Puutalon siirto Turun keskustassa klo 23.00

Hartela Länsi-Suomi Oy tekee kokonaisen puutalon siirto-operaation palauttaen rakennuksen alkuperäiselle paikalleen aivan Turun keskustassa 18.9.2017 klo 23.00.

Siirto tapahtuu kuljetuslavetilla, jonka koko on 3 m x 20 m. Lavetti ajetaan talon alle ja talo nostetaan kuljetusta varten. Kuljetusreitti on Ruusukorttelinkujalta Puistokatua pitkin As Oy Turun Ruusupuiston autohallin kannelle, siirtoetäisyys on n. 50 m.

Puistokatu suljetaan Puutarhakadun ja Eerikinkadun väliltä 18.9. klo 23.00 – 19.9. klo 05.00. Mikonkatu on hetkittäin suljettuna myös asukaspysäköinnin osalta. Ajoväylille sijoitetaan liikenteenopasteet ja kiertotiemerkinnät. Kiertotie kulkee reittiä Puutarhakatu-Sairashuoneenkatu-Eerikinkatu.

Vastaava mestari Eetu Törnström, 050 343 1575, eetu.tornstrom@hartela.fi
Työpäällikkö Matti Kauppi, 040 580 4057, matti.kauppi@hartela.fi

Vihreän toimistorakentamisen lippulaiva Ilmalassa sai tunnustuksen26.9.2018 09:30Tiedote

Ilmalan Asema -toimitilakiinteistön ekologiset ratkaisut ovat saaneet merkittävän kansainvälisen tunnustuksen. Hartelan kehittämälle ja rakentamalle toimitilarakennukselle on myönnetty LEED-ympäristösertifikaatin korkein ja harvinaisin Platina-luokitus. LEED-sertifikaatti on yhdysvaltalainen vihreiden kiinteistöjen sertifiointijärjestelmä, jonka avulla pyritään vähentämään rakentamisen ja kiinteistöjen käytön aikaista ympäristökuormitusta.