QMG ostaa Pohjois-Suomen Tekniikkapalvelun sähköasennus- ja aurinkosähköliiketoiminnan

Talotekniikkakonserni QMG kasvattaa sähkö- ja aurinkosähköasennusten resurssejaan Oulussa ja Turussa ostamalla Pohjois-Suomen Tekniikkapalvelulta kyseisen liiketoiminnan.
Kuvassa Seppo Pelkonen, Vadim Leinonen ja Johan Löfgren. Kuvaaja: Vesa-Matti Väärä

Liiketoimintakaupan johdosta Pohjois-Suomen Tekniikkapalvelusta siirtyy 13 työntekijää vanhoina työntekijöinä QMG:n tytäryhtiöihin Paikallis-Sähköön ja Calto Serviceen. Siirtyvä liiketoiminta vastaa liikevaihdoltaan noin 0,8 miljoonaa euroa.

Oulussa seitsemän asentajaa siirtyy Paikallis-Sähkön vahvuuteen. Yrityksillä on ollut pitkään hyvää yhteistyötä OYS:n uuden keskussairaalan sähköurakassa. Päätoimipaikkaansa Kajaanissa pitävä Paikallis-Sähkö on Pohjois-Suomen johtava sähköosaaja yli 150 ammattilaisen voimin.

Turussa viisi asentajaa sekä sähkötöidenjohtaja Vadim Leinonen siirtyvät Calto Serviceen, joka on kovatasoinen sähköurakointiprojektien tekijä Varsinais-Suomessa. Sen emoyhtiö Calto Oy tunnetaan sairaaloiden talotekniikkaprojektien osaajana ympäri maata ja sisaryhtiö Calto Tampere palvelee erityisesti Pirkanmaan asiakkaita. Calton yhtiöt työllistävät yli 50 ammattilaista.

– Paikallis-Sähköllä ja Caltolla on erittäin hyvä sähköurakoinnin tilauskanta, joten asentajille on töitä mielenkiintoisissa kohteissa. Toivotamme uudet asentajat tervetulleiksi. Samalla kasvatamme verkostojamme molemmilla alueilla, ja löydämme toivottavasti lisää hyviä ammattilaisia kasvaviin riveihimme, kertovat toimitusjohtajat Timo Keränen ja Seppo Pelkonen.

– QMG-konsernin tytäryhtiöt vahvoina sähköurakoinnin tekijöinä tarjoavat sähkömiehillemme hyvän työympäristön ja kehittymismahdollisuudet. Pohjois-Suomen Tekniikkapalvelu keskittyy jatkossa teollisuuden palveluiden kehittämiseen, Antti Koret ja Vadim Leinonen lisäävät.

Vadim Leinonen tulee mukaan QMG:n emoyhtiön Nimlas-konsernin omistajaohjelmaan.

Timo Keränen, toimitusjohtaja, Paikallis-Sähkö Oy, 045 605 9717
Seppo Pelkonen, toimitusjohtaja, Calto Service Oy, 040 867 0881
Antti Koret, toimitusjohtaja, Pohjois-Suomen Tekniikkapalvelu Oy, 0400 434 657
Vadim Leinonen, sähkötöidenjohtaja, Pohjois-Suomen Tekniikkapalvelu Oy, 040 759 6460

Vadim Leinonen, Pohjois-Suomen Tekniikkapalvelu Oy:n sähkötöidenjohtaja (Kuvaaja: Vesa-Matti Väärä)
Kuvassa Seppo Pelkonen, Vadim Leinonen ja Johan Löfgren. (Kuvaaja: Vesa-Matti Väärä)
Seppo Pelkonen, Calto Service Oy:n toimitusjohtaja (Kuvaaja: Vesa-Matti Väärä)
Johan Löfgren, Calto Oy:n toimijohtaja  (Kuvaaja: Vesa-Matti Väärä)
Johan Löfgren, Calto Oy:n toimijohtaja (Kuvaaja: Vesa-Matti Väärä)

QMG-konserni on Suomen suurimpia talotekniikka-alan yrityksiä. Se toteuttaa talotekniikkaprojekteja ja -huoltopalveluita valtakunnallisesti. QMG:n palveluvalikoima kattaa kaikki talotekniikan osa-alueet. Konserniin kuuluu eri puolilla maata 32 tytäryhtiötä. Vuonna 2021 QMG:n liikevaihto oli noin 201 miljoonaa euroa. Konsernin palveluksessa on noin 1200 talotekniikkaurakoinnin ja -huollon ammattilaista. QMG ja ruotsalainen Sandbäckens muodostavat pohjoismaisen Nimlas-talotekniikkakonsernin, jolla on yli 200 suomalaista ja ruotsalaista henkilöstöomistajaa. Pääomistaja on sijoitusyhtiö KLAR Partners. Lisätietoja verkkosivuilta

Pohjois-Suomen Tekniikkapalvelu

Pohjois-Suomen Tekniikkapalvelu on merkittävä teollisuuden talotekniikkaprojektien tekijä. Vuonna 2020 se työllisti noin 30 ammattilaista ja teki 3,8 miljoonaa euroa liikevaihtoa.