Press conference on Tues 31 January 10 am (EEST): Pilvi Takala: Close Watch

EMMA – Espoo Museum of Modern Art is proud to present the Finnish debut of Pilvi Takala’s video installation Close Watch (2022) as a part of InCollection series of collaborative exhibitions between EMMA and Saastamoinen Foundation.

Pilvi Takala, Close Watch (2022). Video still.

Pilvi Takala’s Close Watch will be introduced to the media on Tuesday, 31 January, at 10 am (EEST). The media event will be hosted simultaneously online and in-person at EMMA – Espoo Museum of Modern Art.

At the event, Pilvi Takala will be interviewed by the curator of the exhibition Christina Li. An address will be also given by EMMA’s Museum Director Pilvi Kalhama and Päivi Karttunen, Chair of Saastamoinen Foundation’s Art Committee. The language of the event will be Finnish and English.

Please send any additional inquiries, interview requests and registrations to EMMA’s Marketing & Communications Designer Iris Suomi by Monday 30 January: iris.suomi@emmamuseum.fi, tel. +358 44 760 1930.

You are welcome to take part in the press conference on Zoom via this link.

Pilvi Takala: Close Watch 1 February – 7 May 2023

At EMMA, Close Watch will be presented in a new display responding to the museum’s architecture, and the exhibition will be accompanied by an indepth public programme. Pilvi Takala is the fifth artistto be featured in InCollection series of collaborative exhibitions between EMMA and Saastamoinen Foundation.

Keywords

Pilvi Takala, Close Watch (2022). Video still.

About EMMA – Espoo Museum of Modern Art

Subscribe to releases from EMMA – Espoo Museum of Modern Art

Subscribe to all the latest releases from EMMA – Espoo Museum of Modern Art by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from EMMA – Espoo Museum of Modern Art

Pilvi Takalas verk Under uppsikt framförs för första gången i Finland på EMMA – Esbo moderna konstmuseum31.1.2023 10:00:00 EET | Tiedote

Pilvi Takalas Under uppsikt (2022) granskar den privata säkerhetsbranschens maktutövning i det offentliga rummet. Videoverket hade premiär på den 59:e Venedigbiennalen 2022 och ses nu för första gången i Finland, där verket och det forskningsarbete som ligger bakom det fick sin början. På EMMA ses verket i form av en rumslig presentation som har anpassats till museets arkitektur. I samband med utställningen arrangeras publikevenemang som breddar de diskussioner verket föder. Verket ingår i utställningsserien InCollection som EMMA och Saastamoinen stiftelsen producerar i samarbete.

EMMA – Espoo Museum of Modern Art is proud to present the Finnish debut of Pilvi Takala’s video installation Close Watch31.1.2023 10:00:00 EET | Press release

Pilvi Takala’s Close Watch (2022) takes a critical look at how power is exercised in public spaces through the private security industry. Premiered at the 59th Venice Biennale at the Pavilion of Finland, the video work now returns to the Finnish context where the work and its research originally emerged. At EMMA, Close Watch will be presented in a new display responding to the museum’s architecture, and the exhibition will be accompanied by an indepth public programme. The exhibition is a part of InCollection series of collaborative exhibitions between EMMA and Saastamoinen Foundation.

Pilvi Takalan teos Valvonnan alla esitetään ensimmäisen kerran Suomessa EMMA – Espoon modernin taiteen museossa24.1.2023 10:00:00 EET | Tiedote

Pilvi Takalan Valvonnan alla (2022) tarkastelee kriittisesti yksityisen turvallisuusalan julkisessa tilassa harjoittamaa vallankäyttöä. Videoteos sai ensiesityksensä Venetsian 59. biennaalissa vuonna 2022 ja se nähdään nyt ensi kertaa Suomessa, jossa teos ja sen taustalla oleva tutkimustyö ovat saaneet alkunsa. EMMAssa teos nähdään tilallisena esillepanona, joka on sovitettu EMMAn arkkitehtuuriin. Näyttelyn yhteydessä järjestetään yleisötilaisuuksia, jotka laajentavat teoksen synnyttämiä keskusteluja. Teos on osa EMMAn ja Saastamoisen säätiön InCollection-yhteistyönäyttelyiden sarjaa.