Propaganda

Propaganda kasvattaa palvelutarjontaansa – markkinointiviestintätoimistosta edelläkävijä verkko-oppimisessa

Markkinointiviestintätoimisto Propaganda laajentaa toimintaansa uudelle liiketoiminta-alueelle, verkko-oppimiseen. Uusi aluevaltaus tukee yhtiön tavoitetta toimia asiakkaittensa kokonaisvaltaisena kumppanina. Verkko-oppimista tarjotaan asiakkaille osana toimiston palvelukattausta syksystä 2017 lähtien.
Propagandan toimitusjohtaja Samuli Korhonen ja oppimisen asiantuntija Petri Virtanen näkevät verkko-oppimisessa valtavan potentiaalin organisaatioiden viestinnässä. Kuva: Jacqueline Früh, Trust Creative Society

Yritykset hyötyvät henkilöstön osaamisen kehittämisestä ja jatkuvasta oppimisesta kasvavana kilpailukykynä. Myös hiljaisen tiedon keräämisellä ja sen sujuvalla välittämisellä on entistä enemmän kysyntää. Tilanne konkretisoituu suurten ikäluokkien eläköitymisen myötä. Propagandassa nähdään valtava potentiaali verkko-oppimisen hyödyntämisessä niin organisaatioiden sisäisessä kuin ulkoisessakin viestinnässä.

– Laajensimme tarjontaamme pystyäksemme vastaamaan asiakkaidemme kaikkiin tarpeisiin. Haluamme tulevaisuudessa toimia entistä lähempänä asiakkaitamme, osana yrityskulttuuria, johon yritysten omat oppimisympäristöt vahvasti liittyvät, kertoo toimitusjohtaja Samuli Korhonen.

Uuden liiketoiminta-alueen asiantuntijaksi Propagandaan tullut Petri Virtanen näkee kasvamisen oppimisen puolelle luonnollisena.

– Oppiminen on viestintää siinä missä markkinointikin. Kuten mikä tahansa viesti, myös opittava asia täytyy myydä oppijalle, ja hänen täytyy se ostaa omaksuakseen uuden asian.

Verkko-oppiminen on innostavaa ja kustannustehokasta

Propaganda tarjoaa oppimispalveluaan kaikille asiakkailleen. Verkkokoulutusratkaisut suunnitellaan ja toteutetaan asiakkaan kanssa yhdessä heidän tarpeitaan parhaiten vastaavalla tavalla.

– Erityisesti pk-yrityksiltä on puuttunut helposti käyttöönotettavat ja laadukkaat tavat kouluttaa henkilöstöään. Yritykset, joilla on verkko-oppimisympäristöjä, taas käyttävät niitä usein vain tiedostojen jakamiseen ja säilyttämiseen. Tänä päivänä meillä on jo käytössä huomattavasti tehokkaampia, nykysukupolven suosimia tapoja oppia jatkuvasti ja liikkeessä. Mietimme asiakaskohtaisesti, millä välineillä ja menetelmillä oppiminen on tehokkainta – se voi olla video, monista medioista koostuva itseopiskeluaineisto, peli tai mikä tahansa muu digitaalinen muoto dialogia ja vuorovaikutusta unohtamatta, kertoo 27 vuotta oppimisen parissa työskennellyt Virtanen.

Verkko-oppiminen on kustannustehokas tapa kouluttaa henkilöstöä. Kun kalliit koulutuspäivät voidaan hoitaa verkon ylitse, työntekijä oppii hänelle sopivaan aikaan ja yritys säästää palkka-, matka- ja majoituskuluissa. Verkko-oppiminen tehostaa myös lähiopetuspäiviä: kun materiaali on saatavilla verkossa etukäteen, lähipäivänä voidaan keskittyä yhdessä tekemiseen.

Kustannustehokkuuden lisäksi verkko-oppimisessa on yksi kiistaton etu perinteiseen luentomalliseen koulutukseen verrattuna: se mahdollistaa tehokkaammin osaamisen varmentamisen.

– Verkko-oppimisympäristössä oppimista voidaan testata heti koulutussisällön katsomisen jälkeen sopivilla kysymyksillä. Osaamista voidaan varmistaa ajallisesti sykleissä. Erityyppisillä, joskus jopa yllättävillä testeillä tarkistetaan, onko oppi omaksuttu ja käytössä myös pidemmän ajan jälkeen koulutuksesta. Suoritetuista koulutuksista ja testituloksista jää jälki, jonka avulla työnantaja saa ajantasaista tietoa henkilöstön osaamisen tasosta, Virtanen muistuttaa.

Osaaminen on jo olemassa

Propagandan oppimispalvelujen ytimeen kuuluvat kouluttaminen ja konsultaatio, tarvittaessa verkko-oppimisympäristöjen toteutus tai asiakkaan olemassa olevan verkko-oppimisympäristön hyödyntämisen tehostaminen sekä sisällöntuotanto. Palvelua tuottaessaan Propaganda yhdistää olemassa olevaa osaamistaan Virtasen taloon tuomaan verkko-oppimisen asiantuntijuuteen.

– Yrityksessämme työskentelee entuudestaan useita kokeneita copywritereita, sisällöntuottajia, koodaajia sekä videoeditoijia. Osaaminen on jo olemassa, nyt sitä hyödynnetään uuteen osa-alueeseen, Korhonen sanoo.

Lisätiedot:

Samuli Korhonen, toimitusjohtaja, Propaganda
puh. +358 40 861 1081, samuli@pgda.fi

Petri Virtanen, oppimisen asiantuntija, Propaganda
puh. +358 40 752 8839, petri@pgda.fi

Jakelu:
STT Info
www.propagandafinland.com

Kuvat

Lataa
Korhonen ja Virtanen ovat sitä mieltä, että oppiminen on viestintää siinä missä markkinointikin. Kuva: Jacqueline Früh, Trust Creative Society
Lataa