Pressinbjudan – UF Workshop i cirkulär ekonomi för Vamias merkonomstuderande och gäster från Nederländerna

Välkommen till Vamia på en internationell workshop för merkonomstuderande och våra nederländska gäster, onsdag 11.5 kl. 12, till Hansa-campus, huvudentrén, Krutkällarvägen 2

Vi får nederländska gäster, en studerandegrupp från Tilburg, Nederländerna. På onsdag 11.5 ordnar vi tillsammans med Ung företagsamhet en workshop i cirkulär ekonomi. Där spelar våra merkonomstuderande tillsammans med nederländska studerande ett spel som heter Cirkula och lär sig mera om cirkulär ekonomi.

I april var samma merkonomstuderande från Vamia i Bilbao, Spanien på en studieresa. Där togs vi emot av en grupp spanska business studerande och deras lärare. Tillsammans med dem jobbade våra studerande i ett projekt där man skulle utveckla en existerande affärsrörelse och presentera sina utvecklingsidéer åt företagsledaren. Utöver det så bekantade vi oss med flera andra företag i regionen. Merkonomstuderandena har lärt sig många värdefulla kompetenser via dessa projekt. Gruppen finns på plats onsdag 11.5 och kan ställa upp på intervju.

Ni är varmt välkomna till Vamia på onsdag 11.5 kl. 12 och bekanta er med affärsverksamhetsbranschens studieprojekt som pågår just nu på Vamia!

Vamia erbjuder yrkesinriktad utbildning för unga, vuxna samt företag - även genom läroavtal.

Vamias studerande deltar i Karin Toivolas Julpåsen-insamling – Kom med och skapa julstämning för mindre bemedlade familjer i Vasa!29.11.2021 12:06:20 EET | Tiedote

Den traditionella Julpåsen-insamlingen, som Karin Toivola har tagit initiativ till, ordnas i år redan för tionde gången. Tredje läsårets merkonomstuderande vid Vamia är i år med och ordnar insamlingen. Projektet ingår i att lära sig genom att göra, då studerandena får öva att göra olika saker genom att delta i projekt i praktiken.