Pron palvelusektoria johtaa nyt Minea Pyykönen

– Organisaation johdon kannattaa tehdä yhteistoimintaa, sillä se on kaikkien parhaaksi. Ihmiset ovat tutkitusti tehokkaimmillaan, kun työilmapiiri on hyvä, toteaa Pron palvelusektorin uusi johtaja Minea Pyykönen.

Minea Pyykönen (OTK ja HTM) aloitti työt Ammattiliitto Pron palvelusektorin johtajana tänään perjantaina 1. syyskuuta.

Pyykösen edellinen työpaikka oli suuressa terveydenhuoltoalan yrityksessä hallinto- ja henkilöstöjohtajana. Hän neuvotteli talokohtaisesta työehtosopimuksesta työnantajan puolella pöytää.

Pyykönen työskenteli toistakymmentä vuotta verohallinnossa. Valmistuttuaan oikeustieteellisestä hän lähti hallintopäälliköksi lakiasiaintoimistoon.

Työpaikkahäirintä oli 2010-luvun alussa ajankohtainen aihe, joka nousi esiin myös lakiasiaintoimiston hoitamissa jutuissa. Pyykönen kirjoitti ensin kirjan häirinnästä ja sen jälkeen esimiestyöstä ja keskijohdon hankalasta roolista puun ja kuoren välissä. Hän puhuu myös uuden ajan yhteistoiminnasta.

– Organisaation johdon kannattaa tehdä yhteistoimintaa, sillä se on kaikkien parhaaksi. Ihmiset ovat tutkitusti tehokkaimmillaan, kun työilmapiiri on hyvä.

Laki- ja viestintäyksikön nimityksiä Prossa

1. syyskuuta Prohon valittiin lakimieheksi OTM Mira Strömmer sekä 30.8. yhteiskuntasuhteiden asiantuntijaksi VTM Antti Malste.

puheenjohtaja Jorma Malinen, puh. 050 576 0389
palvelusektorin johtaja Minea Pyykönen, puh. 0400 823 008