Puoluesihteeri Rönnholm iloitsee Kansalaispaneelin uuden kampanjapelin menestyksestä – ovelta ovelle -kampanjointia tehtiin ympäri Suomea

SDP:n eduskuntavaalikampanja lähti vauhdikkaasti käyntiin viime lauantaina, jolloin järjestettiin ensimmäinen valtakunnallinen kampanjapäivä. Puoluesihteeri Antton Rönnholm iloitsee etenkin uuden kampanjapelin tuloksista.

- Väkeä oli viikonloppuna runsaasti liikkeellä, kun eduskunta- ja eurovaaliehdokkaamme kampanjoivat ympäri Suomea. Tavoitteenamme oli saada juuri lanseerattuun Kansalaispaneelin kampanjapeliin lauantain aikana 5000 kohtaamista kansalaisten kanssa. Tämä tavoite meni kirkkaasti rikki. Tällä hetkellä kohtaamisia on kirjattuna yli 9000, kertoo Rönnholm.

- Kampanjapäivän parasta antia olivat kansalaisten kanssa käydyt keskustelut heille tärkeistä aiheista. Ihmisiä puhutti erityisesti viime aikoina paljon esillä olleet vanhusten hoivan kysymykset. Myös ilmastonmuutoksen torjumisesta ja koulutuksesta käytiin monia keskusteluita. Yleisesti tunnelmaa kuvattiin positiiviseksi ja kannustavaksi kaikkialla.

Ovelta ovelle -kampanjointia tehtiin viikonloppuna monella eri paikkakunnalla, aina Helsingistä Sodankylään saakka. Myös SDP:n puoluejohto oli liikkeellä ovelta ovelle -kampanjoinnin merkeissä. SDP:n varapuheenjohtaja Sanna Marin koputteli oville Äänekoskella ja eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman Espoossa.

Kampanjapeli on SDP:n Kansalaispaneelin mobiiliversioon lisätty uusi ominaisuus. Peliominaisuus on SDP:n jäsenten käytössä. Muuten Kansalaispaneeli on kaikille kansalaisille avoin sovellus. Sen kautta pääsee viikoittain ottamaan kantaa ajankohtaisiin aiheisiin. Kansalaispaneeli on perustettu vuonna 2014.

SDP haluaa kohdata eduskunta- ja eurovaalikampanjoiden aikana 490 000 äänestäjää eri vaalipiireissä. Äänestäjien kohtaaminen on keskeisessä roolissa SDP:n vaalityössä. Leikkimielisessä kampanjapelissä pelaajat kirjaavat kohtaamisia omissa vaalipiireissään. Ehdokkaat tukiryhmineen ja muut puolueaktiivit osallistuvat kampanjapelissä oman vaalipiirinsä tavoitteiden saavuttamiseen. Kaikki pelaajat pelaavat lisäksi yhdessä 490 000 kohtaamisen kokonaistavoitteen saavuttamiseksi.

SDP:n poliittisen valmistelun päälliköksi Joona Räsänen ja EU-puheenjohtajuutta vahvistamaan eurooppaministerin esikuntaan Antton Rönnholm ja Emilia Tervonen27.6.2019 17:14:17 EESTTiedote

SDP:n poliittista ohjelmaa ja valmistelutyötä vetämään on valittu Joona Räsänen, 32. Räsänen toimi SDP:n kansanedustajana 2015-2019 ja aiemmin Sosialidemokraattisen nuorisoliiton puheenjohtajana. Hän on myös Lohjan kaupunginvaltuuston puheenjohtaja. Koulutukseltaan Räsänen on tradenomi. SDP:n puoluesihteeri Antton Rönnholm, 38, toimii Suomen EU-puheenjohtajuuskauden ajan, eli vuoden 2019 loppuun eurooppaministeri Tytti Tuppuraisen erityisavustajana. Rönnholm jatkaa luottamustehtävässään SDP:n puoluehallituksen jäsenenä normaalisti. Hän on työskennellyt yhteensä kuusi vuotta Brysselissä, mm. tutkijana ja suorittanut Belgiassa Eurooppa-tutkinnon. Eurooppaministeri Tuppuraisen viestinnästä vastaavaksi erityisavustajaksi on valittu Emilia Tervonen, 35. Hän on työskennellyt vuodesta 2013 Sosialidemokraattisessa eduskuntaryhmässä viestintätehtävissä, viimeiset puoli vuotta vt. viestintäpäällikkönä. Tervonen on koulutukseltaan filosofian maisteri.