Punavuoren Merikortteliin uusi pizzaravintola ja supersuosittu elokuvateatteri

Pizzan tuoksu valtaa Merikorttelin jo alkuvuodesta, intiimit elokuvasalit aukeavat yleisölle loppuvuodesta. Lisää uusia toimijoita julkaistaan ensi vuoden puolella.

Merikorttelista on kovaa vauhtia kasvamassa Punavuoren herkullisin ja viihdyttävin kortteli, kun monipuolinen palvelutarjonta laajenee italialaisesta pizzakulttuurista elävän Forzan ja tunnelmallisen elokuvateatteri Rivieran myötä. Viime vuosina valtavasti kehittyneellä Telakkakadulla sijaitsevasta Merikorttelista löytyy jo entuudestaan kahvipaahtimo-kahvila Kaffa Roastery ja lounasravintola-kahvila Moko Market Café. Historiallinen kiinteistö tuo korttelin tiloihin oman rouhean lisänsä.

Forzan ravintoloitsijat Luca ja Salla-Maria Platania toivat aikoinaan Suomeen pizza al taglion eli roomalaisen levypizzan. Nyt pariskunta haluaa tarjota mahdollisimman monipuolisen pizzaelämyksen: puu-uunissa valmistuu napolilaistyylinen pizza ja artesaanivalmisteisessa sähköuunissa roomalaistyylinen pizza, joka yhdistyy lautasella erilaisiin ruoka-annoksiin. Pizzaelämys täydentyy italialaisilla friteeratuilla herkuilla.

”Olemme jo vuosia etsineet tilaa, jonne saa aidon puu-uunin – kantakaupungissa ne ovat harvassa. Merikorttelissa pääsemme vihdoin toteuttamaan unelmamme", Salla-Maria kertoo.

Tunnelmallinen elokuvateatteri Riviera suunnittelee laajentavansa Punavuoreen suuren suosion seurauksena. Kallion Rivieran jatkuvasti loppuunmyydyt näytökset saivat yrittäjät laajentamaan myös boheemiin Merikortteliin. Myös Rivieran keittiö laajenee totutusta uudessa toimipisteessä.

”Tavoitteemme on tehdä asiat jatkuvasti paremmin, ihanammin ja hauskemmin – niin Kalliossa kuin sillan toisella puolella. Uudesta paikasta tulee omanlaisensa, asiakkaiden ja henkilökuntansa näköinen sisar Kalliolle. Seikkailu voi alkaa", kiteyttää Rivieran perustaja Atte Laurila.

”Nämä uudet tulokkaat tuovat aina vain lisää erinomaisia elämyksiä alueen jo ennestäänkin loistavaan palvelutarjontaan. Samalla me Antiloopilla tietysti iloitsemme siitä, että avattavat palvelut parantavat entisestään Merikorttelin vuokralaisten palveluita”, kiinteistön Asset Manager Maarit Kivelä toteaa.

”Pyrimme jokaisen kiinteistön kohdalla siihen, että palveluja olisi monipuolisesti saatavilla samasta rakennuksesta. Hyvin mietityt palvelu- ja ravintolakonseptit palvelevat tilankäyttäjien lisäksi myös alueen asukkaita ja lähiympäristöä”, Antiloopin toimitusjohtaja Tuomas Sahi sanoo.

Tuomas Sahi, Chief Executive Officer

Maarit Kivelä, Asset Manager

Antilooppi vuokraa tilat Keskon uudenlaiselle automaattiavusteiselle keräilyjärjestelmälle Kauppakeskus Ruoholahteen9.11.2021 11:30:43 EET | Tiedote

Antilooppi ja Kesko ovat solmineet uuden pitkäaikaisen vuokrasopimuksen Kauppakeskus Ruoholahden -5 kerroksesta, jonne rakennetaan Suomen ensimmäinen kaupan yhteyteen tuleva, automatisaatiota hyödyntävä ruoan verkkokaupan keräilyjärjestelmä. Tulevaisuudessa Kauppakeskus Ruoholahden tiloista löytyy järjestelmä, jonka 45 automatisoitua robottia varmistavat laadukkaat ja entistä tehokkaammat toimitukset K-ryhmän ruoan verkkokaupasta. ”Antiloopin strategian ytimessä on luoda asiakkaiden tarpeiden ja toiminnan pohjalta ratkaisuja. On erittäin hienoa olla mahdollistamassa uutta liiketoimintaa tärkeälle kumppanille”, kommentoi Antiloopin portfoliojohtaja Markku Määttä. ”Antilooppi pitää kehityshanketta ja yhteistyötä Keskon kanssa merkittävänä. Juuri tämänlaisia ainutlaatuisia hankkeita pyrimme mahdollistamaan kiinteistöissämme sekä alueilla, joilla toimimme”, toteaa Antiloopin toimitusjohtaja Tuomas Sahi. Kauppakeskus Ruoholahti sijaitsee kantakaupungissa erinomaisten kulkuyhteyksien varrell