Puut Taipuvat puoleeni on matka mullan alta, suon pohjasta valoon

Nina Rintalan Puut Taipuvat puoleeni on tuorein Basam Booksin Puhuttava runo sarjaan kuuluva teos, joka vie lukijansa vihreän pilkahduksen äärelle, pois kiireestä.

Puut taipuvat puoleeni on Nina Rintalan kolmas runoteos, matka mullan alta, suon pohjasta valoon. Runo juoksee juuren koloista, karkaa sulasta kalliosta, lentää kuusten sinisiltaa pitkin, löytääkseen sisälläsi laulavan ja tanssivan metsän.

Kaksi aikaisempaa runokokoelmaa, Kuukorento (2014, Hai) ja Paperiperho (2015, Kirjokansi), sisälsivät joitain luontorunoja, kolmannessa teoksessa syöksytään syvälle metsän vihreään sydämeen.

Kirjan runoista on jo syntynyt runoristeytyksiä yhdessä kuvataiteen, tanssin ja musiikin taitajien kanssa. Puut taipuvat puoleeni -teoksesta on luvassa myös metsärentoutumistuokioita.

Arvostelukappaleet, haastattelupyynnöt:
Tiedottaja
Pike Hilakari
pike@basambooks.fi

Myynti:
Myyntipäällikkö
Jarkko Mali
jarkko@basambooks.fi

Basam Books on riippumaton yleiskustantamo. Meidät tunnetaan erityisesti kaunokirjallisten klassikoiden, unohdettujen kielialueiden, hyvinvointi- ja elämäntaitokirjallisuuden sekä runouden kustantajana.

Häpeää, syyllisyyttä ja hylkäämistä20.8.2020 08:00:00 EESTTiedote

Liisa Isotalon esikoisromaani Jostakin olen tullut herättää ajatuksia adoptiosta, sijaisuudesta, syyllisyydestä, häpeästä, hylkäämisestä, toivosta, osaansa sopeutumisesta, nähdyksi tulemisen tarpeesta ja rakkaudesta. Se kertoo koskettavan tarinan adoptoidusta tyttärestä ja hänen kahdesta äidistään Helsingin olympialaisten ja Berliinin muurin aikoihin. Tyttären tyttärelle ne ovat jo historiaa, vaikka kaikkihan toistuu. Vai toistuuko?