Psyykkisen hyvinvoinnin keskus Komppi Oy

Psyykkisen hyvinvoinnin keskus Komppi ja Psykologipalvelu Psyyke yhdistyvät Suomen toiseksi suurimmaksi psykoterapiapalvelujen tuottajaksi

Psykoterapiayritys Komppi on ostanut Psykologipalvelu Psyyken. Yhdistymisen myötä syntyy yli 150 psykoterapeutin ja muun psyykkisen hyvinvoinnin asiantuntijan osaamiskeskus, joka on samalla Suomen toiseksi suurin psykoterapiapalveluiden tuottaja.

Kompin liiketoimintaa ja kasvua on lähtenyt kehittämään kaksi menestynyttä terveydenhuoltoalan yrittäjää, joista Mark Roth on aloittanut Kompin toimitusjohtajana. Roth on aiemmin ollut perustamassa ja kasvattanut Mediverkko hoivapalvelujen liiketoimintaa. ”Komppi ja Psyyke ovat menestyksekkäästi kasvattaneet liiketoimintaansa. Minulla on ilo liittyä toimialaan, joka vaikuttaa niin positiivisesti asiakkaidemme hyvinvointiin. Aiomme kasvaa jatkossakin sekä uusia toimipisteitä perustamalla, että yritysostoin. Olemme nyt Suomen toiseksi suurin psykoterapiapalvelujen tuottaja. Toimialalla on selkeästi ollut tilaa vastuulliselle vaihtoehdolle, joka kehittää palveluita asiakkaiden, terapeuttien ja esimerkiksi vakuutusyhtiöiden näkökulmasta”, kertoo toimitusjohtaja Mark Roth.

Kustaa Piha, Kompin hallituksen puheenjohtaja, on aiemmin perustanut sosiaali- ja terveydenhuoltoalalla toimivan Med Groupin ja työskennellyt sen toimitusjohtajana. Tällä hetkellä Piha on eläinlääkärialalla toimivan kasvuyrityksen Omaeläinklinikan sijoittaja.

”Suurempana toimijana Kompin on mahdollista vastata sote-uudistuksen tuomiin haasteisiin ja mahdollisuuksiin myös julkisesti rahoitettujen terapiapalveluiden osalta. Yhdistymisen seurauksena meillä on paremmat mahdollisuudet vastata kilpailuun ja tuottaa laadukkaita palveluita asiakkaille. Komppi ja Psyyke jakavat saman arvomaailman, joten tiedämme yrityksemme jäävän hyviin käsiin”, kertoo Psyyken hallituksen puheenjohtaja Maarit Virta.

Kompin tavoitteena on kasvaa merkittävästi ja olla tulevaisuudessa valtakunnallisesti korkeatasoisin yksityinen psyykkisen hyvinvoinnin palveluja tarjoava yritys, jonka toiminta perustuu tieteelliseen tutkimusnäyttöön, laatuun ja läpinäkyvyyteen. Kompin toimintamalli perustuu myös helppoon tavoitettavuuteen ja portaittaiseen hoitomalliin, jossa asiakkaille annetaan apua oikea-aikaisesti. Komppi kehittää hoidon tueksi erilaisia digitaalisia työkaluja ja tarjoaa mahdollisuuden palvelujen käyttämiseen myös etäyhteydellä.

Lisätietoja:

Mark Roth, toimitusjohtaja