QMG Partners kasvattaa rakennusautomaatiotaan – JTL Building Control liittyy Hausmaticiin

QMG Partnersiin kuuluva rakennusautomaatioyhtiö Hausmatic ostaa JTL Building Controlin rakennusautomaatioliiketoiminnan. Kaupan yhteydessä neljä automaatioasentajaa ja yksi projektinhoitaja siirtyvät Hausmaticin palvelukseen ja pari henkilöä myöhemmin.

Uudisasuntojen rakennusautomaatioon keskittyvällä Hausmaticilla on hyvä tilauskanta pitkälle eteenpäin. Liiketoimintakauppa tuo sille uusia asiakkuuksia ja lisää päteviä tekijöitä.

– Toimintamme laajenee, koska automaation merkitys kasvaa, ja rakennuksissa ja asunnoissa on entistä enemmän teknologiaa. Energianhinnan nousu ja vihreä siirtymä tuovat meille myös lisää tehtäviä. Hienoa, että saamme lisää rakennusautomaation ammattilaisia tiimiimme, Hausmaticin toimitusjohtaja Harri Havurinne kertoo.

QMG Partnersin verkostoon kuuluu 11 talotekniikkapalveluita tarjoavaa yritystä pääkaupunkiseudulla ja Uudellamaalla.

– Kasvamme sekä operatiivisesti että yrityskauppojen kautta. Aiemmin tänä vuonna QMG Partnersiin ovat liittyneet Hausmatic tammikuussa ja kylmätekniikan osaaja Fincold maaliskuussa, QMG Partnersin toimitusjohtaja Pekka Pöykkö toteaa.

– JTLBC:n toimintaperiaatteet kunnioitus, luottamus, vastuullisuus ja yhteistyö sopivat hyvin QMG:n kulttuuriin, joten otamme innolla vastaan uudet automaatio-osaajat, Pekka Pöykkö sanoo.

Hyvä kehitysympäristö rakennusautomaation tekijöille

Yhteinen arvopohja ja vahva osaaminen olivat merkittävä tekijä, kun JTLBC:n osaomistajat Pasi Mattila ja Esa Taipale etsivät uutta kotia automaatio-osaajilleen. He jatkavat kaupan jälkeen toisen liiketoimintansa, teollisuuden sähkö- ja automaatiosuunnittelun ja -asennusten parissa.

– Hausmatic kuuluu rakennusautomaation suunnannäyttäjiin, ja Harri ja hänen tiiminsä tunnetaan alalla hyvinä ja vastuullisina tekijöinä. Asentajillemme tämä on ammatillisesti hieno askel, he saavat hyvän kehittymisympäristön, Pasi Mattila ja Esa Taipale toteavat.

Harri Havurinne, toimitusjohtaja, Hausmatic Oy, 040 861 8811, harri.havurinne@hausmatic.fi
Pekka Pöykkö, toimitusjohtaja, QMG Partners Oy, 050 432 4822, pekka.poykko@qmg.fi
Pasi Mattila, toimitusjohtaja, JTL-Building Control Oy, 040 511 8373, pasi.mattila@jtlbc.fi
Esa Taipale, hallituksen puheenjohtaja, JTL-Building Control Oy, 050 340 7078, esa.taipale@mjvautomation.fi

Kuvassa Harri Havurinne
Kuvassa Harri Havurinne

JTL-Building Control Oy

JTL-Building Control on Etelä-Suomessa rakennusautomaatiourakointia sekä suunnittelupalveluita ja automaatiokeskusten valmistusta tarjoava yritys, joka kuului aikaisemmin MJV Automation -yhtiöihin. Vuonna 2017 perustetun JTLBC:n liikevaihto oli vuonna 2021 noin 0,65 miljoonaa euroa euroa.

QMG Partners Oy

QMG Partners Oy on QMG:n palveluliiketoimintaryhmä, joka tarjoaa talotekniikan huoltopalveluita ja modernisointeja Uudellamaalla. QMG Partnersiin kuuluvat AET-Automaatio, Hausmatic, Ilmastointi-Mikenti, Puhdas Ilma K&V, Kylmäkolmonen, LVI-Trio, Palokatkot Vänskä, JRA-Sähkö, JT-Sähkötekniikka, SW-Sähkö ja Vesijohtoliike J. Laitinen. QMG Partnersin liikevaihto oli vuonna 2021 noin 60 miljoonaa euroa.