Pysäköinnin voi Tampere-Pirkkalan lentoasemalla maksaa helposti ja nopeasti älypuhelimella

Lentoasemayhtiö Finavia on ottanut Tampere-Pirkkalan lentoasemalla käyttöön pysäköinnin mobiilimaksamisen. Pysäköintisovelluksella maksaminen on helppoa, ja se on myös edullisempaa kuin muilla maksutavoilla maksaminen.

– Kehitämme jatkuvasti lentoasemamme asiakaskokemusta. Mobiilimaksaminen sujuvoittaa sekä lennolle lähtöä että kotiin paluuta, sanoo Tampere-Pirkkalan lentoasemanpäällikkö Mari Nurminen Finaviasta.

Lentokenttäpysäköinnin on toukokuun alusta voinut maksaa Parkman-, Easypark- ja Moovy-sovelluksilla. Sovelluksen lisäksi pysäköinnin voi edelleenkin maksaa myös maksukortilla. Pysäköinti Tampere-Pirkkalan lentoasemalla on edullisempaa sovelluksella kuin perinteisillä maksutavoilla maksettaessa. Alennus vaihtelee vuorokauden ajan ja viikonpäivien mukaan. Keskimäärin alennus on noin 10 prosenttia.

– Sovelluksen käyttö tuo joustavuutta pysäköintiin. Jos esimerkiksi matkasuunnitelmat joskus kesken matkaa muuttuvat, voi sovelluksella pidentää pysäköintiaikaa. Se on mahdollista myös ulkomailta käsin, kertoo Nurminen.

Tampere-Pirkkalan lentoasemalla on kolme pysäköintialuetta. Pysäköinti maksetaan aina ennakkoon joko sovelluksella tai maksuautomaatilla. Ennakkomaksuautomaatteja on pysäköintialueilla ja sisällä terminaali 1:ssä.

Kaikilla pysäköintialueilla ensimmäiset 30 minuuttia ovat ilmaista pysäköintiaikaa. Ilmaista pysäköintiaikaa voivat käyttää hyväksi, kun tuo ja hakee matkustajia lentoasemalta.

Mobiilimaksaminen Parkman-, Easypark-, ja Moovy-sovelluksilla on Tampere-Pirkkalan lisäksi käytössä monilla muillakin Finavian lentoasemilla kuten Oulussa, Vaasassa, Rovaniemellä, Kuopiossa ja Turussa.