Puheenjohtaja Eerikki Viljanen MTK:n kevätvaltuuskunnan kokouksessa: Kasvu syntyy ja tulee aina maalta

– Yhteiskunnan rakennemuutos ja polarisaatio haastavat järjestömme, valtuuskunnan puheenjohtaja Eerikki Viljanen sanoi avauspuheessaan. Järjestömme on vahva ja vakaa, ja otamme kaupungistumisen haasteen vastaan. Maalla ovat uusiutuvan, kestävän kasvun eväät ja kaikki menestymisen avaimet. Jäsentemme kykyä hiilensidontaan ei voi sivuuttaa, Viljanen korosti.

– Elinkeinoelämän kannalta elämme tärkeitä aikoja, eurovaalit ja Suomen EU-puheenjohtajuus ovat ovella, Viljanen totesi. MTK on valmistellut hallitusohjelmatavoitteita, joista hän nosti esille seuraavat kolme: toimiva infrastruktuuri, vakaa toimintaympäristö ja lisää rahaa ruokaketjuun. MTK:n EU-vaaliohjelma julkaistaan pääsiäisen jälkeen.

Valtuuskunnan puheenjohtajana vuonna 2019 valittiin jatkamaan Eerikki Viljanen. Ensimmäisenä varapuheenjohtajana jatkaa Tiina Linnainmaa. Toisen varapuheenjohtajan paikasta äänestettiin MTK-Kuhmon puheenjohtajan Eija Komulaisen ja MHY-Koillismaan puheenjohtajan Matti Alatalon välillä. Valituksi tuli Alatalo 66 äänellä.

MTK:n valtuuskunta kokoontui 17.4.2019 Hanasaaressa Espoossa. Edellisenä päivänä valtuuskunta kokoontui seminaariin, jossa kuultiin muun muassa maa- ja metsätalousministeri Jari Lepän yleispoliittinen selonteko.

valtuuskunnan puheenjohtaja Eerikki Viljanen, puh. 050 525 2727

Merja Elomaa
Viestinnän suunnittelija
Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK ry
PL 510 (Simonkatu 6), 00101 Helsinki
puh. 020 413 2323, 040 661 8699
merja.elomaa@mtk.fi
www.mtk.fi

Viljelijät ja metsänomistajat evästävät hallitusneuvottelijoita ja jakavat hiilinieluja tänään Säätytalon edustalla15.5.2019 05:00:00 EESTTiedote

Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK ja suomenruotsalaisten viljelijöiden SLC järjestävät tänään hallitusneuvottelijoille ”Maaseudun eväät” -aamukahvitilaisuuden Säätytaloa vastapäätä, Suomen pankin edustalla kello 8 - 9. Järjestöt haluavat evästää neuvottelijoita maaseudulle tärkeistä asioista ja muistuttaa, että maaseutu on ratkaisu, ei ongelma. Osoituksena tästä järjestöt jakavat neuvottelijoille kuusentaimia istutettavaksi.

Viljelijät ja metsänomistajat evästävät hallitusneuvottelijoita Säätytalon edustalla keskiviikkona 15.5.2019 kello 814.5.2019 10:12:59 EESTKutsu

Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK ja suomenruotsalaisten viljelijöiden SLC järjestävät hallitusneuvottelijoille ”Maaseudun eväät” -aamukahvitilaisuuden Säätytaloa vastapäätä, Suomen pankin edustalla keskiviikkona 15.5.2019 kello 8 - 9. Tilaisuudella järjestöt haluavat evästää neuvottelijoita maaseudulle tärkeistä asioista ja muistuttaa, että maaseutu on ratkaisu, ei ongelma.