Puurakentamisen Kasvupolulle runsaasti kasvupotentiaalia

Puurakentamisen Kasvupolun yritysvalinnat on tehty. Kasvupolun tuomariston edustaja Petri Heino Ympäristöministeriöstä kertoo, että sparraukseen haki paljon teollisen puuelementtivalmistuksen sekä suunnittelijasektorin yrityksiä.
Erityisen paljon mukaan oli pyrkimässä teollisen puuelementtivalmistuksen sekä suunnittelijasektorin yrityksiä. Puurakentamisen arvoverkon kehittyminen kansainvälisesti kilpailukykyiseksi edellyttää erityisesti näiden alojen kehittymistä ja yhteistyötä, Ympäristöministeriön ohjelmapäällikkö Petri Heino sanoo.

Puurakentamisen Kasvupolku®-sparraukseen valittiin mukaan 16 yritystä. Hakijoita oli yhteensä 36. Valitut yritykset ovat:

• Arcadia Oy Arkkitehtitoimisto, Joensuu
  • Arkkitehtitoimisto LPV Oy, Helsinki
  • Birch&Tales, Karstula
  • Elementti Sampo Oy, Kuhmo
  • GrandPartner Oy, Kuopio
  • IdeaStructura Oy, Helsinki
  • Micro Aided Design Oy, Helsinki
  • OOPEAA Office for Peripheral Architecture, Seinäjoki
  • Oy CrossLam Kuhmo Ltd, Kuhmo
  • Puusepänliike Astikainen Ay, Jyväskylä
  • Rakennus- ja Restaurointiliike Lapiomies Oy, Lapinlahti
  • Rakennussuunnittelu Aittakumpu Oy, Kuusamo
  • SagaTec Oy, Haapavesi
  • Siklaelementit Oy, Liminka
  • Suunnitteluryhmä Karrak Oy, Lieksa

Yksi yritys ei halua nimeään julkisuuteen.

– Puun käytön kehittyminen tarvitsee yrittäjiä ja yrityksiä. Puurakentamisen Kasvupolulle ilmoittautui ilahduttava määrä erilaisia ja kiinnostavia yrityksiä. Erityisen paljon mukaan oli pyrkimässä teollisen puuelementtivalmistuksen sekä suunnittelijasektorin yrityksiä. Puurakentamisen arvoverkon kehittyminen kansainvälisesti kilpailukykyiseksi edellyttää erityisesti näiden alojen kehittymistä ja yhteistyötä, Ympäristöministeriön ohjelmapäällikkö Petri Heino sanoo.

Kasvupolun tuomaristo arvioi sparraukseen hakeneita yrityksiä kriteereillä: markkinapotentiaali, tiimi, kasvukyky ja näytöt. Kriteerit ovat samat kaikilla Kasvu Openin Kasvupoluilla. Kasvupolun tuomaristoon kuuluvat:

• Petri Heino, Ympäristöministeriö
  • Merja Rehn, BioPaavo / Jamk
  • Mikko Heickell, Kiteen kaupunki
  • Jouni Luoma, Karelia-ammattikorkeakoulu

KASVUPOLUN SISÄLTÖ JA ETENEMINEN

Sparraukseen valitut yritykset saavat maksutonta sparrausta kahdessa tapahtumapäivässä. Ensimmäinen tapahtumapäivä on 9.6.2021, ja se järjestetään digitaalisesti etäyhteyksien avulla. Toinen tapahtumapäivä on 1.9.2021.

Kaikille tapahtumapäiviin osallistuville yrityksille lähetetään henkilökohtaiset osallistumisohjeet.

KASVUPOLUN KUMPPANIT

Kasvupolku®-kumppanit yhdessä Kasvu Openin valtakunnallisten kumppanien kanssa mahdollistavat kasvuyrityksille maksuttoman sparrauksen.

Puurakentamisen Kasvupolun kumppanit ovat:BioPaavo by JAMK, Karealia-ammattikorkeakoulu, Kiteen kaupunki ja Ympäristöministeriö.

LISÄTIEDOT
Vivi Pöntiö
vivi.pontio@kasvuopen.fi

Kasvu Open on kasvuyritysten sparraaja. Tarjoamme monipuolisesti palveluja yrittäjille, joilla on kiikarissa liiketoiminnan kasvattaminen.

Kasvu Openin valtakunnalliset kumppanit ovat: Nordea, Business Jyväskylä, DNA, Keski-Suomen Liitto, KPMG, Varma, AWS, Kauppakamari ja Technopolis.