Puhutaan rahapelaamisesta – Tervetuloa EHYT ry:n seminaariin Helsinkiin!

Miten tavoittaa riskipelaajat? Onko pelimonopolista vastaamaan pelihaittojen ehkäisyn haasteisiin? Mitkä ovat rahapelihaittojen ehkäisyn tulevaisuuden haasteet? EHYT ry:n aikuisten rahapelihaittoja ehkäisevä Arpa-projekti järjestää Puhutaan rahapelaamisesta -loppuseminaarin.

Aika: tiistai 15.10.2019 klo 12-16

Paikka: G Livelab, Yrjönkatu 3, 00120 Helsinki

Ohjelma:

12:15 Gambling and prevention of gambling harm Swedish style - Should Finland again look at us as an example or something to avoid? Thomas Nilsson Certified psychologist with more than 25 years experience of working with problem gamblers and over 30 years experience working with people suffering from alcohol and drug addictions.

13:05 Rahapelipolitiikan ja -järjestelmän tulevaisuudesta? Jani Selin erikoistutkija, Terveyden ja hyvinvoinnin laitos

13:40 Miten rahapelihaittoja ehkäistään huomenna? Mari Pajula erityisasiantuntija, sosiaali- ja terveysministeriö

KAHVI

14:30 Miten rahapelaamisen puheeksiottaminen onnistuu työntekijän arjessa? Kokemuksia kentältä. Heli Pikkarainen Palveluohjaaja, Leiväntalo, Jyväskylä

15:05 Elämää ilman rahapelihaittoja. Rahapelihaittoja on vähemmän ja ne tunnistetaan aikaisemmin. Arpaprojekti 2015-2019. Tapio Jaakkola Projektipäällikkö Arpa-projekti, EHYT  ry

Tervetuloa!

Tilaisuuden livestream on katsottavissa osoitteessa: http://youtu.be/QNFc6coNQaE

Twitter:  #arpaprojekti, #puhutaanrahapelaamisesta

Eija Pietilä
projektiasiantuntija
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
puh. 050 514 7658, eija.pietila@ehyt.fi

Puhutaan rahapelaamisesta -verkosto: Veikkauksen toiminnan kehittäminen vaatii rahapelihaittojen syvää asiantuntemusta 11.9.2019 10:10:33 EESTTiedote

Kunta- ja omistajaohjausministeri Sirpa Paatero reagoi nopeasti kohuun Veikkauksen ympärillä. Tiedotustilaisuudessa 5.9. kerrottiin toimenpiteistä, joihin Veikkaus ryhtyy. Toimet ovat oikean suuntaisia, mutta niiden toimeenpanossa tulee hyödyntää asiantuntemusta pelihaitoista esitettyä laajemmin. Myös toiminnan seuranta vaatii laaja-alaista haittojen ymmärrystä.