QMG kasvaa Pohjanmaalla – automaatio- ja aurinkosähköosaaja Automation T&N liittyy konserniin

Vaasassa ja Kristiinankaupungissa toimiva Automation T&N on QMG-konsernin uusin jäsen. Yhtiö työllistää 8 automaatio- ja aurinkosähköammattilaista, ja sen liikevaihto oli toukokuussa 2022 päättyneellä tilikaudella noin 1,2 miljoonaa euroa.
Kuvassa vasemmalta oikealle: Mats Nordgren, Heikki Kiiskilä, Petri Tikkala.

Ostamalla Automation T&N Oy:n talotekniikkakonserni QMG kasvattaa tarjoomaansa rakennusautomaatiossa ja aurinkosähköasennuksissa. Molemmat palvelualueet liittyvät vahvoihin ja ajankohtaisiin trendeihin.

– Rakennuksista tehdään koko ajan älykkäämmin ohjattuja, joten rakennusautomaation merkitys kasvaa. Samoin teollisuudessa automaatio parantaa tuottavuutta ja yritysten kilpailukykyä. Energiantuotannossa aurinkosähkö on nopeasti nousemassa yhdeksi fossiilisten polttoaineiden korvaajista. QMG haluaa olla näissä trendeissä vahvasti mukana, QMG:n Pohjois-Suomen aluejohtaja Heikki Kiiskilä sanoo.

– Automation T&N edustaa korkeatasoista osaamista alallaan. Yrityskauppa on QMG:n strategian mukainen eli haemme taitavia ja kannattavia yrityksiä talotekniikan eri sektoreilta. Entuudestaan QMG:hen kuuluvat Pohjanmaalla ja rannikkoseudulla Tammi Kiinteistötekniikka Vaasassa, ORS Service Pietarsaaressa, Kokkolan LVIS-Palvelu sekä Capcon Kokkolassa ja Seinäjoella, Heikki Kiiskilä jatkaa.

Tähtäimessä monipuolisemmat projektit ja ajatusten sparraus kollegoiden kanssa

Automation T&N jatkaa toimintaansa omalla nimellään ja nykyisissä toimitiloissaan Vaasassa ja Kristiinankaupungissa. Henkilöstö kokonaisuudessaan jatkaa tehtävissään vanhoina työntekijöinä.

– Jatkamme projektien toteuttamista ja asiakaspalvelua vakiintuneiden kumppaniemme kanssa kuten ennenkin. Uutta se, että meillä on nyt suuren konsernin tuki toiminnan kehittämisessä ja järjestelmissä, Automation T&N:n yrittäjät Petri Tikkala ja Mats Nordgren kertovat.

– QMG:ssa meitä kiinnosti saada lisää resursseja monipuolisempia projekteja varten. Lisäksi on hienoa päästä sparraamaan muiden yritysten johdon ja asiantuntijoiden kanssa ratkaisuista ja palveluiden kehittämisestä.

Petri Tikkala ja Mats Nordgren tulevat yrityskaupan jälkeen sijoittajina mukaan QMG:n pohjoismaisen emoyhtiön Nimlaksen omistajaohjelmaan.

Heikki Kiiskilä, QMG:n Pohjois-Suomen aluejohtaja ja Kokkolan LVIS-Palvelun toimitusjohtaja, 040 4862 358, heikki.kiiskila@qmg.fi
Petri Tikkala, toimitusjohtaja, Automation T&N, 050 441 9261, petri.tikkala@atn.fi
Mats Nordgren, tekninen johtaja, Automation T&N, 050 441 9262, mats.nordgren@atn.fi

Kuvassa Petri Tikkala

QMG-konserni on Suomen suurimpia talotekniikka-alan yrityksiä. Se toteuttaa talotekniikkaprojekteja ja -huoltopalveluita valtakunnallisesti. QMG:n palveluvalikoima kattaa kaikki talotekniikan osa-alueet. Konserniin kuuluu eri puolilla maata 32 tytäryhtiötä. Vuonna 2021 QMG:n liikevaihto oli noin 201 miljoonaa euroa. Konsernin palveluksessa on noin 1200 talotekniikkaurakoinnin ja -huollon ammattilaista. QMG ja ruotsalainen Sandbäckens muodostavat pohjoismaisen Nimlas-talotekniikkakonsernin, jolla on yli noin 150 suomalaista ja 70 ruotsalaista henkilöstöomistajaa. Pääomistaja on sijoitusyhtiö KLAR Partners. Lisätietoja verkkosivuilta

www.qmg.fi

Automation T&N

Automation T&N on Vaasan ja Kristiinankaupungin alueella toimiva automaatio- ja aurinkosähköurakoitsija. Sen asiakkaita ovat asuntorakentajat ja kiinteistönomistajat sekä teollisuusyritykset. Toukokuussa 2022 päättyneellä tilikaudella yhtiön liikevaihto oli noin 1,2 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on 8 ammattilaista.

www.atn.fi