Pyynikin Brewing Company

Pyynikin Distilling Companyn Korpiklaani Vodka palkittiin maailman parhaaksi

Pyynikin Distilling Companyn Korpiklaani Vodka palkittiin kansainvälisessä World Vodka Awards -kilpailussa maailman parhaaksi vodkaksi Infused & Botanical Vodka -sarjassa. Pyynikin Distilling Company on toiminut vuodesta 2019. Tamperelaistislaamo on voittanut useita kansainvälisiä palkintoja.
Palkittu Korpiklaani Vodka (kuva: Markus Lehto/Fotoni)

Pyynikin Distilling Companyn valmistaa pääosin ginejä ja vodkaa. Nyt palkittu Korpiklaani Vodka on tislaamon toinen vodka. Aiemmin tislaamon tuotteita on palkittu muun muassa Saksassa Meininger's International Spirits Awards -kilpailussa, jossa Payday Craft Gin ja  Lapsang Souchong Smoked Tea Gin ovat saaneet kultamitalin. Englannissa järjestettävässä The Gin Guide Awards -kilpailussa Payday Craft Gin sai The best Nordic Gin -tunnustuksen.

Korpiklaani Vodka on tehty yhteistyössä folk metal -yhtye Korpiklaanin kanssa. Aiemmin Pyynikin Brewing Company teki maailmanmainetta nauttivan orkesterin kanssa Korpiklaani-oluen.

- Kun Korpiklaani ehdotti vodkan tekemistä yhteistyössä, en olisi voinut olla enempää otettu. Korpiklaani oli nuoruudessani ehdoton lempibändini ja edelleen kovassa kuuntelussa. Kuusi on mielestäni yksi supisuomalaisimmista mauista ja tuoksuista, ja se sopii erittäin hyvin myös Korpiklaanin ilmeeseen, joten alusta saakka oli selvää mitä tässä vodkassa tullaan käyttämään. Käymme itse keräämässä kuusenhavut metsästä tislaukseen. Lopputuloksena syntyi viljapohjainen kuusenhavuilla maustettu vodka, joka on metsäinen ja raikas, kuin metsä pullossa, kertoo Pyynikin Distilling Companyn päätislaaja Samuli Peltonummi.

World Vodka Award -kilpailuun eri sarjoissa osallistui yhteensä 140 vodkaa. Infused & Botanical Vodka -sarja oli kilpailussa ensimmäistä kertaa.

Palkittu Korpiklaani Vodka (kuva: Markus Lehto/Fotoni)
Päätislaaja Samuli Peltonummi (kuva: Pete Voutilainen/One Eye Media)

Pyynikin Brewing Company
Kolismaankatu 1

Pyynikin Distiling Company on osa Pyynikin Brewing Companya, joka aloitti toimintansa Pyynikin käsityöläispanimona Tampereella vuonna 2013.

Panimon valikoimaan kuuluu oluiden ohella siidereitä, lonkeroita, virvoitusjuomia ja tisleitä. Sekä juomien tuotanto että valmistuskapasiteetti ovat voimakkaassa kasvussa.

Panimoyhtiöllä on yli 8000 osakasta ympäri maailman. Yhtiö työllistää runsaat 30 alan ammattilaista Suomessa. Pyynikin Brewing Companyn vienti kattaa lähes 10 prosenttia tuotannosta. Taloustutkimuksen ja Markkinointi & Mainonnan Arvostetuimmat brändit 2020 -listan olutkategoriassa tamperelaispanimo listattiin Suomen arvostetuimmaksi.

Pyynikin Distilling Company on voittanut useita kansainvälisiä palkintoja.

Pyynikin Brewing Company käynnisti osakeannin 1.3.2021.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Pyynikin Brewing Company