä takaa jopa 2000 metrin korkeudessa kasvaneiden kahvipapujen makuun niiden raikkaan marjaisen vivahteikkuuden. Tätä korostamaan kahvisekoituksessa on käytetty Väli-Amerikan kahvilaatuja. Keskipaahtoinen kahviuutuus on saatavilla sekä jauhettuna että papukahvina.

Presidentti Origin Blend Colombia on raikkaan hapokas kahvisekoitus, jonka pavut ovat kypsyneet Etelä-Amerikassa. Kahvi kasvaa Kolumbiassa hitaasti, jopa 2000 metrissä, jolloin sen makuun muodostuu alueelle tyypillinen pähkinäisyys. Harmoninen kahvisekoitus on paahdettu keskitummaksi ja se on saatavilla sekä jauhettuna että papukahvina.

Presidentti Origin Blend Papua New Guinea on kahvisekoitus, jossa maistuu tuliperäisen Papua-Uuden-Guinean maukkaan hedelmäiset ja rikkaan vivahteikkaat kahvipavut. Makua täydentämään on valittu eteläamerikkalaisia kahvilaatuja, jotka lisäävät makuun kiinnostavuutta. Kahvisekoituksen paahtoaste on muita Origin Blend -kahveja tummempi, asteeltaan neljä ja se on saatavilla jauhettuna kahvina.

Presidentti Origin Blends -kahvit ovat saatavilla kaupoista asteittain 1.9.2016 alkaen.

Mikko Poutanen
Brand Manager
Kahvidivisioona, Paulig Group
Puh: +358 45 638 2114
mikko.poutanen@paulig.com

Pirjo Hästbacka
Viestintäpäällikkö
Kahvidivisioona, Paulig Group
Puh: +358 50 356 8 359
pirjo.hastbacka@paulig.com

Presidentti Origin Blends
Presidentti Origin Blend Tanzania
Presidentti Origin Blend Colombia
Presidentti Origin Blend Papua New Guinea

Paulig-konsernin Kahvidivisioona on Suomessa ja Baltiassa markkinajohtaja ja Venäjällä toiseksi suurin paahdetun kahvin toimittaja. Paulig tarjoaa tuotteitaan ja palveluitaan niin vähittäiskaupalle, HoReCa-sektorille kuin työpaikoille Paulig Professional -liiketoimintayksikön kautta. Suomessa Pauligin tunnetuimpia merkkituotteita ovat Juhla Mokka, Presidentti, Paulig Brazil ja Paulig Mundo sekä kahvijuoma Paulig Frezza ja kaakaojuoma Paulig Tazza. Venäjän ja Baltian markkinoilla suosituimpia ovat Presidentti ja Paulig Classic -kahvit sekä Paulig-espressotuotteet. Yhtiön kahvipaahtimot sijaitsevat Helsingin Vuosaaressa ja Venäjän Tverissä. Vuosaaren Paahtimosta valmistuu vuodessa noin 100 miljoonaa kahvipakettia eli noin 45 miljoonaa kiloa kahvia.
www.paulig.fi