Puutalon siirto Turun keskustassa klo 23.00

Hartela Länsi-Suomi Oy tekee kokonaisen puutalon siirto-operaation palauttaen rakennuksen alkuperäiselle paikalleen aivan Turun keskustassa 18.9.2017 klo 23.00.

Siirto tapahtuu kuljetuslavetilla, jonka koko on 3 m x 20 m. Lavetti ajetaan talon alle ja talo nostetaan kuljetusta varten. Kuljetusreitti on Ruusukorttelinkujalta Puistokatua pitkin As Oy Turun Ruusupuiston autohallin kannelle, siirtoetäisyys on n. 50 m.

Puistokatu suljetaan Puutarhakadun ja Eerikinkadun väliltä 18.9. klo 23.00 – 19.9. klo 05.00. Mikonkatu on hetkittäin suljettuna myös asukaspysäköinnin osalta. Ajoväylille sijoitetaan liikenteenopasteet ja kiertotiemerkinnät. Kiertotie kulkee reittiä Puutarhakatu-Sairashuoneenkatu-Eerikinkatu.

Vastaava mestari Eetu Törnström, 050 343 1575, eetu.tornstrom@hartela.fi
Työpäällikkö Matti Kauppi, 040 580 4057, matti.kauppi@hartela.fi

Kaupintie 2

Kruunuvuorenrantaan haetaan laadukasta arkkitehtuuria kutsukilpailulla30.6.2017 11:56Tiedote

Hartelan ja kumppanikonsortion toteuttama monimuotoinen korttelikokonaisuus Helsingin Kruunuvuorenrannan Haakoninlahdessa on edennyt arkkitehtuurikilpailuun. Kilpailun tavoitteena on löytää eri asiakasryhmien toiveita ja resursseja vastaava, kaupunkikuvallisesti ja arkkitehtonisesti korkeatasoinen sekä toteuttamiskelpoinen suunnitelma. Korttelikokonaisuudessa korostetaan asumisen monipuolisia hallintomuotoja, yhteisöllisyyttä ja vihreitä arvoja. Suunnittelun pohjaksi tutkittiin asiakkaiden odotuksia.

”Hyrrä”-ehdotuksesta tornitalo Jätkäsaareen15.6.2017 14:45Tiedote

Arkkitehtitoimisto HMV Oy voitti ehdotuksellaan ”Hyrrä” Helsingin Jätkäsaaren 16-kerroksisen tornitalon arkkitehtuurikutsukilpailun. Yksimielinen palkintolautakunta arvosti erityisesti kilpailutyön julkisivua sekä kaunista ja selkeää pohjaratkaisua. Tornitalo on ensimmäinen osa Hartelan rakentamasta korttelista, johon kuuluu yhteensä kolme asuintonttia. Hartela Etelä-Suomi Oy käynnisti helmikuussa arkkitehtisuunnittelukilpailun yhteistyössä Helsingin kaupungin kaupunkisuunnitteluviraston kanssa. Helsingin Länsisatamaan, Jätkäsaaren merelliseen kaupunginosaan rakennetaan 16-kerroksinen asuinkerrostalo osaksi laajempaa korttelikokonaisuutta.