Pullansyönti tekee hyvää Attendon hoiva- ja palvelukodeissa

Attendon hoiva- ja palvelukodeissa vaihdetaan omatekoisia leivonnaisia ostotuotteisiin hyvän syyn nimissä koko lokakuun ajan. Kaikki reilut 400 Attendon hoiva- ja palvelukotia ympäri Suomen osallistuvat Syöpäsäätiön Roosa nauha -keräyskampanjaan.

Hoiva- ja palvelukodeissa syödään lokakuun ajan Roosa-pullaa kahvin kanssa.

Roosa nauha -kampanjalla tuetaan suomalaista rintasyöpätutkimusta ja pyritään kehittämään uudenlaisia hoitomuotoja. Kampanjaa voi tänä vuonna tukea esimerkiksi Roosa-pullien ja Roosa-leipien muodossa, joita Attendon hoiva- ja palvelukodeissa nautitaan.

- Attendolla ruoka valmistetaan pitkälti kotimaisista raaka-aineista omissa keittiöissämme, koska kahvi- ja ruokahetket ovat tärkeä osa ikäihmisten ja kuntoutujien arkea. Maukas ja ravitseva ruoka on tärkeää ihan jokaiselle, ja hyvän kohteen tukeminen herkullisten leipomusten kautta sopii yksiköihimme kuin nakutettu. Haluamme esimerkillämme kannustaa muitakin tekemään hyvää tärkeiden asioiden eteen, sanoo Attendon ateriapalvelujen johtaja Marika Salovaara.

Attendon yksiköiden yhteinen ruokalista uudistuu 1.10. ja listalla on nostettu entisestään itse leivotun leivän ja kahvileivän määrää, joten maistuvaa pullaa yksiköissä saa Roosa nauha -kampanjan jälkeenkin.

Ajatus kampanjaan osallistumisesta syntyi yhden työntekijän aloitteesta.

-
Meillä halutaan kannustaa työntekijöitä ideoimaan ja olemaan omatoimisia. Innostus Roosa nauha -kampanjaan osallistumisesta lähti ateria- ja puhtauspalvelupäällikkömme Jonna Parviaisen ajatuksesta. Jonna tarttui tuumasta toimeen ja kohta yli 400:ssä hoiva- ja palvelukodissamme nautitaan kampanjatuotteita, Salovaara kehuu.

Roosa-leivonnaisia tarjotaan Attendon hoiva- ja palvelukodeissa joka viikko koko keräysajankohdan ajan.

Rintasyöpään sairastuu Suomessa tuhansia ihmisiä vuosittain. Virallisesti Roosa nauha -keräys käynnistyi 27. syyskuuta ja Roosa nauha -päivää vietetään 12. lokakuuta. Keräysajankohtaan mahtuu myös kansallinen korvapuustipäivä 4. lokakuuta.

Marika Salovaara
johtaja, Attendo Ateriapalvelut
marika.salovaara@attendo.fi

Hoiva- ja palvelukodeissa syödään lokakuun ajan Roosa-pullaa kahvin kanssa.

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 24 000 työntekijää yli 700 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Tonnikaupalla kotimaisia tuotteita hoiva- ja palvelukoteihin5.9.2018 08:40Tiedote

Vuodessa kuluu miltei Suomen väkiluvun verran pesukintaita, 10 000 litraa käsihuuhdetta ja 5 000 litraa pesunesteitä, joten ei ole samantekevää, kuka moisen määrän ja minkälaista tavaraa Attendon hoiva- ja palvelukoteihin toimittaa. Attendo solmi kesän alussa mittavan yhteistyösopimuksen, jossa Pamark jälleenmyyjänä toimittaa suomalaisen Walki Medicalin tuotteita kaikkiin Attendon 357 hoiva- ja palvelukotiin ympäri Suomen.

Kalle Maijala Attendon lastensuojelun johtoon31.8.2018 12:43Tiedote

Attendo on nimittänyt OTM, KTM Kalle Maijalan (33) aluejohtajaksi, vastuualueenaan lastensuojelupalvelut. Maijala siirtyy toimeen Attendon lakimiehen tehtävästä ja hän on toiminut aiemmin lakimiehenä Castren & Snellmanilla. Maijala raportoi Attendo Suomen toimitusjohtaja Pertti Karjalaiselle. ”Attendo on Pohjoismaiden johtava hoivapalveluiden tarjoaja, mutta lastensuojelun puolella meillä on vielä paljon kirittävää. Nykyinen palvelutoiminta muodostaa erinomaisen perustan tulevalle kehitykselle ja kasvulle. Olen otettu, että saan ottaa tällaisen haasteen vastaan”, kertoo Maijala. Maijala aloittaa uudessa tehtävässään viimeistään 1.11.2018.